בורסת ביטפינקס (Bitfinex) – המדריך המלא לזירת המסחר בקריפטו

ביטפינקס

בורסת ביטפינקס (Bitfinex) נוסדה בשנת 2012 בהונג-קונג על ידי חברת iFinex והיא אחת מהבורסות הוותיקות ביותר בתעשיית המטבעות הדיגיטליים. בתחילת דרכה נוסדה כפלטפורמה למסחר ממונף בביטקוין, אך כיום, תומכת בלמעלה מ-100 מטבעות דיגיטליים וצמדי מסחר.

בורסת ביטפיניקס מכוונת בעיקר לסוחרים מקצועיים ומציעה נזילות גבוהה של היצע המטבעות שלה, מסחר ממונף, מסחר ממונף בין עמיתים (P2P) ומסחר מעבר לדלפק (OTC). זאת בנוסף לממשק משתמש נוח וידידותי באפליקציה ובנייד לצד אבטחת משתמש הדוקה.  

בסקירה זו נעבור על הפיצ'רים העיקריים שהיא מציעה, נתייחס לפריצות האבטחה שהתרחשו בה בעבר ולמנגנוני האבטחה שלה כיום. בנוסף, נדבר מעט על קשריה למטבע היציב טט'ר (USDT), נערוך השוואה בין היתרונות והחסרונות שלה ונדון בעמלות המסחר.  

לבסוף, נסביר כיצד לפתוח חשבון בבורסת ביטפינקס וכיצד לסחור בבורסה.  

הפיצ'רים של בורסת ביטפינקס

נזילות
ספר פקודות בעל נזילות גבוהה המאפשר לקנות ולמכור בקלות מטבעות דיגיטליים כגון ביטקוין (BTC), את'ר (ETH), לייטקוין (LTC). 

פקודות מסחר
מגוון פקודות מסחר מתקדמות ביותר כגון limit, market ,stop, trailing stop, fill or kill, OCO(One Cancels Other). 

מינוף ומסחר ממונף בין עמיתים (P2P)
מסחר ממונף עד פי 10 על ידי קבלת הלוואה הממומנת ע"י הפלטפורמה. 

בנוסף, ביטפינקס מאפשרת הלוואות עמיתים,  כך שמשתמשים יוכלו להרוויח ריבית על ידי הלוואת כספים למשתמשים אחרים הסוחרים במינוף (אפיק השקעה בסיכון גבוה העשוי להניב פרמיה גבוהה אך גם הפסדים גדולים).  

מסחר מעבר לדלפק (Over The Counter)

מאפשר לסוחרים המבצעים העברות בסכומים גדולים להתנהל ישירות אחד מול השני, מבלי שיופיעו בספר הפקודות (order book). עסקאות שבוצעו מעבר לדלפק לא יהי נגישות לשאר הסוחרים ואלו  לא ישפיעו על השער במישרין.

סטייקינג ולנדינג (Staking & Lending)

בביטפינקס ניתן לבצע סטייקינג ולקבל תגמולים עד 10% בשנה על ידי החזקת מטבעות דיגיטליים בחשבון המשתמש.  נכון לכתיבת מלים אלה אין סכום מינימום והתגמולים משולמים אחת לשבוע ומחושבים לפי מספר המטבעות הנעולים. 

המינימום עבור קבלת תגמול לחשבונכם הוא 0.50$ עבור כל מטבע (לשבוע), והמטבעות הנעולים נשמרים באחסון קר. עם זאת, לא ניתן לקבל תגמולים עבור נעילת מטבע את'ר (ETH), אלא אם כן תמירו אותו ל-ETH2 (המרה ניסיונית הכרוכה בסיכון גבוה ולמשך זמן לא ידוע). 

ביטפינקס – פריצות עבר 

פריצה ראשונה

ביטפינקס נפרצה פעמיים במהלך ההיסטוריה שלה. הפריצה הראשונה התרחשה בחודש מאי 2015 ונחשבת כקטנה יחסית. בפריצה נגנבו כ-1,500 מטבעות ביטקוין בשווי של $400,000 באותה עת.

פריצה שניה

הפריצה השניה לבורסת ביטפיניקס כונתה "הפריצה השניה בגודלה בעולם המטבעות הדיגיטליים" והיא משנית בגודלה לפריצה הגדולה לבורסת Mt. Gox, בפריצה זו, שהתרחשה בחודש אוגוסט 2016, נגנבו כ-120,000 מטבעות ביטקוין שבעת הפריצה הוערכו בשווי של  72 מיליון דולר.

במטרה להתמודד עם הפריצות ביעילות החליטה ביטפינקס לפזר את הגירעון בין כל משתמשיה ולכן ערכה "תספורת" של 36% לכל אחד מהם. בשנה העוקבת לפריצה היא הצליחה להשיב לכל הסוחרים את כספם ולהשיב את אמון הקהילה בה.  

שערוריות כלכליות נוספות נקשרו לבורסת ביטפינקס. באפריל 2017 הוקפאו חשבונות הבנק שלה ובאוקטובר 2018 איבדה גישה ל-850 מיליון דולר מכספי משתמשיה עקב שימוש באחד מהליכי התשלום שלה. חקירת האירוע עדיין בעיצומה במשרד המשפטים האמריקני נכון לינואר 2022.

כיום, ביטפינקס מציעה למשתמשיה מגוון רחב של אמצעי אבטחה הגבוהים מרוב הבורסות הקיימות. היא מאחסנת 99.5% מכספי משתמשיה באחסון קר ומשתמשת בתוכנות מתקדמות לגיבוי נתונים ומניעת התקפות. נוסף על כך היא משקיעה בניטור שוטף של הרגלי משתמשיה על מנת לזהות פעילות חריגה, פועלת לזיהוי כתובות IP חשודות ואף מקפיאה חשבונות במידת הצורך. 

במטרה להגביר את אבטחת משתמשיה היא מציעה אימות דו-שלבי (2FA). למעוניינים בשכבת אבטחה נוספת היא מציעה אימות נוסף מסוג UTF המחייב את הלקוח להתחבר באמצעות מכשיר פיזי נוסף כמו התקן USB.  

ביטפינקס וטט'ר 

טט'ר (Tether) הוא מטבע דיגיטלי יציב ששוויו נע בצמוד לדולר האמריקאי אשר מייסדיו טוענים כי הוא מגובה באופן מלא ע"י דולרים פיזיים ונכסים שונים הנקובים בדולר. טענה זו נמצאה בבירור משפטי משנת 2019. בכתב האישום נטען כי חברת IFinex המפעילה את בורסת ביטפינקס ושותפה עם החברה העומדת מאחורי מטבע זה ביצעה העברות מפוקפקות של מטבע USDT במטרה לחפות על היעלמותם של 850 מיליון דולר. IFinex נמצאה אשמה בגין הצהרה כוזבת כי מטבע הטט'ר מגובה במלואו על ידי הדולר ונקנסה ב-18.5 מיליון דולר במדינות ניו-יורק. מאז, נאסר עליה לפעול במדינה. 

כיום, חשוב לקחת בחשבון כי טט'ר מספקת הלכה למעשה חלק ניכר מהנזילות של בורסת ביטפינקס. ברמה המעשית, כספם של סוחרים ומשתמשים חדשים המפקידים את כספם בדולר אמריקאי לביטפינקס- נכנס לחשבונם האישי בצורת מטבע טט'ר (USDT). במידה ויתברר כי לטט'ר אין גיבוי דולרי הוא עשוי לאבד מערכו ולהשפיע על קו הנזילות ועל תפקודה השוטף של הבורסה.  

יחד עם זאת, חשוב לציין כי מטבע הטט'ר אינו המטבע הפנימי של בורסת ביטפינקס, בדומה למטבע BNB המשויך לבורסת בינאנס. היא אינה הבורסה היחידה שעושה בו שימוש אך בהשוואה לשאר היא עושה בו שימוש בנפח משמעותי.  

הטוקן של ביטפינקס – LEO

ביטפינקס גייסה הון של מיליארד דולר תוך 10 ימים בלבד, מה שהפך את מכירת האסימון שלה, LEO, להנפקת החליפין הראשונית (IEO) הגדולה ביותר בכל הזמנים.

בניגוד לרוב ה-IEOs האחרים, מכירת LEO מומנה במלואה בצורה פרטית והמשקיעים לא קיבלו הנחות או "בונוסים". אף אחד לא קיבל שום LEO "חינם", אפילו לא ביטפינקס עצמה.

מכירת הטוקן הגיעה שבועות ספורים לאחר שדווח כי ביטפינקס הפסידה 850 מיליון דולר, והספקולציה הרווחת היא שככל הנראה השתמשה בכספים מטט'ר כדי לכסות על כך.

עמלות

עמלות המסחר של ביטפינקס משתנות בהתאם לסכומים הנסחרים והאם המשתמש הוא ה-Maker או ה-Taker. לנפח המסחר בטווח של 30 ימים יש השפעה- ככל שנפח המסחר עולה, יורד גובה העמלה.  

עמלות ה-Maker (מי שמבצע את העסקה לא במחיר השוק, אלא שולח הצעת קנייה או מכירה מתחת למחיר השוק) נעות בטווח 0.00% – 0.01%.  

עמלות ה-Taker (מי שמבצע עסקה במחיר השוק או לוקח טרייד המופיע ברשימת הטריידים המשותפת לכל הסוחרים) נעות בטווח 0.2% – 0.055%. 

העברות בנקאיות

מחויבות בעמלה של 0.1% מהסכום המופקד עם מינימום הפקדה של 60$. חשוב לציין כי הפקדות באמצעות העברות בנקאיות מיועדות לחשבונות מאומתים בלבד ולכן, במידה ותרצו להפקיד כסף לחשבונכם בבורסה תידרשו לעבור אימות משתמש (KYC) על ידי צוות ביטפינקס. תהליך זה אורך 2-3 ימי עסקים. 

כמו כן, בנקים בישראל צפויים "לעשות צרות" למשתמשים שיהיו מעוניינים להעביר העברה בנקאית לביטפינקס בעיקר בגלל הפרשות שבהן היא מעורבת והערכת הסיכונים שגלומה בבורסה בעקבות זאת.

במשיכה

בתהליך של משיכת מטבעות, גובה ביטפינקס עמלה משתנה ממטבע למטבע.  

הבורסה גובה עמלת חוסר פעילות במידה ולא סחרת או עסקת בפעילות כלשהוא במסגרתה במשך שנה ברצף, החיוב- כ5$ לחודש.  

תהליך אימות הלקוח (KYC) של ביטפינקס כולל מספר רמות של אימות. אימות בסיסי,כאשר אתם פותחים חשבון משתמש, המאפשר לכם להפקיד ולמשוך את רוב המטבעות הקיימים באתר הבורסה, מסחר וקבלת גישה לOTC.

מתקדמים, המעוניינים להפקיד מטבעות פיאט לחשבונם, להשתמש באופציות המימון המוצעות ולסחור ברמה מתקדמת נדרשים לעבור הליך אימות מקיף יותר המאושר תוך 2-3 ימי עסקים. 

יתרונות ביטפינקס  

  • נזילות גבוהה 
  • מגוון רחב של מטבעות ופקודות מסחר מתקדמות  
  • ממשק ויזואלי נוח וקל להבנה  
  • נגישה באפליקציה לנייד  
  • אבטחת המטבעות באחסון קר
  • אימות 2FA וכן אימות UTF 
  • ניתן לרכוש באשראי  
  • אפשרות להפקיד ולסחור בכסף פיאט  
  • מדור מפורט של שאלות ותשובות ופורום פעיל באתר  
  • ללא מינימום הפקדה לצורך מסחר  

 חסרונות ביטפינקס

 

  • נפרצה פעמיים ונגנבו ממנה מטבעות בכמות גדולה  
  • שירות הלקוחות רק במייל עם התחייבות למענה תוך 12 שעות, למעט בזמני עומס.
  • התלות במטבע טט'ר והעמימות סביב הצוות הנוכחי של ביטפיניקס ואופן שיתוף הפעולה עם הצוות של טט'ר  
  • אימות לקוח (KYC) עשוי לקחת זמן רב במידה ומעוניינים להפקיד כסף לחשבון המסחר  

המדריך המלא לפתיחת משתמש  

על מנת לפתוח חשבון בביטפינקס, היכנסו לאתר הבורסה ולחצו על כפתור ה-Sign-up בפינה הימנית העליונה.  

 

מלאו את פרטיכם האישיים, כולל אזור הזמן שלכם והסכימו לכללי השימוש של הבורסה . 

מזל טוב! סיימתם את ההרשמה. כעת נותר לאמת את חשבונכם באמצעות המייל שנשלח אליכם.

עכשיו, לאחר אימות כתובת המייל שלכם, חזרו לאתר הבורסה והתחברו לראשונה באמצעות כתובת המייל והסיסמא שלכם באמצעות הכפתור log-in. כעת תידרשו לאשר שוב את תנאי השימוש של ביטפיניקס. 

על מנת לאבטח את חשבונכם באמצעות אימות דו שלבי 2FA, לחצו על Manage Account בפינה הימנית העליונה. כשתגללו את הדף מטה תמצאו את הלשונית Security. תחת לשונית זו בחרו באופצית אימות 2FA.  

על מנת להתכונן כראוי לתהליך האימות (KYC) הנדרש לצורך הפקדת כסף לחשבון המסחר שלכם, בחרו בVerification תחת הלשונית Manage Account והצהירו שהנכם אדם פרטי ולא חברה. לצורך כך בחרו באופציה individual למעלה.


בהמשך האימות, תידרשו להציג תעודת זהות, מסמך בנקאי, מסמך המציג את כתובתכם, ועוד. 

על מנת להפקיד כסף לחשבונכם לחצו על כפתור ה-Wallet בפינה הימנית העליונה. לאחר שתלחצו על Deposit תועברו לדף ההפקדה, בו תוכלו לבחור את סוג המטבע להפקדה; דולר אמריקאי, ביטקוין, את'ר, USDT או מטבע אחר מתוך הרשימה.  

השלב הבא לאחר הפקדת הכסף לחשבון הוא שלב המסחר. כפתור ה-Trading בפינה העליונה יציג בפניכם את רשימת המטבעות בהם ניתן לסחור. בעבר דרשה הבורסה הון עצמי מינימלי של 10,000$ אך הוא בוטל.  כעת אתם חופשיים לבחור את הכמות, סוג המטבע וסוג הפקודה שברצונכם לבצע.  

לסיכום

כבורסה הפונה בעיקר לסוחרים מקצועיים, ביטפינקס ידידותית למשתמש להפליא. היא מציעה ממשק משתמש נוח וקל לתפעול ואפליקציה לנייד (אנדרואיד ו-IOS). זאת, בתוספת למגוון המטבעות הרחב שלה, פקודות המסחר המרובות ואפשרויות המינוף והלוואות עמיתים הופכים אותה לפלטפורמת מסחר מצוינת.

העובדה כי היא מאפשרת להפקיד ולסחור בכסף פיאט מהווה יתרון עבור מי שאינו מחזיק בארנק למטבעות דיגיטליים (אם כי, איננו ממליצים להחזיק את כל המטבעות שלכם בזירות מסחר).

יחד עם זאת, בשל העמימות של הצוות וקשריו למטבע טט'ר, בתוספת הפריצות שתוארו לעיל המלצתנו היא לא להחזיק בבורסת ביטפינקס סכומי כסף משמעותיים עבורכם.  

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

סהר סאויס

סהר סאויס

יזמית, כותבת תוכן ומשקיעה במטבעות דיגיטליים. מאמינה שהשקעות המשלבות אידיאולוגיה יוצרות תחושת משמעות ופותחות בפנינו עתיד משותף לכלכלה חדשה.
סהר סאויס

סהר סאויס

יזמית, כותבת תוכן ומשקיעה במטבעות דיגיטליים. מאמינה שהשקעות המשלבות אידיאולוגיה יוצרות תחושת משמעות ופותחות בפנינו עתיד משותף לכלכלה חדשה.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן