270,000% בשבוע: גרסת הונאת הקריפטו של הסדרה 'משחקי הדיונון'

היזהרו ממשחק הקריפטו החדש המבוסס על סדרת הנטפליקס משחק הדיונון; המטבע SQUID ככל הנראה הינו הונאה
משחקי הדיונון

מטבע דיגיטלי חדש שלכאורה מבוסס על משחקי הדיונון (Squid Games), הסדרה הפופולרית של נטפליקס, צובר במה גדולה בתקשורת העולמית לאחר שנסק מאות אלפי אחוזים בימים ספורים. הסיקור, כמובן, סייע בהגברת ה'הייפ', ולפיכך תרם לעליית המחיר.

המטבע, שהחל להיסחר בשער של 0.012$, נסק מעל 270,000% תוך שבוע לשער של כ-34$.

עם זאת, המטבע הדיגיטלי הוא ככל הנראה הונאה, ואף הונאה שלא התאמצו מדי להסתירה.

לצערנו הונאות בתחום המטבעות הדיגיטליים אינן דבר חדש. הונאות רבות משתמשות במותגים מפורסמים כדי למשוך משקיעים תמימים למלכודת שלהן.

אך לא רק את הפופולריות הרבה של סדרת הנטפליקס ניסו הרמאים לנצל, אלא גם את ההייפ הגדול סביב עולם משחקי הקריפטו (Play to Earn) החדשים.

המטבע של הפרויקט, SQUID, אמור לכאורה לשמש כאמצעי התשלום כדי להשתתף במשחקי מחשב, בהם המנצחים יזכו בפרסים כספיים באמצעות מטבעות דיגיטליים, כמו גם ב-NFTs (טוקנים ייחודיים). עם זאת, ישנו ספק רב אם המשחק של הפרויקט, אשר אמור להיות מבוסס על הסדרה, יושק אי פעם.

דגלים אדומים

סימני אזהרה רבים עולים מפרויקט הקריפטו Squid Game המעידים על כך שהוא ככל הנראה הונאה מתוחכמת. ראשית, במסמך הלבן של הפרויקט ישנן הרבה שגיאות כתיב וניסוחים לא מובנים בעליל. בנוסף, בחשבונות הטוויטר והטלגרם של הפרויקט לא ניתנת האפשרות למשתתפים להגיב.

נקודה נוספת היא השקר הבולט בכניסה לאתר הפרויקט. בעמוד הראשי של האתר מתנוססת תמונה של אילון מאסק עליה כתוב שמאסק תומך בפרויקט. מאסק אמנם כתב על תוכנית הנטפליקס בעבר, אך מעולם לא התייחס לפרויקט הקריפטו הזה. אם לא די בכך, השימוש בביטוי "To The Moon" מעיד על רצונות המייסדים לדחוף את מחירו של המטבע למעלה, ולא באמת להניב ערך כלשהו לעולם.

הדבר החשוד ביותר הוא שאת המטבע SQUID, אשר ניתן לרכוש דרך הבורסה המבוזרת-לכאורה PancakeSwap, ככל הנראה לא ניתן למכור. במילים פשוטות, אתם יכולים לתת להם את הכסף שלכם, אך זה לא אומר שתוכלו לקבל אותו בחזרה.

על פי המסמך הלבן (Whitepaper) באתר הפרויקט, הם משתמשים במנגנון מסוים אשר מאפשר למכור רק מחצית מסכום הרכישות האחרונות. על כל שתי רכישות תהיה אפשרות למכור רק פעם אחת, כך ש"הכמות המקסימלית של מכירת SQUID היא חצי משווי הרכישה הכללי בפול, כך שאם אין קרדיט מכירה בפול לא תוכלו למכור אפילו אם תרכשו פעמיים במחירים קטנים."

כלומר, אם מישהו כבר מכר בסכום של מחצית מהרכישות האחרונות, אנשים אחרים לא יוכלו למכור SQUID אפילו בשווי דולר אחד. מנגנון זה נשמע כמו תרמית פונזי מדור חדש – רק אם נכנסו משקיעים חדשים ורכשו בסכומים גבוהים – המשקיעים המוקדמים יוכלו, אולי, למכור חלק מהמטבעות שלהם.

אכן, משתמשים רבים מדווחים שאינם מסוגלים למכור את מטבעות ה-SQUID שרכשו. כשנכנסים לעמוד המטבע ב-CoinMarketCap ניתן לראות אזהרה בראש העמוד: "קיבלנו פניות ממספר משתמשים שלא מסוגלים למכור את המטבע הזה ב-PancakeSwap. בבקשה בצעו בדיקת נאותות משלכם והיזהרו במסחר! לא סביר שהפרויקט הזה, אשר ברור שלקח השראה מסדרת הנטפליקס בעלת אותו השם, מזוהה עם היוצרים הרשמיים."

לעומת האזהרה באתר CMC, באתר CoinGecko בחרו להימנע מלהציג את נתוני המטבע לחלוטין. "המטבע הזה לא עמד בקריטריוני הרישום שלנו ולכן הוא לא יופיע באתר. המטבע הזה ככל הנראה הוא הונאה," אמר בובי אונג, מייסד שותף באתר CoinGecko.

סימני אזהרה נוספים

אם זה לא מספיק, באתר של הפרויקט פורסם דו"ח חיצוני אשר בדק את הפרויקט. על פי הדו"ח, אשר משום מה העניק ציון 92 מתוך 100 לפרויקט, כתובת האתר של הפרויקט נרכשה כ-5 ימים בלבד לפני הבדיקה. אף על פי שנראה שהדו"ח מנסה להציג את הפרויקט באור חיובי, כותבי הדו"ח בחרו להשאיר מספר נקודות מאירות עיניים.

הנקודה הראשונה שהם ציינו היא שאין קישורים אל הפרופילים של יוצרי הפרויקט. אף על פי שיש תמונות ושמות של היוצרים לכאורה, אין קישורים לאף אחד מהפרופילים, ובחיפוש בלינקדין (LinkedIn) לא ניתן למצוא אף אחד מהם. 

אך הנקודה הקריטית ביותר אשר מפורסמת בדו"ח, אשר כאמור נמצא באתר של הפרויקט, היא ש"יוצר המטבע יכול לשנות את הקוד של המטבע בכל זמן."

הונאות משיכת השטיח (תרגום חופשי ל-Rug pull) בהן מפתחי הפרויקט נוטשים את הפרויקט ועוזבים עם כל הכסף של המשקיעים, הן הונאות נפוצות בתחום המטבעות הדיגיטליים. 

לסיכום, פרויקט הקריפטו של Squid Game אינו משויך לנטפליקס או ליוצרי הסדרה, והוא בסבירות גבוהה הונאה שיש להתרחק ממנה.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.
צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן