400,000 פאונד: הונאה שסימנה את עוקבי אילון מאסק נחלה הצלחה

סבסטיאן (שם בדוי) לעולם לא ישכח שהוא הפסיד את כל החסכונות והכסף שהוא תכנן עליו לפרישה בשבילו ובשביל משפחתו. על פי כתבה של ה-BBC, סבסטיאן נפל לתרמית "חלוקת ביטקוין חינם". 

תרמית זו היא מהתרמיות הנפוצות בתחום הקריפטו ומומלץ להכיר אותה כדי לא ליפול קורבן. הרחבנו עליה גם בסרטון שלנו על הונאות נפוצות:

על פי הכתבה, סבסטיאן ראה ציוץ של אילון מאסק המודיע על חלוקה של ביטקוין בחינם עם קישור לאתר כלשהו. הוא נכנס ללינק וראה אתר מקצועי שבו מתרחשת חלוקת הביטקוין בחינם של אילון מאסק. באתר הופיע שעון ספירה לאחור, ומשפט המבטיח למשתתפים שיקבלו החזר כפול על הביטקוין שלהם. 

התחרות, כביכול, התקיימה על ידי צוות טסלה של אילון מאסק. הם הזמינו אנשים לשלוח החל מ-0.1 ביטקוין ועד 20 ביטקוין, ובתמורה יקבלו המשתתפים פי 2 ממה ששלחו. סבסטיאן בדק פעמיים שבאמת יש סימן כחול ליד השם של אילון המאמת שזה הטוויטר המקורי שלו, ואז הוא חשב אם לשלוח חמישה או עשרה מטבעות ביטקוין. הוא שלח עשרה. 

מחכה לשעון הספירה בסבלנות

הוא חיכה 20 דקות עד שהשעון ספירה לאחור יסתיים, ושהביטקוין ינחת בחזרה בארנק שלו. ברגע שנגמרה הספירה לאחור הוא הבין שהוא לא יקבל שום דבר ושזו הייתה פשוט הונאה. הוא הבין שהוא זרק את כל החסכונות שלו והכסף שהוא שמר לפרישה שלו ולמשפחתו.

בהתכתבות עם ה-BBC סיפר שהוא איש משפחה, בעל מקצוע והשכלה, ושהוא בדרך כלל לא האיש הכי אידיוט בעולם. "הייתי חמדן באותו הלילה וזה הפך אותי לעיוור", הוא כתב. 

סבסטיאן רוצה שהרשויות הבינלאומיות יפעלו נגד הפושעים הללו, והוא היה רוצה גם לראות שבעלי זירות המסחר יפעלו באופן פעיל לעזור בכך. זה קל מדיי לגנוב ביטקוין לטענתו. כל בעלי זירות המסחר צריכים לדעת מי הלקוחות שלהם ולדעת אם ארנק מסוים נמצא בשימוש על ידי גנבים.

המנתחים של Whale Alert, העוקבים אחרי טרנסקציות בבלוקצ'יין, זיהו את 10 מטבעות הביטקוין של סבסטיאן וראו אותם מועברים ומומרים לכסף פיאט באופן אנונימי מספר ימים לאחר מכן. 

Whale Alert ידועים ביותר בכך שהם עוקבים ומצייצים בחשבון הטוויטר שלהם בכל פעם שיש טרנסקציה גדולה במיוחד על גבי הבלוק'ציין. בנוסף, הם אוספים ומנתחים מידע מדוחות, אתרים וכתובות ביטקוין המקושרות להונאות. 

בין היתר, הם עוקבים אחר כתובות ביטקוין המשויכות לתרמיות ה"חלוקה בחינם" ואחר כמות הכסף הגדלה שהפושעים הללו עושים. עשרת מטבעות הביטקוין של סבסטיאן היא הכמות הגדולה ביותר שהם קלטו שנגנבת בטרנסקציה בודדת.

כמויות גדולות נגנבות בתרמיות אלו

בשנת 2021 נראה שהרמאויות ממשיכות לשבור שיאים חדשים, על פי הנתונים של Whale Alert. בתרמיות ה"חלוקה בחינם" נגנבו כבר למעלה מ-18 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, לעומת 16 מיליון שנגנבו בכל שנת 2020. על פי התחקיר כ-10,500 אנשים נפלו כקורבנות בתרמיות הללו בשנה הקודמת; בעוד מתחילת השנה הנוכחית החוקרים אומרים שהם איתרו כבר 5,600.

פראנק ואן ווירט, מייסד Whale Alert, אומר שהטכניקות של העבריינים הללו לא השתנו הרבה ובכל זאת הם ממשיכים להצליח יותר ויותר. הם יוצרים חשבונות טוויטר (וגם יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם) שנראים כמו של מפורסמים ומפרסמים למיליוני גולשים את התרמיות שלהם. לפעמים הם מצליחים לפרוץ לחשבונות אמיתיים ולזכות בסימון האימות הכחול (או בכמות המנויים, במקרה של יוטיוב) כדי להגביר את האמון שיש לאנשים בחשבון.

לפי ואן ווירט, אנשים משתגעים הרבה פעמים מהמחירים העולים והרבה מהם חדשים בתחום ומסתנוורים מהרעיון של כסף מהיר. הוא חושש שאתרי קריפטו גדולים המשתמשים בחלוקת ביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים בחינם (באמת) כדי לשווק את עצמם מוסיפים לבלבול של האנשים.

דבר אחד בטוח – מה שעושים כרגע כדי לעצור את התרמיות הללו הוא לא מספיק. אנחנו לא פועלים מספיק טוב כקהילה לעצור את זה. על מנת שנוכל להימנע מתקריות לא נעימות כאלו, יש ללמוד את ה"חוקים הלא כתובים" של עולם הקריפטו ולהבין את ההשלכות של המעשים שלנו.

תורגם מ-BBC.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

דאיה מורטי

דאיה מורטי

דאיה הינו מורה ויוצר תוכן בתחום הקריפטו, שאוהב לחקור את התופעות הפסיכולוגיות, החברתיות והכלכליות בתחום. בשנת 2013 כתב תוכן באתר 'אלף ביט', ומאז נהנה לצפות ולהשתתף בטרנספורמציה שהביטקוין מביא לעולם. בזמנו הפנוי הוא אוהב לתרגל יוגה ומדיטציה. בעל הבלוג Bitcoin4U. לבלוג: https://bitcoin4u.co.il/
דאיה מורטי

דאיה מורטי

דאיה הינו מורה ויוצר תוכן בתחום הקריפטו, שאוהב לחקור את התופעות הפסיכולוגיות, החברתיות והכלכליות בתחום. בשנת 2013 כתב תוכן באתר 'אלף ביט', ומאז נהנה לצפות ולהשתתף בטרנספורמציה שהביטקוין מביא לעולם. בזמנו הפנוי הוא אוהב לתרגל יוגה ומדיטציה. בעל הבלוג Bitcoin4U. לבלוג: https://bitcoin4u.co.il/

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן