לראשונה מזה שנה: שער הביטקוין חוצה את $11,000

ביטקוין

שער הביטקוין חצה במהלך הלילה את שער ה-$11,000 ונסחר אף ב-$11,400 כשנה לאחר הפעם האחרונה שנסחר בשער דומה. בכך הוא משלים עלייה של כ-200% מהשפל שנרשם במרץ 2020, וכ-55% מתחילת השנה.

ביטקוין, המטבע הדיגיטלי המבוזר הראשון, פרץ לתודעת הציבור הרחב בשנת 2017 במסע מוטרף שהתחיל ב-$960 בחודש ינואר, והסתיים בכ-$20,000 בחודש דצמבר. מאז, הספיק לרדת כ-85% על פני השנה שאחרי, לפני שחזר להיסחר במגמת עלייה.

גרף ביטקוין
שער הביטקוין מ-2017 ועד היום

רבים הספידו את המטבע וטענו כי הוא יגיע ל-0$, או כי מדובר בהונאה. אך ככל שהזמן עובר, כך גם האימוץ האמיתי של המטבע קורה.

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב ג'רום פאוול למשל, אמר בעדות בקונגרס כי "ביטקוין נתפס בעיני משקיעים כאמצעי ספקולטיבי לשמירה על ערך, כמו זהב".

אליו הצטרפו משקיעים מוערכים מוול סטריט כגון פול טודור ג'ונס, אשר מנהל 40 מיליארד דולר ללקוחות קרן הגידור שלו. לפי טודור ג'ונס, שבין 1 ל-2 אחוזים מנכסי הקרן מוחזקים בביטקוין כעת, המטבע המבוזר מזכיר לו את הזהב בשנות ה-70 (שנים בהן צמח משמעותית). "אנחנו עושים דיגיטליזציה לכלכלה העולמית, וביטקוין יהיה הרבה יותר נגיש לאנשים שיכולים להחזיק בו כאמצעי לשמירה על ערך", הוא אמר בריאיון ל-CNBC.

אמצעי לשמירה על ערך, אמצעי תשלום או גם וגם?

ביטקוין מנסה להיאבק על שני סוגי שימושים. הראשון הוא אמצעי לשמירה על ערך, בדומה לזהב ומתכות יקרות או יצירות אומנות, שכן בעקבות המדיניות המוניטרית של המטבע – אשר מוגבל בכמותו ל-21,000,000 מטבעות וקצב היווצרותם ידוע מראש לכול – הוא מאפשר שקיפות ואמינות גבוהה, לצד בעלות עצמית על ההון (מבלי להסתמך על צד שלישי).

השני הוא אמצעי תשלום. ביטקוין הוא אמצעי תשלום מצוין להעברות גלובליות, מכיוון שהוא מאפשר להעביר כסף מכל מקום בעולם, בכל שעה ביום ובעלות נמוכה. עם זאת, כשמדובר בתשלומים יומיומיים, המטבע טרם צבר אימוץ נרחב בעקבות חסמים טכנולוגיים לצד פסיכולוגיים. אך פיתוחים טכנולוגיים כגון רשת הברק, אשר מאפשרת תשלומי ביטקוין מידיים ובעלות שולית, נמצאים בשלבים מתקדמים וממשיכים לצבור אמון ואימוץ. כך, לא מן הנמנע שביטקוין יתחרה גם על הנישה הזאת בקרוב.

בשבוע הבא (יום שני ה-3 באוגוסט 2020) אעביר הרצאה מקוונת על ביטקוין והאבולוציה של הכסף, מוזמנים להירשם ללא עלות ולשתף עם חבריכם ומשפחותיכם.

מידע ונוסף והרשמה בלינק הבא: הרצאת ביטקוין.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן