הביטקוין מזנק ל-$69,500 ורושם עלייה של 7% ביומיים

הביטקוין מזנק ל-$69,500 ורושם עלייה של 7% ביומיים

שוק הקריפטו עולה על רקע הנזלת פוזיציות שורט בגובה 576 מיליון דולר, תזרימים חיוביים לקרנות הסל, ותיאוריה ויראלית על חברת ג'יין סטריט

  • פורסם: 26/02/26 ,11:29
google-img הישארו מעודכנים

ביטקוין רשם אתמול (ד') עלייה של כ-7% בתוך 48 שעות ונגע בשיא יומי של 69,487 דולר למטבע. נכון לכתיבת שורות אלו, מחיר הביטקוין נסחר סביב 68,000 דולר, עם עליות של כ-4.6% ב-24 השעות האחרונות. לצדו זינק כל שוק הקריפטו כלפי מעלה: מחיר אתריום עלה כ-9% לכ-2,063 דולר, וסולאנה קפצה כ-6.7% ל-87 דולר.

576 מיליון דולר בנזק לשורטיסטים

הדלק המיידי לעליית מחירי המטבעות הדיגיטליים היה מקרה קלאסי של ציד שורטים (שורט סקוויז), מצב שבו עליית מחירים מכריחה סוחרים שהימרו על ירידה במחיר לסגור את עמדותיהם בהפסד על ידי קניית המטבע ובכך מאיצה את העלייה עוד יותר. 

לפי נתוני חברת CoinGlass, כ-576 מיליון דולר בפוזיציות ממונפות של חוזים עתידיים על ביטקוין הונזלו תוך 24 שעות, מתוכם כ-470 מיליון דולר היו פוזיציות שורט בלבד. הביטקוין לבדו אחראי לכ-194 מיליון דולר מההנזלות. 

התזרים החיובי נטו לקרנות הסל של הביטקוין תרם גם כן לשיפור הסנטימנט: 11 קרנות הסל עוקבות ביטקוין בארה"ב רשמו אתמול (ד') גיוס נטו של 506.6 מיליון דולר לפי נתוני Farside. מדובר בסכום הגבוה ביותר מתחילת חודש פברואר.

FARSDIE
בתמונה: זרימות הון לקרנות הסל על הביטקוין בחודש פברואר. מתוך Farside.co.uk

"ג'יין סטריט כבר לא עושה מניפולציות"

על רקע העליות החדות, ברשת X רצה תיאוריה ויראלית: חברת ג'יין סטריט, שכיום נתבעת על-ידי חברת Terraform Labs בגין מניפולציה בשווקי קריפטו בשנת 2022, הפעילה לכאורה אלגוריתם מכירה יומי שהשפיע לרעה על מחיר הביטקוין בשעה 10:00 בדיוק (שעון ארה"ב), מדי יום, מאז אוקטובר 2025.

לפי הטענה, עצירת האלגוריתם בעקבות ההליכים המשפטיים נגדה עצרה את המכירות וללא חסמים נוספים מחיר הביטקוין המשיך לעלות. ג'יין סטריט דחתה את ההאשמות נגדה וטוענת כי מדובר ב"טענות חסרות בסיס".

AMCRYPTO

האם ביטקוין ידביק את הפער לזהב?

הזינוק במחיר הביטקוין מתרחש על רקע הפערים החריגים בין המטבע הדיגיטלי לשאר הנכסים המסורתיים. 

מאז סוף אוגוסט 2025 עלה הזהב בכ-51%, מדד ה-S&P 500 עלה בכ-7%, בעוד הביטקוין נחתך בכ-43%. המתאם הנוכחי הוא החלש ביותר מאז קריסת בורסת FTX בסוף שנת 2022. 

"כאשר נכס מתנתק בצורה דרמטית מנכס שהוא בדרך כלל במתאם חיובי אליו, הוא אינו נשאר מנותק לנצח", כתב Santiment ב-X, "בטווח הארוך, הפרידה הבלתי רגילה הזו מצביעה על פוטנציאל עלייה משמעותי לביטקוין".

סנטימנטט

הזינוק של היומיים האחרונים מסמן את אחת מההתאוששויות החדות ביותר שרשם הביטקוין בחודשים האחרונים, ומחזיר לשוק את האופטימיות שהייתה נעדרת מאז תחילת 2026. 

במידה והמתאם ההיסטורי עם הזהב ומדדי המניות יתחדש ולחץ הקנייה המוסדי דרך קרנות הסל ימשיך להתחזק, ייתכן כי נראה סימנים נוספים לכך שהתיקון העמוק של החודשים האחרונים כבר מאחורינו.

למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.

טל שמיר

טל שמיר

בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: חדשות ביטקוין

מארה רכשה 1,000 מטבעות ביטקוין בשווי $65,000,000

חברת כריית הביטקוין משנה כיוון ומאותתת על מעבר לניהול רזרבה אקטיבי לאחר שמכרה ברבעון הקודם ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר

  • 17/06/26
  • 04:40
  • טל שמיר

לאחר ההנפקה המוצלחת בהיסטוריה: SpaceX נכנסת לטופ 10 החברות שמחזיקות ביטקוין

חברת חקר החלל של אילון מאסק זינקה ב-20% ביומה הראשון בנאסד"ק, שברה שיא גיוס היסטורי וחשפה אחזקת ביטקוין בשווי 1.2 מיליארד דולר

  • 14/06/26
  • 02:38
  • טל שמיר

בלקרוק משיקה: קרן ביטקוין מניבה שתחלק דיבידנד חודשי למשקיעים

ענקית ההשקעות מתכוננת להשקת קרן סל שתניב הכנסה שוטפת מהחזקת ביטקוין, תוך תחרות ישירה עם בנק גולדמן זאקס על השליטה בשוק חדש

  • 11/06/26
  • 01:23
  • טל שמיר