"לוויתן" ביטקוין, שלא הראה סימני חיים במשך 12.5 שנים "התעורר" אתמול (א') והעביר 500 מטבעות ביטקוין לכתובת חדשה.
המטבעות שבארנק, שנרכשו בנובמבר 2013 כשמחיר הביטקוין עמד על כ-923 דולר בסכום של 461,500 דולר, שווים כיום כ-40 מיליון דולר. מדובר בעליית ערך של פי 87 לאורך עשור.
נכון לכתיבת שורות אלו, מחיר הביטקוין עומד על 80,750 דולר למטבע ולא נרשמו סימני לחץ מכירה חריגים בעקבות ההעברה.

מיליוני דולרים "רדומים" על הבלוקצ'יין
ההעברה זוהתה לראשונה על ידי שירות מעקב הבלוקצ'יין Whale Alert בשעה 19:16 שעון ארה"ב.
המטבעות עברו מהכתובת "1KAA8GGhVjjUjVTz1HKAjCyGNzAKQd882j" לכתובת "bc1qm6m6d33d02edr0k8yj9jgt027zl6dvx6thjrxy", כתובת חדשה מסוג Bech32, פורמט כתובת מודרני יותר הנקרא גם Segwit (קיצור של Segregated Witness), המציע יתרונות אבטחה ע"י הפרדת נתוני החתימה הדיגיטלית מגוף העסקה.
לפי נתוני Arkham Intelligence, ההעברה בוצעה בבלוק מספר 948,822.
כתובת היעד אינה מזוהה עם אף בורסת מסחר מוכרת, כך שכרגע לא ניתן לקבוע אם מדובר בהכנה למכירה או פשוט בניהול שוטף של ארנקים.
כפי שציינו אנליסטים העוקבים אחרי התנועה, ההעברה הבאה של המטבעות תהיה הקריטית: אם יגיעו לבורסה, ייתכן שמדובר במוכר פוטנציאלי המתכוון לממש את רווחיו אך אם יישארו בארנק פרטי, מדובר ככל הנראה בהעברה פנימית לצרכי אבטחה.

גל העברות מארנקים ותיקים
לפי נתוני חברת ניתוח הבלוקצ'יין ארקהם (Arkham intelligence), אתמול (א') הועברו בסך הכל 859.13 מטבעות ביטקוין בשווי של כ-69.47 מיליון דולר מ-11 ארנקים "רדומים" שנוצרו בין השנים 2013 ל-2017.
הארנק הוותיק מכולם הוא זה מ-2013 שהעביר 500 מטבעות ביטקוין, ואחריו ארנקים מ-2014 שהעבירו ארבעה תשלומים של 10 ביטקוין כל אחד, ושישה ארנקים מ-2017 שהזיזו ביחד 319.13 מטבעות ביטקוין, שחלקם התאגדו בסופו של דבר לארנק המחזיק כיום 594.8 מטבעות בשווי כ-48.88 מיליון דולר.
תופעת הארנקים הרדומים ש"מתעוררים" אינה תופעה חדשה, אך היא הואצה משמעותית מאז שהביטקוין פרץ לראשונה את רף ה-100,000 דולר בסוף שנת 2024.
בחודש יולי 2025, חברות לניתוח בלוקצ'יין זיהו שמונה ארנקים מעידן סאטושי, משמע ארנקים שנוצרו בין השנים 2009-2010, כאשר כל ארנק מחזיק 10,000 מטבעות ביטקוין.
כל שמונת הארנקים, ששווי המטבעות בכל אחד מהם מוערך בכ-800 מיליון דולר, הזיזו את מטבעותיהם לאחר 14 שנים ללא פעילות.
בחודש ספטמבר 2025 ארנק שהיה "רדום" במשך 12 שנים העביר 1,000 מטבעות בשווי כ-116 מיליון דולר, ובינואר 2026 ארנק מ-2010 העביר 2,000 מטבעות בשווי של כמעט 200 מיליון דולר, ישירות לבורסת קוינבייס.
בין מטרת ההעברה הינה שיפור אבטחת הארנק או הכנה למימוש רווחים היסטורי, התעוררות הלווייתנים מזכירה לנו שוב את העושר העצום שנצבר בראשית ימי הרשת.
כעת, נותר רק לעקוב אחר התנועות בבלוקצ'יין ולראות האם התחנה הבאה של המטבעות הללו תהיה בארנק קר נוסף או באחת מזירות המסחר המרכזיות.
למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.
טל שמיר
בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: חדשות ביטקוין
הבורסה שקרסה Mt. Gox הזיזה 10,422 מטבעות ביטקוין בשווי $739,000,000
נתוני האונצ'יין חושפים כי רוב המטבעות הועברו לארנק חדש וטרם נמכרו, כחלק מהיערכות לחלוקת הכספים לנושים הממתינים
- 02/06/26
- 02:15
- טל שמיר
סטרטג'י מכרה 32 מטבעות ביטקוין תמורת 2.5 מיליון דולר; ביטקוין יורד ל-$71,750
מייקל סיילור שבר את מנטרת ה"לעולם לא למכור" עבור מימון התחייבויות ותשלום דיבידנדים; מניית MSTR צונחת ב-8%
- 01/06/26
- 05:04
- טל שמיר
תעלומה בבלוקצ'יין: 107 מטבעות ביטקוין בשווי $8,000,000 "נשרפו" לצמיתות
בזמן שקהילת הביטקוין מנסה לפענח את המניע לפעולה, אדם בק מגדיר את האירוע החריג כ"פרס" שמחכה למחשבי הקוונטום העתידיים
- 27/05/26
- 11:22
- טל שמיר