הבורסה שקרסה Mt. Gox הזיזה 10,422 מטבעות ביטקוין בשווי $739,000,000

הבורסה שקרסה Mt. Gox הזיזה 10,422 מטבעות ביטקוין בשווי $739,000,000

נתוני האונצ'יין חושפים כי רוב המטבעות הועברו לארנק חדש וטרם נמכרו, כחלק מהיערכות לחלוקת הכספים לנושים הממתינים

  • פורסם: 02/06/26 ,14:15
google-img הישארו מעודכנים
MT GOX BITCOIN ETH

בורסת הקריפטו שקרסה Mt. Gox, מי שהייתה בעבר אימפריית המסחר הגדולה בעולם למטבעות דיגיטליים, חזרה הבוקר (ג') לכותרות וטלטלה את השוק. 

נתונים שפורסמו על ידי חברת ניתוח הבלוקצ'יין Arkham Intelligence, חשפו כי הבורסה ביצעה את העברת הענק הראשונה שלה מזה חודשיים, בסכום כולל של כ-739 מיליון דולר בביטקוין.

התזמון של המהלך לא מקרי, והוא מגיע בזמן ששוק הקריפטו ממילא נמצא תחת לחץ מכירות כבד, כשהביטקוין נאבק לשמור על רמת התמיכה הפסיכולוגית של 70,000 דולר.

נכון לכתיבת שורות אלו, מחיר הביטקוין עומד על 69,500 דולר למטבע.

לאן הועברו המטבעות? 

על פי נתוני האונצ'יין, ההעברה תועדה על גבי בלוק מספר 952,072 ברשת הביטקוין בשעה 04:47 (שעון UTC). המהלך המאסיבי, שקטע חודשיים של שקט מוחלט מצד ארנקי הבורסה, התפצל לשני יעדים עיקריים:

10,306 מטבעות ביטקוין (בשווי של כ-731 מיליון דולר) הועברו מהארנקים הקרים (Cold Wallets) של הבורסה לכתובת ארנק חדשה לחלוטין שאינה מסומנת.

במקביל, נתח קטן יותר של 116.3 מטבעות ביטקוין (בשווי של כ-8.25 מיליון דולר) הועבר ישירות לארנק החם המשמש את הבורסה לניהול שוטף, לצד העברות בדיקה קטנות וסמליות בשווי דולרים בודדים לבורסת Bitstamp. 

חברת Arkham מסמנת את רוב המטבעות שהועברו כ-"Unspent" (לא נוצלו). המשמעות היא שמטבעות הביטקוין פשוט "ממתינים" בארנק החדש ולא נשלחו לבורסות מסחר ריכוזיות לצורך מכירה מיידית בשוק החופשי. 

אנליסטים בשוק מעריכים כי לא מדובר בהנזלה מיידית, אלא בניהול ארנקים פנימי, סידור מחדש של האבטחה, או היערכות טכנית ומנהלתית לקראת גלי החלוקה הבאים לנושים הממתינים.

MT GOX
בתמונה: העברת המטבעות מארנקה של בורסת Mt Gox. מתוך Arkm.com

השוק בלחץ: מדוע המשקיעים חוששים?

למרות ההעברה המאסיבית, Mt. Gox עדיין מחזיקה באחד מארנקי הביטקוין הגדולים והמשפיעים ביותר בעולם הקריפטו, וכל תזוזה בו מסוגלת להזיז את השווקים.

נכון לכתיבת שורות אלו, בארנק של הבורסה יש 34,504 מטבעות ביטקוין בשווי כ-2.5 מיליארד דולר.

הסיפור של Mt. Gox מלווה את תעשיית הקריפטו כבר יותר מעשור, מאז הקריסה המהדהדת ב-2014 בעקבות פריצת ענק בה נגנבו כ-850,000 מטבעות ביטקוין (מתוכם אותרו מאוחר יותר כ-200,000 מטבעות). בשיאה, ניהלה הבורסה כ-70% מנפח המסחר העולמי בביטקוין.

החשש המרכזי של המשקיעים כיום הוא "לחץ מכירות" (Selling Pressure) מצד כ-19,500 נושים שממתינים למטבעות שלהם כבר 12 שנים. מאחר שמטבעות הביטקוין הללו נרכשו במקור במחירים של מאות דולרים בודדים (או פחות מכך), הנושים יושבים על רווחי עתק של אלפי אחוזים. 

ההנחה בשוק היא שרבים מהם ימהרו לממש לפחות חלק מהביטקוין ברגע שהמטבעות ינחתו בחשבונם, מה שיציף את השוק בהיצע מטורף.

ההעברה הנוכחית הצטרפה לשורה של סנטימנטים שליליים בשוק, בהם רצף של 11 ימי פדיונות מקרנות הסל של הביטקוין בארה"ב, ומכירה קטנה אך סמלית של סטרטג'י,חברת רזרבת הביטקוין הציבורית הגדולה בעולם, מה שדחף את מחיר הביטקוין לירידה של כ-4% בטווח היומי.

המוסדיים סופגים את ההיצע

למרות הפניקה הרגעית והירידות בגרפים, אנליסטים רבים מצביעים על כך שהשוק של 2026 בוגר ועמוק בהרבה מזה של העבר, ויש מי שרואה בתהליך דווקא הזדמנות קנייה נדירה. קרנות מוסדיות גדולות מגלות עניין רב ברכישת "תביעות חוב" (Claims) של נושים עוד לפני שהמטבעות מחולקים בפועל. 

דוגמה בולטת לכך היא קרן ההשקעות Strive Asset Management, אשר הכריזה לאחרונה על תוכנית אסטרטגית לבניית רזרבת ענק של 75,000 מטבעות ביטקוין. 

הקרן מתכננת להשיג חלק משמעותי מיעד זה באמצעות רכישת תביעות חוב מאושרות אך שטרם חולקו מנושי Mt. Gox, בשווי מוערך של כ-8 מיליארד דולר. 

רכישות מסוג זה מהוות רשת ביטחון קריטית לשוק. הן מאפשרות למשקיעים מוסדיים לספוג את היצע המטבעות הגדול "מחוץ לשוק" באמצעות עסקאות מעבר לדלפק (OTC). 

בצורה זו, המטבעות מחליפים ידיים באופן ישיר בין נושאי החוב לבין הקרנות, מבלי לעבור דרך ספר הפקודות של הבורסות הציבוריות ומבלי להשפיע באופן ישיר על מחיר הביטקוין.

חמישה חודשים לדד-ליין

הנאמן של בורסת Mt Gox, נובואקי קובאיאשי, החל רשמית את תהליך ההחזרים ביולי 2024 דרך בורסות שותפות כמו קראקן ו-Bitstamp. 

עם זאת, בשל מורכבות ההליכים המשפטיים, אימות הנתונים ועיכובים בירוקרטיים, בית המשפט בטוקיו אישר אשתקד הארכה נוספת של הדד-ליין, השלישית במספר, עד ל-31 באוקטובר 2026.

המשמעות היא שלנאמן יש עוד כחמישה חודשים בלבד להשלים את פעימות החלוקה האחרונות. 

כל עוד מיליארדי דולרים בביטקוין ממשיכים לזוז בארנקים הללו, עיני הסוחרים והאנליסטים יישארו נשואות באדיקות אל עבר רשת הבלוקצ'יין על מנת לזהות את התנועה הבאה.

למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.

תגים

טל שמיר

טל שמיר

בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: חדשות ביטקוין

הבורסה שקרסה Mt. Gox הזיזה 10,422 מטבעות ביטקוין בשווי $739,000,000

נתוני האונצ'יין חושפים כי רוב המטבעות הועברו לארנק חדש וטרם נמכרו, כחלק מהיערכות לחלוקת הכספים לנושים הממתינים

  • 02/06/26
  • 02:15
  • טל שמיר

סטרטג'י מכרה 32 מטבעות ביטקוין תמורת 2.5 מיליון דולר; ביטקוין יורד ל-$71,750

מייקל סיילור שבר את מנטרת ה"לעולם לא למכור" עבור מימון התחייבויות ותשלום דיבידנדים; מניית MSTR צונחת ב-8%

  • 01/06/26
  • 05:04
  • טל שמיר

תעלומה בבלוקצ'יין: 107 מטבעות ביטקוין בשווי $8,000,000 "נשרפו" לצמיתות

בזמן שקהילת הביטקוין מנסה לפענח את המניע לפעולה, אדם בק מגדיר את האירוע החריג כ"פרס" שמחכה למחשבי הקוונטום העתידיים

  • 27/05/26
  • 11:22
  • טל שמיר