העוקץ נמשך: מעל 50 מיליון דולר נגנבו ממשקיעי חברת BTC Global

btcglobalscam

עולם המטבעות הדיגיטליים לא מפסיק לספק דרמות הקשורות בעוקץ והונאה. החל ממשתמשי טוויטר מזויפים המתחזים לדמויות מפתח בתעשייה ומתיימרים לשלוח ביטקוין ואת'ר בחינם, דרך התקפות פישינג אשר מרמות משתמשים ומובילה אותם לאיבוד כספים ועד הונאה שאפילו סטיב ווזניאק, ממייסדי אפל, נפל בה ונפרד מ-7 מטבעות ביטקוין.

עכשיו, הצטרפה לרשימה המתרחבת של ההונאות גם פלטפורמת המסחר לאופציות בינאריות BTC Global. יותר מ-50 מיליון דולר במטבעות ביטקוין נגנבו ממשקיעים דרום אפריקאים, אמריקאים, אוסטרליים ואחרים.

מעל 27,500 אנשים הגישו תלונות למשרד חקירות של דרום אפריקה, אשר חוקריו נקראים גם "הנצים". דובר המשרד, הקפטן לויד רמובה אמר:

"דיברתי עם החוקרים הצוות שלנו והם אישרו שמזה כשבועיים שהם עובדים על החקירה. יש כ-27,500 תלונות כשהרבה מהן אף מחוץ לדרום אפריקה. הסכום המשוער שנגנב הוא מעל 50 מיליון דולר, והוא אף יכול לעלות כאשר קורבנות נוספים יתלוננו"

מהי חברת BTC Global?

החברה נוסדה ב-25 בספטמבר 2017 ע"י סוחר מנוסה ו"מפורסם" סטיב טווין. ההצלחה שלו במסחר באופציות בינאריות הובילה אנשים רבים להאמין שהפלטפורמה שלו אמינה. עם זאת, האשמות כי מדובר ברמאות עלו כבר מרגע השחרור שלה. עיקר הביקורת הייתה על התשואות הבלתי הגיוניות שהחברה הציעה.

BTC Global תחילה אפשרה לאנשים לרכוש ביטקוין דרך הפלטפורמה, ביחד עם "עצה" להשקיע בחברה עצמה עבור תשואה של בין 2% ל-14% בשבוע. הקורבנות סיפרו לעיתון הדרום אפריקני, טיימס לייב, שהסכומים שהשקיעו נעו בין 1341 ל-100,000 דולרים.

בתחילת דרכה של הפלטפורמה המשקיעים בה הרוויחו דיבידנדים בתדירות ובגובה בלתי צפויים, אך לפני שבועיים טווין פשוט נעלם מהעולם האינטרנטי. אנשים ישר החלו לדווח על החברה והחקירות החלו מספר ימים לאחר מכן. רמובה (דובר משרד החקירות) הסביר את המצב: "החקירה עדיין בחיתוליה. אינני יכול לומר אם מדובר במזימת פונזי. BTC Global נחקרת על הפרת החוקים לייעוץ פיננסי ושירותי תיווך."

הצוות של BTC Global פרסם עדכונים בפייסבוק על המצב, ואף הצהרה באתר הרשמי. לפי הצוות, נתוני התשלומים הועברו לטווין ב-18 בפברואר, אך הוא לא השיב או הגיב לנסיונות הצוות לתקשר עמו. מאז אותו יום, אף אחד מההנהלה לא שמע ממנו מילה. להלן ההצהרה:

"צוות הנהלה אינו יכול לאתר אותו (טווין). אם יש למישהו מידע על כיצד ניתן ליצור איתו קשר, בבקשה הודיעו לנו.

אנחנו קוראים לאיומים, הטרדות ואלימות המופנית להנהלה להיפסק. התנהגות מסוג זה היא בלתי מתוארת. אם אתם מרגישים שבוצע פשע נגדכם, עליכם לפעול לפי התהליכים החוקיים בכדי להתמודד עם העניין.

אנחנו בהלם וכועסים כמו כולם. אך כולנו ידענו את הסיכונים הכרוכים בהשארת כספים בהשגחתו של סטיבן. כולנו התנהלנו בשאננות איתו, וכולנו השקענו בו.

עד שסטיבן טווין יראה את ראשו, או יימצא, אין שום דבר שצוות ההנהלה יכול לעשות.

אחת מאנשי הצוות, שרי וורד, אף הגישה תלונה פלילית נגד אדם אשר איים עליה בביתה. האחרים מודאגים גם הם מכיוון שכתובות הבית ומספרי הטלפונים שלהם פורסמו בכל האינטרנט ע"י משקיעים כועסים.

תורגם מ-Altcoincalendar.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן