ביטוסי (Bit2C) – המדריך המלא וקניה ומכירה של קריפטו באמצעות הפלטפורמה

ביטוסי bit2c

ביטוסי (Bit2C) היא החברה הראשונה בישראל אשר מספקת שירותי מסחר במטבעות דיגיטליים, ונמנית בין עשר בורסות הקריפטו הוותיקות ביותר הפועלות בתעשייה בעולם.

ביטוסי הוקמה בשנת 2013 ע"י אלי בז'רנו, דירקטור באיגוד הביטקוין הישראלי ופעיל מוכר בתחום הקריפטו וע"י הדר מקדסי, ארכיטקט תוכנה ומומחה וותיק בתחום הבלוקצ'יין.

ביטוסי מאפשרת לקנות ולמכור קריפטו בצורה מהירה, בטוחה ונוחה, להחזיק את הקריפטו בפלטפורמה ואף שקלים. לביטוסי שירות זמין, תמיכה בעברית – ובשקל הישראלי.

לאחר שנים רבות בהן מובילה החברה תהליכים רגולטוריים עבור כלל התעשייה, ביטוסי קיבלה בחודש מאי 2023 את הרישיון הראשון מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון המאפשר לה להפעיל בורסה שמספקת שירותי מסחר בקריפטו בישראל. בכך נהפכה לחברה הרביעית בישראל שמקבלת רישיון מסוג זה, אך הבורסה הראשונה מביניהן כאמור.

צוות החברה כולל שתי דמויות בכירות נוספות בתעשייה המקומית, בהן עו"ד ורו"ח רון צרפתי המשמש כסמנכ"ל כספים ורגולציה, אשר החל את דרכו בביטוסי עוד בשנת 2014, והוא אף מרצה במסלול Blockchain Expert, המקצועי ביותר בישראל. השני הוא ד"ר רמי ששון, עורך דין בכיר שמכהן בדירקטוריון ביטוסי ומייעץ בתחום הציות וניהול הסיכונים. ששון שימש כקצין הציות הראשי של קבוצת דיסקונט, וכיועץ משפטי ראשי וסמנכ"ל רגולציה בבית ההשקעות פסגות.

עד כה השלימה ביטוסי שני גיוסי כספים אשר שימשו אותה לפיתוח הפלטפורמה והפיצ'רים בה: בשנת 2020 גייסה 1.3 מיליון ש"ח ממשקיעים באמצעות פלטפורמת גיוס הון פיפלביז (Pipelbiz) ובשנת 2021 גייסה בסבב שני 4 מיליון ש"ח, עם ביקוש עודף להשקעה, באמצעות אותה הפלטפורמה.

ללמוד לסחור ולהשקיע בשוק הקריפטו – כמו מקצוענים

למימוש הטבה חד פעמית ופרטים נוספים 👇


הפיצ'רים של ביטוסי

ביטוסי מאפשרת שתי אפשרויות מרכזיות לרכישה ומכירה עבור לקוחות מתחילים ומתקדמים כאחד.

האופציה הראשונה היא 'ביטוסי פרו' (Bit2C Pro). ביטוסי פרו הוא פיצ'ר של בורסה, כלומר פלטפורמה שמחברת בין קונים ומוכרים ומאפשרת להם לסחור ביניהם במחיר שוק שהם קובעים ביניהם, תמורת עמלת תיווך. 

האופציה השניה היא 'ביטוסי ברוקר'. ברוקר הוא שירות שבמסגרתו אתם מבקשים לרכוש או למכור מטבע דיגיטלי מסוים על פי שער שביטוסי מציגה לפניכם. החברה, מאחורי הקלעים, מנהלת דסק OTC ממוחשב שמבצע את ההמרה לפי בקשתכם ובכך מנגישה לכם את הליך הקניה והמכירה כך שיהיה פשוט וקל. לאור השכבות הנוספות של פעולות שמתבצעות מאחורי הקלעים, לרוב עמלת ברוקר גבוהה יותר מעמלת בורסה.

לביטוסי ישנם מספר פיצ'רים נוספים, בהם:

  • מסחר 'מעבר לדלפק' (Over the Counter) – עסקאות שמתבצעות בהיקפים גבוהים (החל מ-500,000 ש"ח) יכולות לקבל עמלות אטרקטיביות יותר, ליווי אישי ואף שירותים משלימים.
  • תשלומי מס – ביטוסי מאפשרת לשלם תשלומי מס על רווחים שמקורם בפעילות בביטוסי ישירות מהפלטפורמה, לרשות המסים. ביטוסי למעשה מבצעת את התשלום בשם לקוחותיה מתוך יתרת השקלים בחשבון המסחר שלהם, בעמלה בגובה 1% (כולל מע"מ).
  • ריבית שקלית – משתמשי ביטוסי המחזיקים שקלים בפלטפורמה צוברים ריבית בשקלים ישירות לחשבון שלהם בפלטפורמה ללא צורך לבצע צעדים מצד המשתמש. גם אם אתם מחזיקים בחשבון יתרה נמוכה ולמשך זמן קצר. הריבית היא ריבית בנקאית שמתקבלת בפק"מ בחשבון הנאמנות בו מוחזקים כספי הלקוחות בבנק דיסקונט. 
  • API לסוחרים – פיצ'ר טכנולוגי שמאפשר להסתנכרן עם הבורסה, החל מקבלת נתוני מחירים בזמן ואמת ועד ביצוע פעולות מסחר, באמצעות תוכנה חיצונית ואף בוט אלגוריתמי.

איזה מטבעות קריפטו נסחרים בביטוסי?

ביטוסי תומכת בקניה ומכירה של המטבעות הדיגיטליים הבאים:

  • ביטקוין (BTC) – המטבע הדיגיטלי המבוזר והמוביל
  • אתריום (ETH) – המטבע הדיגיטלי השני בגודלו בתעשייה
  • לייטקוין (LTC) – מטבע וותיק ומוכר בשוק הקריפטו
  • סירקל (USDC) – מטבע יציב (סטייבלקוין) הצמוד בערכו לדולר

עמלות בפלטפורמת Bit2C

עמלות השימוש בביטוסי משתנות בהתאם לסוג השירות הנצרך ועל פי מדרגות סכומים.

בשירות הברוקר למשל, העמלה לרכישה עד סכום 20,000 ש"ח הינה 5%. לאחר מכן, ישנן מדרגות הנחה כפי שמתוארות בטבלה שלפניכם ומתעדכנות בצורה אוטומטית ברגע שמזינים את סכום הרכישה או המכירה.

ביטוסי עמלות
מקור: אתר Bit2C

בשירות הבורסה (ביטוסי פרו), העמלות עומדות על 2.5%, הן עבור עמלת המייקר (Maker) והן עבור עמלת הטייקר (Taker).

עמלת מייקר מגיעה מהביטוי "Making Markets". כאשר מזינים פקודת מסחר מראש (כגון "אני רוצה לקנות 0.5 ביטקוין בשער של 100,000 ש"ח"), למעשה "עושים שוק" ומסייעים בנזילות המסחר בבורסה.

לעומת זאת, עמלת טייקר מגיעה מהביטוי "Taking Liquidity", משום שפקודת המסחר מבקשת להתבצע מידית "אני רוצה לקנות עכשיו במחיר המידי הזמין ביותר."

להלן טבלת העמלות לפי מדרגות המחשבות את נפחי המסחר ב-30 הימים האחרונים, כלומר העמלה תחושב על בסיס סכומי פעילות נצברים. להלן טבלת העמלות:

עמלות ביטוסי
מקור: אתר Bit2C

בנוסף לעמלות המסחר, ישנן עמלות משיכה. כאשר מעוניינים למשוך שקלים לחשבון הבנק העלות הינה 80 ש"ח. עבור ביטקוין היא 0.0005 BTC, אתריום הינה 0.015 ETH, לייטקוין 0.015 LTC וככל המדובר ב-USDC מדובר ב-50$ עמלה (כלומר 50 מטבעות).

לבסוף, משתמשים שאינם מבצעים פעילות כלל ומחזיקים שקלים או קריפטו בפלטפורמה, ישלמו 7 ש"ח (ו/או קריפטו בשווי ש"ח בהתאמה) בחודש כדמי משמורת. החיוב הוא עבור החזקת שקלים וכל סוג של קריפטו בחשבון. ניתן להימנע מחיוב בדמי משמורת על ידי ביצוע פעולה בחודש: קנייה, מכירה, הפקדה או משיכה (לא משנה איזו פעולה ובאיזה מטבע).

ללמוד לסחור ולהשקיע בשוק הקריפטו – כמו מקצוענים

למימוש הטבה חד פעמית ופרטים נוספים 👇

היתרונות של ביטוסי

  • ממשק משתמש נוח לשימוש
  • שירות לקוחות מעולה, בעברית וזמין ברוב שעות היממה
  • אמינות וותק בתעשייה המקומית
  • עבודה מול כל הבנקים בישראל (בכפוף למדיניות הבנק ולפעילות הספציפית שלכם)
  • רישיון רגולטורי מורחב למתן שירות בנכס פיננסי מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון
  • השקלים מוחזקים בחשבון נאמנות בבנק דיסקונט וצוברים ריביות

החסרונות של ביטוסי

  • בשירות הפרו לעתים נוצרים פערי מחיר ביחס לעולם
  • נפחי המסחר בשירות הפרו נמוכים באופן יחסי
  • מגוון מטבעות דיגיטליים מצומצם

קניית ביטקוין ואתריום בביטוסי

גילוי נאות: מדובר בקישור הפנייה, על מנת ש-CryptoJungle יוכל להמשיך להתקיים.
אם אהבתם את הסקירה והמדריך, נשמח אם תבצעו את ההרשמה דרכנו (שימו לב, העלות עבורכם זהה לחלוטין).

לנוחיותכם, הכנו סרטון הדרכה מעודכן:

על מנת לרכוש, למכור ולסחור בפלטפורמת Bit2C ראשית יש לבצע הרשמה ע"י לחיצה על הקישור הבא.

בחרו שם משתמש, הזינו סיסמה וכתובת אי-מייל. לאחר מכן, אשרו את חשבונכם באי-מייל שקיבלתם.

מסך הרשמה ביטוסי

כעת, הזינו את מספר הטלפון שלכם ומלאו את הקוד אותו קיבלתם בסמס.

סמס ביטוסי

מכיוון שביטוסי הינה פלטפורמה מפוקחת, כעת עליכם לעבור הליך אימות זיהוי לקוח (באנגלית: Know Your Customer). מלאו את פרטיכם האישיים, כולל שם ומשפחה, תעודת זהות, תאריך לידה, עיסוק, מקור הכספים, היקף הפעילות המצופה – והעלו שתי תעודות מזהות ואישור ניהול חשבון בנק.

תעודות מזהות ביטוסי

כעת, מלאו את פרטי הבנק שלכם, וחתמו על טפסי הצהרת מקבל שירות, ותושבות לצרכי מס.

רוב הליך ההרשמה מאחוריכם. כעת, עקב השאיפה לשמור על אבטחת המידע והכספים שלכם, עליכם ליצור אימות חשבון דו-שלבי באמצעות Google Authenticator. הורידו את האפליקציה במידה ואינכם מחזיקים בה, ופעלו לפי ההנחיות.

בנוסף, עליכם לצלם את עצמכם בוידאו קצר בעודכם מחזיקים תעודה מזהה בתוקף. בוידאו תצטרכו לציין שאתם המשתמשים היחידים בחשבון, בהתאם לטפסים עליהם רכשתם, וכן – גם זה נדרש על ידי הרגולטור.

לבסוף, גשו לכפתור הפקדת הכספים דרך פרטי הבנק של ביטוסי, המנוהל בבנק דיסקונט.

ביטוסי הגדרות

שימוש ב-Bit2C Pro

גשו ל'ביטוסי פרו' בתפריט.

ספר הפקודות מראה לנו את האפשרויות העומדות בפנינו לרכישה (או לחילופין למכירה) בכל רגע נתון.

כזכור לכם, בורסה היא פלטפורמה אשר מכנסת מוכרים וקונים, כך שבספר הפקודות אנחנו יכולים לראות את שערי המטבעות בהם המוכרים מבקשים למכור, והקונים מבקשים לרכוש.

ביטוסי פרו

ישנן 3 סוגי פקודות:

  1. לימיט – פקודה בה אנו נזין את שער השקלים בו נרצה לרכוש (למשל אם כרגע שער הביטקוין הוא 100,000 ש"ח, נבקש לקנות ב-90,000 ש"ח מתוך אמונה שהוא יירד ב-10,000 ש"ח נוספים).
    לאחר שהזנו את השער, נזין או את כמות הביטקוין שנבקש לרכוש, או את סה"כ השקלים (לפני עמלה) שנרצה לשלם. "כמות ביטקוין" ו"סה"כ שקלים לפני עמלה" משלימים עצמם לבד בהתאם לשער השקלים שבחרתם.
    לאחר מכן, נלחץ 'קנייה' והפקודה שלנו תוזן לספר הפקודות ותחכה להתממש. פקודה זו איננה מוגבלת בזמן.
    חשוב להדגיש בנוגע לפקודות 'מגבלת שער' שאין הבטחה שהן יתממשו, אלא זה תלוי לחלוטין בהיצע ובביקוש בבורסה.
  2. מרקט – פקודה המאפשרת לכם לבצע רכישה בשער השוק ישירות, כלומר בשער הזמין ביותר. בדוגמה שלפניכם אם תרצו לרכוש 50 ש"ח ותבצעו פקודת שער שוק, תרכשו מידית בשער של 101,695 ש"ח.
  3. סטופ לימיט (STL) – פקודה מותנית שער היא פקודת מגבלת שער (LMT), אך בתוספת תנאי מסוים. במקום שנזין אנחנו, ישירות, את הפקודה לספר הפקודות (כפי שקורה ב-LMT), אנו נזין תנאי (תחת "שער טריגר") ורק אם התנאי יגיע, הפקודה תתווסף לספר הפקודות. למשל, אם נזין ב'שער טריגר' את השער 90,000 ש"ח, אזי אם יגיע השער הנ"ל, הזן פקודת רכישה לשער של 89,900 ש"ח.
    פקודת STL תשמש אותנו פחות ברכישה ראשונית של מטבעות, אלא יותר במהלך מסחר שוטף. רוב הסוחרים משתמשים בפקודה זו לצורכי 'עצירת-הפסד'.

אם אינכם מעוניינים "להתעסק" עם הסירבול של בורסה, וכל שברצונכם הוא לרכוש ביטקוין ולהעבירו לארנק – עברו לממשק הביטוסי ברוקר.

ללמוד לסחור ולהשקיע בשוק הקריפטו – כמו מקצוענים

למימוש הטבה חד פעמית ופרטים נוספים 👇


כפי שניתן לראות, הממשק די פשוט. בוחרים במטבע אותו רוצים לרכוש. ייפתח חלון ובו ניתן להזין את סכום השקלים (או המטבע) שנרצה לרכוש. חישוב השער יתבצע מידית, ומשם מתקדמים לרכישה.

ביטוסי ברוקר

משיכה לארנקיכם

על מנת למשוך לארנק הדיגיטלי שלכם, גשו בתפריט למסך ה'יתרת ש"ח/קריפטו'. במסך זה, ניתן לבצע הפקדות ומשיכות הן של מטבעות והן של שקלים.

לחצו על משיכת המטבע, ועקבו אחר הוראות הליך הזיהוי בוידאו. שימו לב, הליך הזיהוי בוידאו במעמד ההפקדה ו/או המשיכה הינו חד פעמי.

לאחר מכן, הזינו את כתובת הארנק אליו תרצו למשוך, את סכום המשיכה ולחצו אישור.

אנא וודאו (והיפכו את זה להרגל) ש-5 התווים הראשונים והאחרונים תואמים לאלו שבארנקיכם.

Bit2c

8.5

נוחות שימוש

9.0/10

שירות לקוחות

8.7/10

מגוון מטבעות

7.5/10

עמלות

8.0/10

אמינות ומוניטין

9.5/10

Pros

  • ממשק נוח מאד
  • שירות לקוחות מצוין
  • מוניטין גבוה

Cons

  • נפח מסחר נמוך
  • פערי מחירים קלים מהעולם
  • מגוון מטבעות קטן

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

דילוג לתוכן