שישי מדמם: 30 מיליארד דולר יצאו מהשוק בלילה – מה קרה שם?

ימי שישי מסיבה מסוימת תמיד נצרבים בתודעה כימים קשוחים בשוק הקריפטו. ימים בהם עוד לא הספקת לצחצח שיניים והתראות על פקודות עצירת-הפסד כבר מציפות לך את הטלפון החכם. שישי של היום בהחלט מצטרף לרשימה כאשר 30 מיליארד דולר עזבו את השוק (בינתיים). למה זה קרה?

פשיטה של המשטרה הקוריאנית על בורסת Upbit

אפביט (Upbit) היא הבורסה הקוריאנית בעלת נפח המסחר הגבוה ביותר, ולמי שלא יודע זאת – הקוריאנים סוחרים המון!

אתמול, ב-10 במאי, פשטו חוקרי משטרת סיאול על משרדי החברה וחיפשו ראיות להונאות. החשדות הם שבורסת Upbit מכרה מטבעות דיגיטליים ללקוחות על אף שלא באמת החזיקה אותם. המשטרה מסרה שהשתלטה על כוננים קשיחים וספרי חשבונות, ובימים הקרובים תנתח אותם ותמסור את ממצאיה.

נציגי הבורסה בחרו שלא להגיב נכון לעכשיו, מה שמעצים את החשדות עוד יותר.

פשיטה מסוג זה מובילה בקלות לפניקה בקרב משקיעים גדולים המחזיקים את כספיהם בבורסה, ולכן ניתן לשער שהחדשות הללו תרמו רבות לבריחת הכספים מהשוק.

Mt.Gox שוב מזיזה כספים ומפחידה את השוק

מתי תיגמר הדרמה עם Mt.Gox? אלוהים יודע. בורסת הענק שנפרצה לפני שנים רבות ונגנבו ממנה מאות אלפי ביטקוין לא יורדת מהכותרות.

תקציר למי שלא מכיר את הסיפור, בורסת Mt.Gox הייתה הגדולה ביותר למסחר בביטקוין ומטבעות דיגיטליים עד שנת 2014, כאשר ניהלה בשיאה יותר מ-70% מהמסחר היומי במטבעות. לקראת סוף 2013 החלו בעיות במשיכת כספים עבור לקוחותיה, עד שבפברואר 2014 עצרה הזירה את כל המשיכות והחלה הקריסה בערכו של הביטקוין (מ-1235$ בשיא ועד 140$ בשפל) על פני החודשיים שבאו. לאחר מספר שבועות של אי-בהירות, הורדת האתר, מחיקת חשבונות הטוויטר ועוד – הודיע המנכ"ל שנגנבו 744,000~ מטבעות ביטקוין של לקוחותיה ועוד כ-100,000 מטבעות שבבעלותה כתוצאה מהאקרים שניצלו את באג חשילות הטרנסקציה (Transacation Malleability).

הבורסה הגישה בקשה להגנת פשיטת רגל, והחלו חקירות על הונאת משקיעים מצד הרשויות. מספר שבועות לאחר מכן, הודיעה הבורסה שנמצאו כ-200,000 מטבעות בארנק דיגיטלי ישן, כך שהמספר הרשמי שנגנב הוא כ-650,000 מטבעות ביטקוין. במהלך השנים 2015-2016, כחלק מפירוק הבורסה והמרדף אחרי המנכ"ל מרק קרפלס (שנתפס ונאסר לתקופה של שנה עד ששוחרר בערבות ומשפטו עדיין מתמשך), מונה נובואקי קוביאשי להיות אמון על המטבעות שנשארו על מנת להחזיר כספים למשקיעים שאיבדו אותם.

בארנק בו יושבים עשרות אלפי המטבעות צופים 24/7, ובין דצמבר 2017 לפברואר 2018 ביצע קוביאשי העברה גדולה של כ-36,000 מטבעות ביטקוין ו-34,000 מטבעות ביקאש (סה"כ בשווי 400 מיליון דולר) כדי למכור אותם. כתוצאה, שער הביטקוין ירד משמעותית. הלילה, הארנק הזיז כספים נוספים.

לפי Blokt, קוביאשי הזיז 8,200 מטבעות (בשווי של כ-72 מיליון דולר נכון לכתיבת מילים אלו) במטרה למכור אותם גם כן. גם אם 72 מיליון דולר הם לא סכום גדול מדי בשביל לבצע עמו מניפולציות בשוק, הפניקה שנגרמת למשקיעים רבים עקב תזוזת כספים מהארנק – היא זו שמשפיעה.

מה עם קצת חדשות טובות?

ובכן, גם חדשות טובות לא חסר. בצעד גדול לעבר אדפטציית מיינסטרים הודיעה יצרנית הטלפונים הסינית Huawei על שותפות עם BTC.com כדי להוציא ארנק מטבעות דיגיטליים לחנות האפליקציות החדשה שלה. BTC.com מציעה שירותי ארנקים בנוסף לשירותי מעקב אחר נתוני כרייה ובלוקים. הבשורה הזאת מגיעה חודש אחרי ש-Huawei הודיעה שתיצור פלטפורמת Blockchain-as-a-Service, צעד גדול מאד בפני עצמו.

בנוסף, טים דרייפר, מנהל קרן ההשקעות המולטי-מיליונר, יוצא בהצהרה חיובית נוספת כאשר צוטט ברשת CNBC אומר "ביטקוין הוא המקום הבטוח ביותר בעולם לשים את הכסף שלכם". דרייפר ידוע בתמיכתו ואהדתו למהפכה המוניטרית שביטקוין מביא עמו. מומלץ לצפות בסרטון:

לסיכום

השוק נתון להשפעות חיצוניות בצורה קיצונית הרבה יותר מכל שוק אחר. הסיבה לכך פשוטה מאד: השוק שלנו קטן!

הדרך שלנו להתמודד עם זה היא ראשית, להחזיק חזק. רובנו כאן כי אנחנו יודעים ששוק הקריפטו באמת לא הולך לשום מקום.

מעבר לזה, אם אתם סוחרים בשגרה, זה הזמן לקחת הפסקה ולחכות שהשוק התייצב כדי להבין עם איזה מגמה לזרום.

מאחלים לכם סופשבוע נהדר!

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן