ארנק ג'קס (Jaxx) – המדריך המלא לארנק התוכנה הוותיק

ג'קס

ארנק ג'קס (Jaxx) הוא ארנק תוכנה למטבעות קריפטוגרפיים שחרט על דגלו פשטות כערך עליון. המטרה המוצהרת של יוצרי הארנק היא לפשט את עולם הבלוקצ'יין עבור המשתמשים מן השורה ולייצר חווית משתמש נוחה לניהול נכסיהם הדיגיטליים.

הארנק הושק ב-2014 ע"י Decentral Inc, סטארט-אפ קנדי מוביל בתחום הבלוקצ'יין. מי שעומד בראש Decentral הוא אנתוני דיאוריו (Anthony Diiorio), ממייסדי את'ריום ואושיית קריפטו-טוויטר ידועה. מדובר ביזם בלוקצ'יין סדרתי, אשר בנוסף לתרומה משמעותית לאת'ריום בתחילת דרכו, השקיע בפרויקטים מוכרים נוספים כגון: ויצ'יין (VeChain), קוואנטום (QTUM) ו-זיקאש (Zcash).

חברת Decentral, שהקים כשנתיים לאחר מכן, מהווה היום מעין חממת בלוקצ'יין ויזמות בלב טורונטו ומספקת מגוון רחב של שירותים כגון: מכונות ATM של ביטקוין, שירותי תכנות בעולם הבלוקצ'יין, סיוע משפטי לפרויקטים קריפטוגרפיים בתחילת דרכם ועוד. אולם אין ספק שארנק הג'קס מהווה את מוצר הדגל של החברה.

שימו לב שאם טרם למדתם כיצד עובדים ארנקים דיגיטליים ואיך לשמור על כספיכם בעולם הדיגיטלי, אנא קראו את המאמרים הבאים תחילה: ארנקי ביטקוין, אבטחת מידע בעולם הדיגיטלי.

ארנק ג'קס – יתרונות

  • תמיכה בפלטפורמות – נתחיל מכך שהארנק נתמך ע"י כל שמונת הפלטפורמות הפופולריות כיום וניתן להורדה ע"י: Android, iPhone Tablet, iPad, Windows, Mac, Linux ו- Google Chrome browser extension, מה שהופך אותו לוורסטילי ביותר מבין כל ארנקי התוכנה הקיימים היום בשוק.
  • מגוון המטבעות – הארנק תומך בלא פחות מ-55 מטבעות קריפטוגרפיים, לרבות Bitcoin (BTC), Ether (ETH)  Ethereum Classic (ETC), Litecoin (LTC), Dash (DSH), ZCash (ZEC), Doge (DOGE), and Bitcoin Cash (BCH) ו-32 מטבעות פיאט (דולר, יורו, היין היפני ועוד).
  • המרת המטבעות בתוך הארנק – הודות לשילוב מובנה עם חלפן המטבעות המבוזרים  ShapeShift, מאפשר ג'קס למשתמשיו להמיר מטבע במטבע בתוך הארנק, ללא הזדקקות לבורסה למטבעות קריפטוגרפיים דוגמת בינאנס או ביטוסי.
  • פשטות וקלות השימוש – בהתאם לחזון היוצרים, ג'קס הוא אכן ארנק ידידותי מאד למשתמש. הממשק שלו אינטואיטיבי ואינו דורש התמצאות טכנית מיוחדת. תוכלו בקלות לשנות הגדרות ראשוניות, לבצע גיבוים, סריקות בקוד QR ולהחליף בין המטבעות כאוות נפשכם. פרט חשוב נוסף, העשוי להקל על המתחילים: ליד כל אחת מבין האפשרויות בארנק ישנו כפתור עם הסבר על הפעולה שהאפשרות נותנת. זה יחסוך מכם את הצורך לחפש הסברים באינטרנט.
  • רמת האבטחה – ג'קס משתמש במאסטרסיד (Masterseed) בן 12 מילים כגיבוי (אותו מומלץ לרשום על נייר ולשמור במקום בטוח) על מנת שהמפתחות הפרטיים ישארו אצלכם ולא בתוך הארנק. משמעות הדבר היא שניתן  בקלות לשחזר את החשבון שלכם במידה וקרה משהו למכשיר עליו הותקן הארנק.
  • פרטיות – בג'קס מעריכים מאד את פרטיות המשתמשים. במהלך ההרשמה אינכם נדרשים לספק אי-מייל או מידע אישי כלשהו.

ארנק ג'קס – חסרונות

ובכן, על אף היותו ארנק ממש נוח ומתקדם יש לזכור שבכל זאת מדובר בארנק חם, אשר בניגוד לארנקים קרים דוגמת לדג’ר או טרזור – הוא כן מחובר לאינטרנט ונתון לפריצות. ואכן, קרה בעבר שהארנק נפרץ: כך למשל ב-2017 דווח שנגנב מארנק הג'קס סכום כולל של  כ- $400.000. על כן, לא מומלץ לשמור עליו סכומי כסף גדולים במיוחד.

חסרון נוסף שצוין ע"י מספר משתמשים הוא האיטיות היחסית ממנה סובל הארנק. לעתים זמן הטעינה של אפליקציית המובייל של ג'קס ארוכה יותר ממה שנהוג בארנקים מובילים ויכולה להגיע עד ל-15 שניות.

עוד חיסרון שניתן לציין הוא  ש-30% מהקוד של הארנק סגור. לטענת המפתחים הדבר נעשה על מנת להגן על הקניין הרוחני שלהם ולמנוע מהמתחרים להשתמש בקוד. המשמעות ש-30% מהקוד סגור היא שייתכן (אך עם זאת לא סביר) שהושארה פרצה אחורית המאפשרת גישה למפתחות הפרטיים של המשתמשים.

מדריך שימוש בארנק

כל 8 הפלטפורמות להורדת ג'קס מצויות באתר הרשמי של הארנק.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

ההתקנות בכל הפלטפורמות די דומות, אך במדריך זה נתמקד בגרסת ה- (Desktop(Windows שהיא התקנה עבור המחשב (האופציה הראשונה על המסך). לתחילת ההורדה לחצו על כפתור ה-Download שבצבע כתום.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

לאחר הלחיצה על כפתור ההורדה תוצג בפניכם הראשונה מבין תכונות האבטחה של ג'קס, זהו קוד ה-Checksum אותו עליכם לצלם או לרשום על נייר. הוא ישמש אתכם לאימות לאחר התקנת התוכנה. כעת לחצו על על כפתור ה-Download שבצבע כתום.

לאחר ההורדה עליכם למצוא את קובץ ה-exe. בשם Jaxx-setup-1.3.9 (בגרסאות חדשות יותר יכול להופיע מספר אחר במקום 1.3.9): לחצו פעמיים על הקובץ הזה על מנת להתחיל בהתקנת הארנק

ג'קס
קרדיט: Unhashed

המסך הנ"ל, המסך של הודעת RELEASE, זהו המסך הראשון שיופיע עם תחילת ההתקנה. בהודעה זו מעדכנים המפתחים את התכונות החדשות שנוספו לארנק. לחצו על כפתור ההמשך (continue) שבתחתית המסך. לאחר מכן יופיע מסך המפרט את תנאי השימוש של הארנק. במידה והנכם מסכימים לתנאי שימוש המפורטים כאן, לחצו על כפתור ה-ACCEPT בתחתית המסך והתקדמו עם ההתקנה.

כעת בחרו באופצייה הראשונה "Create New Wallet" ולחצו על כפתור ה-CONTINUE בתחתית המסך. במידה ובהמשך תרצו לשייך את ארנק הג'קס שלכם לנייד שלכם (או מכשיר אחר), יהיה עליכם לבחור באופציה השנייה של "Pair/Restore Wallet".

ג'קס
קרדיט: Unhashed

בחרו באופציית EXPRESS ולחצו על CONTINUE בתחתית המסך.

כעת עליכם לבחור את הנכס הדיגיטלי אותו תרצו לטעון בארנק הג'קס שלכם. כאן, לצורך הדגמה, בחרנו בביטקוין ואת'ריום. כמובן שאפשר לבחור באופציות אחרות, כמו כן ניתן להוסיף/להסיר מטבעות בהמשך. כעת לחצו על כפתור ה-TAKE ME TO MY WALLET שבתחתית המסך.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

הצוות שעומד מאחורי הג'קס, מאמין בתקשורת מתמדת והדוקה עם משתמשי הארנק, על כן הם נוהגים לעדכן אודות החידושים שבין הגרסאות הרשמיות באמצעות ערכת ה- ‘JAXX BULLETIN’. אולם במידה ואינכם מעוניינים לקרוא אותה, אפשר פשוט לסגור חלון זה באמצעות כפתור ה-close ובכך לסיים את ההתקנה.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

לאחר ההתקנה תגיעו למסך עם ה-QR קוד. ע"י בחירת המטבע (במקרה שלנו אלה הם BTC ו-ETH) וסריקת הקוד תוכלו להכניס את המטבע הרצוי לארנק הג'קס שברשותכם. במידה ובהמשך תרצו להוסיף מטבעות נוספים, הארנק יצור עבורכם כתובת חדשה ו-QR קוד ייחודי עבור כל מטבע.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

אייקון השועל הכחול בין כפתורי ה-Receive וה-Send הוא הלוגו של חלפן המטבעות ShapeShift, שכאמור מובנה בארנק. באמצעותו תוכלו בנקל להמיר מטבע במטבע. חשוב לציין שבגין כל המרה ישנה עמלה קטנה שהולכת לחלפן. סכום העמלה יופיע לאחר הלחיצה על כפתור ה-Send.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

אפשרויות אבטחה

ארנקי תוכנה, בניגוד לארנקי חומרה, מועדים לפריצות מצד ההאקרים. על כן, רמת האבטחה בהם היא אחד הפרמטרים החשובים אליהם חובה להידרש. ארנק הג'קס מציע לא פחות מ-4 שיטות אבטחה לשמירה על נכסיכם הדיגיטלים. שתיין מהן: checksum ומפתחות פרטיים מופעלים כברירת מחדל ואינם מצריכים הפעלה ידנית, אולם שתי השיטות האחרות: קוד PIN בן 4 ספרות וסיד בן 12 מילה – כן דורשים הפעלה ידנית.

נתחיל עם ה-PIN. מהמסך הראשי של הארנק – לכו לאופציית ה-"תפריט" ובחרו ב-"הגדרות".

ג'קס
קרדיט: Unhashed

כאן בחרו באופציה של התקנת ה-PIN.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

בחרו מספר בן 4 ספרות, אותו יהיה לכם קל לזכור. מומלץ, כמובן, לרשום מספר זה על הנייר, הרחק מהמחשב ולשמור במקום בטוח. לאחר אישור מספר ה-PIN, נעבור לשיטת האבטחה השנייה. חזרו לאופציית ה"תפריט" וחברו ב-Tools.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

בחרו ב-Backup Wallet, כך שהארנק ייצר עבורכם את המאסטרסיד הייחודי בן 12 המילים לגיבוי.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

לאחר הלחיצה על כפתור ההמשך, הארנק ייצר עבורכם סיד בן 12 מילים, אותו גם, כמובן, מומלץ לרשום על נייר ולשמור במקום בטוח.

ג'קס
קרדיט: Unhashed

כעת יש לאשר את הסיד, ללחוץ על כפתור הסיום ולהינות מרמת האבטחה הגבוהה ביותר הקיימת היום בארנקי תוכנה.

לסיכום

אין ספק שארנק ג'קס מקנה ללקוחותיו חוויית משתמש מצוינת וריכוז מטבעות רבים בארנק אחד, באופן שמגשר על הצורך המתסכל ביצירת ארנק נפרד לכל מטבע. עומדים מאחורי הארנק אנשים מוכרים בתעשייה, אך עלינו לזכור לקחת בחשבון את סוגיית האמון. כאשר 30% מקוד הארנק סגור לעיני המשתמשים, בעינינו זה מעלה חששות. לכן, זכרו שגם אם אתם בוחרים להשתמש בארנק, עשו זאת בסכומים נמוכים בלבד ואת היתר שמרו בארנקי חומרה או ארנקים קרים אחרים.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

אנדרי בר

אנדרי בר

יזם, מנהל פיתוח עסקי ועיתונאי לשעבר שהתאהב אהבת אמת בעולם הבלוקצ'יין ומאז לא מפסיק לחקור וללמוד אותו. חוטא במסחר, משקיע בפרויקטים שונים במרחב הקריפטוגרפי ומאמין ש-ICO אינה מילה גסה.
אנדרי בר

אנדרי בר

יזם, מנהל פיתוח עסקי ועיתונאי לשעבר שהתאהב אהבת אמת בעולם הבלוקצ'יין ומאז לא מפסיק לחקור וללמוד אותו. חוטא במסחר, משקיע בפרויקטים שונים במרחב הקריפטוגרפי ומאמין ש-ICO אינה מילה גסה.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן