קריפטו טוויטר – המקום שכולכם צריכים להיות בו

טוויטר (Twitter) היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר כיום, לצד פייסבוק ואינסטגרם. היא נהפכה לכה פופולרית בזכות מאפיינים ייחודיים שהביאו לבידולה מהיתר, כגון ההאשטגים (אשר מאפשרים לנהל דיונים בנושא מסוים ולתייג אותו כך שאחרים יוכלו להצטרף לדיון), הציוצים הדרמטיים המעדכנים בזמן אמת מה מתרחש באירוע מסוים (החל ממשחק כדורגל ועד פיגועי טרור או מלחמות), והיכולת לנהל אינטראקציה ממשית עם סלבריטיז שלא חשבנו לעולם שנוכל להחליף עימם מילה.

גם עולם הקריפטו כבש את טוויטר בסערה, ובכתבה שלפניכם אפרט מה תוכלו למצוא בטוויטר, ולמה כדאי לכם להיות שם.

עולם הקריפטו – אנחנו עוד בהתחלה

ייתכן שאני היחיד שמרגיש את זה (בינינו, לא נראה לי), אבל מאז שנחשפתי לביטקוין ולשוק המטבעות הדיגיטליים החדשות העיקריות שמעניינות אותי הן בעיקר כאלה שקשורות בשוק.

עם הזמן למדתי שלא פשוט להיות צרכן חדשות בתחום, משום שזה כרוך בפיצול הקשב למאות פורומים (Sub reddits, Bitcointalk), קבוצות פייסבוק או צ'אט, אתרי חדשות נישתיים לקריפטו, ואתרי מיינסטרים מדיה.

ציער אותי מאד שהתקשורת בישראל פשוט לא יודעת לסקר את התחום. כמובן שזה לא מפליא לאור העובדה שכאמור התחום יחסית חדש, אך עדיין ציפיתי ליותר מאשר כתבה שמשלבת "ויטליק בוטרין כל כך התלהב שהחליט לחלק 5,000 מטבעות את'ר למשקיעים", גם כשידוע שזו הונאת התחזות שמתחוללת כבר חודשים בטוויטר ללא מעצורים.

קריפטו טוויטר – על מה כל הציוצים?

סקרתי עבורכם מה "תקבלו" כשתפתחו את חשבון הטוויטר שלכם, אך חשוב לי לסייג כבר מעכשיו ולומר זאת בקול רם וברור: עצם העובדה שתעקבו אחרי פרויקטים, אתרי חדשות, מובילי דעה, סוחרי קריפטו וכו' – לא אומרת שכל מה שהם אומרים נכון.

לדוגמה, לאחרונה נפתח העמוד ShillExed אשר חושף מובילי דעה בקהילה שקיבלו או מקבלים כסף תמורת ציוץ או קידום מסוג אחר. לכן, אם מדובר בשמועות או בחדשות שלא מפורסמות בכל אתרי המדיה הרלוונטיים, נסו לאמת את המידע אם זה ביכולתכם.

הכל במקום אחד

טוויטר מאפשרת לרכז את כלל מקורות המידע שלנו למקום אחד:

  • לסאב רדיט r/bitcoin יש שם משתמש אשר מפרסם את הפוסטים האחרונים שפורסמו ברדיט.
  • כל אתרי החדשות הנישתיים לקריפטו מחזיקים בחשבון טוויטר ומפרסמים בזמן אמת ניתוחי שוק, פרשנויות, וכתבות אחרונות.
  • אתרי מיינסטרים מדיה הקימו עמוד טוויטר ייעודי לקריפטו, כגון פורבס קריפטו.
  • פרויקטים בתחום, החל מביטקוין ועד ICOs מחזיקים בעמוד טוויטר בו מעדכנים את הקהילה באירועים, עדכוני תוכנה ועוד.
  • אתרי סקירות ומדריכים כגון Blockonomi ו-CoinCentral מחזיקים אף הם בערוץ טוויטר אשר דואג לעדכן את משתמשיו בתוכן חדש.

נראה לי שהבנתם את הפואנטה, אני פשוט יכול להמשיך עוד הרבה. במקום זאת, אתמקד בדברים שהכי מעניינים אותי:

דיונים מעמיקים

אם יש משהו אחד שאני אוהב לצרוך במיוחד בטוויטר, הוא יהיה הדיונים המעמיקים שמתרחשים בין מובילי דעה בתחום. לעיתים הדיונים הינם טכנולוגיים, לעיתים כלכליים ולעיתים אף מתחוללים דיונים פילוסופיים שקשורים בתחום. לדוגמה, בשבוע האחרון נחשף שמתכנת מוכר, קורי פילדס מצוות הפיתוח "ביטקוין קור", הוא זה שזיהה באג חמור מאד בקוד התוכנה של המטבע ביקאש בחודש אפריל, ופנה לצוות הפיתוח של ביקאש באופן דיסקרטי כדי ליידע אותם על פירצת האבטחה. ג'ימי סונג, מתכנת ביטקוין מוכר מאד, צייץ על החשיפה את הפוסט הבא:

משם התפתח דיון שכמובן כלל קצת מאבקי ביקאש-ביטקוין כרגיל, אבל גם התעמקות בבעיות שאולי לא מקבלות את הבמה העיקרית כשדנים בעולם הקריפטו, כגון הציוץ הבא שמצטט את הפוסט של פילדס בו הדגיש שלהערכתו ולפי אמונתו, ההתייחסות בעולם המטבעות הדיגיטליים לחשיבות באגים בתוכנה איננה גבוהה כלל. במקרה של ביקאש, היא הייתה בעלת פוטנציאל קטסטרופלי.

https://twitter.com/TuurDemeester/status/1027727256276348933

חשיפה לשמועות

דבר נוסף שאני אוהב בטוויטר הוא החשיפה לשמועות ול'הייפ'. לרוב, שמועות מתחילות לצוף בקבוצות צ'אט כגון Slack, טלגרם או דיסקורד. הזמינות של טוויטר והיכולת המהירה לבצע צילום מסך ולפרסם מאפשרת לקהילת הקריפטו חשיפה כמעט מידית לשמועות שמתחילות לצוף. כמובן שקטגוריה זו רלוונטית אך ורק לסוחרים יומיים אשר מעוניינים "לרכוב" על גל השמועות ולמכור בחדשות.

קריפטו-טריידרס

טוויטר מהווה האב לסוחרי קריפטו מוכרים שמשתפים את פעולותיהם, רגשותיהם, וניתוחים שערכו למטבעות מסוימים או לשוק בכללותו. חלקם אמינים יותר, כגון ג'ון בולינג'ר (יוצר האינדיקטור המפורסם Bollinger Bands) או פיטר ברנדט (סוחר פורקס, מניות וסחורות מפורסם מאד מזה עשרות שנים) וחלקם פחות כגון קריפטו ראנד שנתפס מתמחר ריאיון איתו למנכ"ל פרויקט ICO – אך בסופו של דבר זה מאפשר:

  • חשיפה לפרויקטים שלא שמעתם עליהם.
  • חשיפה לניתוחים שסותרים / מאשרים את שלכם.
  • דיונים מעמיקים על אינדיקטורים / אוסילטורים שמתאימים יותר לקריפטו.
  • ניתוחים פונדמנטליים מעמיקים של פרויקטים.
  • פרשנויות למצב השוק מראייה טכנית ופונדמנטלית.

הדעה הנגדית

זה לא סוד שאני מאמין גדול בביטקוין וביכולותיו. אמנם אינני פוסל את פיתוחם והתקדמותם של מטבעות אלטרנטיביים אחרים, אך אפשר לומר שביטקוין בעיניי הוא המוביל – ולא בכדי.

עם זאת, ניסיון החיים לימד אותי שעלינו להיות פתוחים לביקורות, ולשמיעת הצד השני. לכן, בחרתי לעקוב ביודעין אחרי אנשים שאני יודע בוודאות שלא אוהב את מה שיש להם לומר, כגון קרייג רייט (סטושי המזויף), נוריאל רוביני (הכלכלן שחזה את המשבר הכלכלי של 2008 וטוען שקריפטו הוא הונאה), הבנק הפדרלי של ארה"ב ועוד.

האם הם שינו דעתי, או שאני צופה שיצליחו לשנות? סביר מאד שלא. אבל ההתמודדות איתם וצפייה בשיח/דיונים שהם מקיימים מאפשרת לי ללמוד יותר על הצד שלהם, ולהיערך לדיון משלי 🙂

הדרמה!

איך אפשר בלי הדרמות והטלנובלות? גם לטוויטר הן הגיעו!

סוחרים מאשימים סוחרים אחרים בניתוחים גרועים, אדוקי הביטקוין שדורסים את מאמיני השיטקוינס, ועוד המוןן מכל המגוון האפשרי.

האחרונה שהתרחשה באמצע חודש יולי עסקה ב-Naval Ravikant, פילוסוף ליברטני שהתחיל לפרסם ציוצים שקשורים בביטקוין. התגובה מאדוקי הביטקוין הגיעה מהר, ושווה לקרוא אותה.

לסיכום

טוויטר, נכון להיום, מצליחים בצורה די טובה לסכם את "כל מה שקורה" בקריפטו לכדי פלטפורמה אחת נוחה לשימוש.

אז אם אתם לא שם, בהחלט מומלץ שתהיו – ועל הדרך עקבו אחרינו 🙂

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן