חורף עצבני: ענקית הכרייה ביטמיין תפטר 50% מעובדיה

ביטמיין

מה שהחל כשמועות, התברר כאמת. לאחר שסגרה את מרכז הפיתוח בישראל ופיטרה 23 עובדים, כעת חברת הכרייה ביטמיין תפטר כ-50% מכוח האדם של החברה לאחר שנה מרובת הפסדים.

שוק המטבעות הדיגיטליים ספג מכה אנושה בשנת 2018 עם ירידות מחירים של מעל 80% מהשיא של דצמבר הקודם, והיה זה צפוי שהחברות הפועלות בתחום ייאלצו לבצע התאמות למצב הקיים. לאחר שחזינו בפשיטות רגל של פרויקטי ICO וחברות כגון ג'יגה-בייט, ולאחר פיטורי העובדים של חברת ConsenSys וסגירת מרכז הפיתוח של ביטמיין בישראל – כעת חברת ביטמיין יוצאת בגל פיטורים נרחב ונפרדת מכ-50% מעובדיה.

"ביצענו התאמות בצוות שלנו במהלך השנה כחלק מבניית עסק בר קיימא לטווח הארוך. כחלק מזה עלינו להתרכז בדברים שחיוניים למשימתנו, ולא לדברים המסייעים" אמר נציג חברת ביטמיין.

השמועות על פיטורי העובדים החלו בלינקדין הסיני מאימאי (Maimai), כאשר משתמש אנונימי פרסם פוסט על הנושא ב-17 בדצמבר ושאל האם מישהו מחזיק במידע פנימי על מידת הנכונות של הפיטורים. מאז, הפוסט גרר כ-200 תגובות, חלקן מעובדים מאומתים של ביטמיין, אשר אישרו שהפיטורים צפויים להתחיל בשבוע של חג המולד (החל מה-24 דצמבר).

עובד החברה, שביקש להישאר אנונימי, יצר קשר עם אתר החדשות CoinDesk ואימת גם הוא את הפיטורים הקרובים. לפי המקור, הפיטורים הולכים להשפיע על כל מחלקות החברה, כולל "ספינת הדגל" שלה – בריכות הכרייה. מעבר לכך, חלק מהדיווחים מדברים על פיטוריהם של רוב צוות הפיתוח שעובד על הקליינט של המטבע ביקאש. "נכון להיום לביטמיין יש כ-3,100 עובדים, אפילו כמה מאות יותר מאשר מה שהוצג בתשקיף שהוגש ל-IPO בספטמבר. אך בתחילת השנה היו כ-1,000 בלבד" הוסיף המקור, כך שהחברה עדיין מוגדרת בצמיחה.

ולמרות זאת, חברת ביטמיין הצהירה שהיא בכל מקרה מגייסת כשרונות חדשים ממגוון רחב של רקעים.

ConsenSys בדרך לגל פיטורים דומה?

חברת ConsenSys אשר מפתחת ומשקיעה בפרויקטים על רשת אתריום, נפרדה בחודש שעבר מכ-150 עובדים (אשר מנו כ-13% מכוח האדם של החברה). על פי דיווח של TheVerge, גל הפיטורים לא נגמר בכך, אלא היא צפויה לפטר גם היא כ-50% מהעובדים הנותרים של החברה.

הפיטורים יגיעו כחלק מחזונו של ג'ו לובין, מייסד החברה, על 'ConsenSys 2.0'. על פי לובין, התכנון הוא להדק את החגורה לאור ירידות המחירים של השנה האחרונה, ולבנות מבנה ארגוני אסטרטגי בר-קיימא בו תהיינה לקיחת אחריויות מצד המעורבים.

מבט קדימה

עיני כל התעשייה נשואות לעבר שנת 2019 ובשורותיה. בעוד שהמחירים ירדו בשנת 2018 והקשו על החברות הפועלות בתחום להתקיים, הבנייה מאחורי הקלעים הייתה מסיבית והתעשייה עשתה צעד משמעותי לעבר אימוץ נרחב יותר.

אך כל עוד השוק הדובי יימשך, נוכל לצפות שיותר ויותר חברות ייסגרו ו/או יצמצמו את כוח האדם שלהן.

 

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן