מי אתה סטושי נקמוטו ממציא הביטקוין וכמה אתה שווה?

סטושי נקמוטו

בנובמבר 2008, לאחר פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, פורסם ברשת קישור למאמר בשם "ביטקוין – מערכת תשלומים אלקטרונית מבוזרת". המאמר פורסם על ידי אדם או קבוצה (שאלה שנותרה עדיין פתוחה) בשם סטושי נקמוטו. הזהות המסתורית של אותו נקמוטו עוררה עניין רב, כך שנעשו נסיונות רבים בכדי לגלות האם מדובר באדם אחד או בקבוצה של אנשים ולברר מי יזם את המטבע הווירטואלי המפורסם ואת טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

לאורך השנים רבים סברו כי מדובר במתכנת יפני אלמוני (לאור שמו), ולפני כשלוש שנים היה עיתונאי שטען כי הצליח לאתר יפני בן 64 המתגורר בעמק הסיליקון שבקליפורניה, בשם דוריאן סטושי נקמוטו, אך התברר כי לא מדובר ביוצר הביטקוין.  בהמשך- מגזינים וכלי תקשורת נוספים שניסו לגלות את זהותו של סטושי נקמוטו טענו כי הארולד (האל) פיניי שאליו בוצעה ההעברה הראשונה של ביטקוין הוא יוצר המטבע הדיגיטלי המבוזר, עם זאת פיניי נפטר בשנת 2014, כך  שיתכן כי לעולם לא נוכל לדעת את האמת. האל פיניי הספיק לומר לעיתונאי שהוא לא סטושי נקמוטו לפני מותו , אך רבים בקהילה עדיין חושבים שמדובר בו.

שמות נוספים הועלו במשך הזמן על ידי עיתונאים, כתבים, משתמשי ביטקוין וחובבי קונספירציות שניסו לגלות את זהותו של סטושי נקמוטו. בין השאר עלה שמו של ניק סזאבו מאמריקה – מהנדס תוכנה וקריפטוגרפר מוכר, אך יש הטוענים כי המורכבות של טכנולוגיית הבלוקצ'יין מעידה כי זהו פיתוח של תאגידי על או ארגוני ה-CIA או ה-NSA.

הקץ לספקולציות בתקשורת לגבי זהותו של סטושי נקמוטו?

בסוף 2015 עלתה לראשונה האפשרות כי סטושי נקמוטו הוא לא אחר מאשר היזם האוסטרלי קרייג רייט. בעקבות פרסום שמו במגזין וויירד ובאתר הטכנולוגיה גיזמודו, פשטו סוכני המשטרה הפדרלית באוסטרליה על ביתו של רייט, אך לא ידוע אם התגלו ממצאים שהעידו כי איש האקדמיה והיזם הוא אכן יוצרו של הביטקוין. לאחר שנים של ספקולציות והשערות טען היזם האוסטרלי קרייג רייט כי הוא המציא את המטבע הדיגיטלי המבוזר. הוא גם ניסה לספק הוכחות שונות בפני כלי תקשורת שונים, ביניהם BBC, אקונומיסט ו-GQ, אך טענותיו והוכחותיו לכאורה הוטלו בספק רב בקרב רבים בקהילת הביטקוין, ולבסוף התגלו כשקריות.

חשוב לציין כי לפענוח זהות היוצר של ביטקוין יש חשיבות רבה, מעבר לסיפוק יצר הסקרנות, מאחר ואין גוף פיננסי מוכר העומד מאחורי המטבע הווירטואלי, וגילוי זהותו של סטושי נקמוטו עשויה להשפיע על עתיד המטבע הנפוץ. יש לזכור כי מי שהחל את כריית המטבע בשלב מוקדם מחזיק כמיליון מטבעות ביטקוין, כאשר מחירו של המטבע הדיגיטלי טיפס לאחרונה לרמה של 11,000 דולר, כך שסטושי נקמוטו מוערך כיום כמיליארדר והוא גם ייזכר כאחראי לאחת המהפכות הגדולות בכלכלה העולמית.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.
צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן