מיסוי ביטקוין בישראל – כיצד רשות המסים תתייחס לביטקוין ולמטבעות קריפטוגרפים?

בינואר 2017 פרסמה רשות המסים בישראל טיוטת חוזר להסדרת המסחר במטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין. רשות המסים הבהירה כי ביטקוין אינו מטבע לפיכך מכירתו מחייבת תשלום מע"מ ומס רווחי הון. רשות המסים החליטה בעקבות מדיניות בנק ישראל כי מטבע דיגיטלי לא מוכר כמטבע רגיל כך שהוא מסווג כנכס. לכן כל מי שסוחר בביטקוין או במטבעות דיגיטליים אחרים מוגדר כעוסק בעיני רשויות המס בארץ והוא מחויב בתשלומי מע"מ ומס רווח הון בגין רווחיו.

טיוטת החוזר מבהירה את עמדת רשויות המס בישראל

בעקבות ההתעניינות הרבה בביטקוין ובאפשרויות ההשקעה במטבע הדיגיטלי המבוזר, ולאור השימוש ההולך וגובר במטבעות דיגיטליים, נדרשו רשויות המס בישראל להבהיר את עמדתן. בשנים האחרונות רשויות המס התעלמו מהנושא ולא קבעו מדיניות בתחום זה, אך מאז שהביטקוין צובר תאוצה ובשל השימוש ההולך וגובר במטבע, הוחלט להסדיר את נושא המיסוי במטבעות דיגיטליים.

בשנים האחרונות ישראלים רבים סחרו בביטקוין אך בשל אי הוודאות בנושא מבחינת רשות המסים, הם לא דיווח על ההכנסות שלהם ולא שילמו מס. טיוטת החוזר רק משקפת את עמדת רשות המסים אך הנושא עדיין נמצא בדיונים וטרם נקבעה חקיקה.

ברשויות המס יודעים כי יש אלפי ישראלים העוסקים במסחר בביטקוין. כך גם עסקים רבים מקבלים ביטקוין כאמצעי תשלום בתמורה לשירותים ומוצרים שונים. עם זאת, בנק ישראל אינו מכיר עדיין בביטקוין כמטבע חוקי, מסיבותיו שלו, לפיכך ברשויות המס החליטו כי ביטקוין לא יוגדר כמטבע אלא כנכס, ויש לכך השלכות פיננסיות שחשוב להכירן בגלל חובת הדיווח ונושאי המיסוי.

למעשה, עסקים המקבלים ביטקוין בתמורה לשירות או מוצר מסוים חייבים לדווח על ההכנסה כחוק, בדיוק כמו בכל עסקה אחרת במטבעות המוכרים (שקל או מט"ח). העסקה חייבת בתשלום מס הכנסה ובמע"מ, כאשר סכום התשלום ייקבע על פי שווי השוק של מטבע הביטקוין בהתאם למועד העסקה.

מי שסוחר בביטקוין מוכר כעת ברשויות המס כעוסק לכן עליו לשלם מע"מ כחוק על רווחים שיפיק, וזאת בנוסף לתשלום מס הכנסה העשוי להגיע עד 50% כמס שולי, אך קיימת אפשרות לשלם מס הכנסה באמצעות חברה בשיעור של 24%. על מכירת ביטקוין המוגדר מבחינת רשויות המס כנכס, יש לשלם מס רווח הון בשיעור 25%. אם צוברים הפסדים במטבע הדיגיטלי ניתן לקזז כנגד רווחים שהסוחר יפיק בעתיד.

על פי טיוטת החוזר של רשות המסים חלה חובת דיווח בגין מסחר בביטקוין ובמטבעות דיגיטליים אחרים, כך שיש לדווח על כך לרשויות המס בתוך חודש ממועד העסקה.

בעקבות אי הוודאות והמדיניות המשתקפת מטיוטת החוזר של רשות המסים, כדאי לכל מי שסוחר כיום בביטקוין לשמור תיעוד של פעולות המסחר שלו במטבע הדיגיטלי, לתעד את הפעולות בארנק הדיגיטלי ובפלטפורמות המסחר השונות, כולל העברות כספיות דרך הבנק ובכרטיסי אשראי לרכישת ביטקוין, וכן רצוי להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס על מנת להתעדכן בנושא מיסוי ביטקוין בישראל כדי לפעול נכון וכחוק, בעיקר אם נדרשים למלא הצהרת הון ודוח אישי.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן