מה ההבדל בין מטבע הביטקוין לפלטפורמת את'ריום?

ביטקוין מול את'ריום

ביטקוין ואת'ר הם מטבעות דיגיטליים מבוזרים הנחשבים לאטרקטיביים ולפופולריים במיוחד בתקופה האחרונה בעקבות נסיקת ערכם, שכן הם ממוקמים במקום הראשון והשני מבחינת דירוג שווי השוק שלהם. למרות הדמיון בין המטבעות יש ביניהם הבדלים משמעותיים מאחר וכל מטבע מבוסס על אידיאולוגיה שונה, כאשר הם שונים גם במטרתם, בתכונות וביכולות שלהם.

רקע כללי והבדלים בין ביטקוין לאת'ריום

Bitcoin הוא המטבע הדיגיטלי הוותיק שבחבורה, תחילת השימוש בו נעשתה בינואר 2009 לאחר שהומצא על ידי סטושי נקמוטו. המטבע מבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין, כאשר בביטקוין מנצלים את מערכת ה-Peer to Peer של הבלוקצ'יין לטובת העברה וניהול כספים ברשת. ביטקוין מוגבל ל-21 מיליון מטבעות בלבד, כאשר נכון להיום ישנם כ-16.7 מיליון מטבעות במחזור. בתחילת דרכו הביטקוין נחשב לכלי מפוקפק המשרת בעיקר ארגוני פשע, מלביני כספים, מהמרים, האקרים וסוחרי סמים, וזאת בגלל האפשרות להעביר כספים במהירות וללא פיקוח בנקים, מדינות וארגונים פיננסיים אחרים. כיום המטבע הפך למכשיר פיננסי מקובל ולגיטימי, הוא זוכה לעניין רב בגלל נסיקת ערכו בשוק, וישנם עסקים רבים המקבלים את המטבע כאמצעי תשלום מקובל.

Ethereum, לעומת זאת, הומצא בשנת 2013 על ידי ויטליק בוטרין. בחודש יולי 2015 רשת האת'ריום עלתה לאוויר לאחר שבמשך כשנתיים עבדו ויטליק ושותפיו על בניית הפלטפורמה. נכון להיום יש למעלה מ-96 מיליון מטבעות את'ר, כאשר כמות המטבעות אינה מוגבלת, אך קצב גידול המטבע הולך ופוחת עם השנים.

פלטפורמת האת'ריום מבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ'יין וה-P2P, הפלטפורמה מבוזרת ומבוססת על קוד פתוח, לכן אחד השימושים היעילים והחשובים באת'ריום הוא השימוש בחוזים חכמים, ללא צורך בגורם מתווך. מטבע האת'ר נועד לשני שימושים עיקריים- בניית אפליקציות מבוזרות (ע"י תשלום לחוזים חכמים), והעברת ערך.

אפליקציות מבוזרות הן ערכה המשמעותי ביותר של הפלטפורמה. ניתן לייצר על גבי פלטפורמת את'ריום טוקנים דיגיטליים (נכס דיגיטלי שיכול להוות מטבע או אפילו נייר ערך), ובאמצעותם ניתן אף לגייס הון למיזמים שונים. בשנה האחרונה יזמים רבים גייסו הון עתק (למעלה מ-5 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת טוקנים למשקיעים במיזם.

את'ריום ביטקוין
הוצאה לאור יולי 2015 ינואר 2009
הפצה ראשונית גיוס המונים כרייה
מטרה מחשב על כסף דיגיטלי
שם המטבע את'ר ביטקוין
מנגנון הבלוקצ'יין כרייה כרייה
אלגוריתם כרייה Equihash SHA-256
זמן בין בלוקים 15 שניות 10 דקות
מודל כלכלי גמול לבלוק + עמלות גמול לבלוק + עמלות

אלגוריתם הכרייה

חשוב לדעת כי ביטקוין מבוסס על אלגוריתם PoW) Proof of Work) שנקרא SHA-256, כאשר את'ריום מבוססת על אלגוריתם PoW שנקרא Equihash. עם זאת, במהלך 2018 צפויה את'ריום לעבור לאלגוריתם PoS- Proof of Stake. בשתי הרשתות יש הליך כרייה על ידי המשתמשים בטכנולוגיה, אך האלגוריתם של את'ריום מתמרץ כרייה יחסית יותר מבוזרת (ע"י שימוש ב-GPU הנגיש יותר לאנשים) של המטבע בעוד כריית ביטקוין מחייבת כיום כוח מחשוב עצום, לכן גם עלויות כריית הביטקוין גבוהות יותר.

מהירות העברת כספים

ביטקוין ואת'ריום מבוססים על טכנולוגיית הבלוקצ'יין לרישום, ניהול והעברת כספים, אך בביטקין הזמן הממוצע ליצירת בלוק אורך כ-10 דקות בעוד באת'ריום יצירת בלוק אורכת כ-14 שניות בממוצע. לכן, העברת הכספים בפלטפורמת את'ריום מהירה בהרבה, אך עמלת העברת הכספים בביטקוין זולה יותר בהשוואה לעמלה הנהוגה בהעברות כספים ברשת את'ריום.

מודל כלכלי ושימושים

בעולם המטבעות הדיגיטליים המבוזרים ביטקוין זוכה לסיקור הרב ביותר. המטבע משפיע גם על ערכם של מטבעות קריפטוגרפים אחרים, ועסקים רבים בכל העולם מקבלים ביטקוין כאמצעי תשלום מקובל. את'ריום זוכה לעניין רב בתקופה האחרונה, בעיקר בגלל הפלטפורמה המתקדמת מאחוריו והשימושים שניתן לעשות בה, למשל חוזים חכמים וגיוס הון.

בעוד מטבע הביטקוין פופולרי בקרב משתמשים בעלי מודעות פוליטית וכלכלית, בעיקר בגלל האפשרות להעביר כספים ללא גורם מתווך, חובבי האת'ריום אוהבים את הפלטפורמה המתקדמת יותר והם בעלי זיקה טכנולוגית יותר. גם יזמים רבים בוחרים לפתח אפליקציות על פלטפורמת האת'ריום הנחשבת ליחסית ידידותית, כאשר מטרתם להוביל את התחום לעידן חדש.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.
צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן