הבורסות CME ו-CBOE יאפשרו מסחר בחוזים עתידיים בביטקוין

בהודעה דרמטית שהכתה גלים בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים הצהירו בורסות הענק משיקגו על השקת שוק מסחר בחוזים עתידיים על מטבע הביטקוין. ההודעה שיצאה לראשונה לאור ב-31 באוקטובר קיבלה אישור סופי של רשויות המסים בארצות הברית, ומחיר הביטקוין מגיב לכך בהתאם עם של כמעט 100% בחודש וחצי האחרונים.

בהצהרה אמר טרי דאפי, מנכ"ל בורסת CME Group, הבורסה הגדולה בעולם למסחר בנכסים, שבעקבות התעניינות גוברת בקרב המשקיעים והסוחרים בבורסה, החליטה להשיק את השוק הנ"ל. טרי הוסיף כי הם עבדו בשיתוף עם הרגולטורים על מנת להטמיע את השוק בהתאם לכל החוקים הרלוונטיים, ובהתאם לזאת ב-1 בדצמבר הועדה למסחר בנכסים עתידיים אישרה באופן פומבי את הבשורה.

מה הם בכלל חוזים עתידיים?

חוזים עתידיים הם מכשירים פיננסיים הנסחרים בבורסה. חוזה עתידי הוא התחייבות לספק או לרכוש נכס כלשהו (סחורה, מטבע חוץ, ביטקוין) במועד עתידי, כאשר המחיר נקבע מראש והתשלום מתבצע במועד מסירת הנכס או הסחורה.

בחוזה עתידי קיים סיכון כי אחד מהצדדים לא יעמוד בהתחייבויותיו בזמן בו הוא אמור לצאת לפועל, לדוגמה אם המחיר שהוא התחייב לשלם גבוה משמעותית מהשווי הנוכחי של הסחורה. לכן, במועד קניית או מכירת החוזה העתידי, סוחר הפועל מול גוף פיננסי (למשל בורסות CME ו-CBOE) נדרש להפקיד ביטחון כספי הנקרא "מרג'ין" (Margin). ביטחון כספי זה, לרוב, מתעדכן תוך מהלך חיי החוזה בהתאם למחיר ותנודתיות צפויה בנכס הבסיס (הנכס בו סוחרים). מצב בו סוחר נדרש להגדיל את ה-Margin שלו ולא עושה זאת, יהיה רשאי הגוף הפיננסי לסגור את הפוזיציה בעצמו. במילים קצת פחות רהוטות, המשמעות של Margin היא לקיחת הלוואה, והימור על כסף שככל הנראה לא ביכולתך להפסיד. כאשר הגוף הפיננסי בו סוחרים מזהה שלא תוכל לעמוד בהלוואה אם הנכס ימשיך לעלות (אם מדובר בחוזה עתידי של רכישה), הוא פשוט ייקח לך את כל הכספים שנמצאים לך בחשבון כרגע. בעקבות זאת, מסחר ב-Margin נחשב מסוכן מאד ולא מומלץ למי שלא עוסק בזה בצורה יום-יומית.

כיצד זה יעבוד בבורסות CME ו-CBOE?

ובכן, הבורסות לא יחזיקו בעצמן בביטקוין מאחר ובעיניי הרשויות זה (בינתיים) נחשב לא חוקי, אלא נניח וסוחר ירכוש חוזה עתידי על הביטקוין למועד של ששבוע מהיום תמורת 12,000$. היום, שער הביטקוין לצורך הדוגמה הוא 11,500$. אם השער של הביטקוין יעלה מעל 12,000$, תזכה הבורסה את המשתמש בהפרש הרווחים (למשל 12,500$ – 12,000$ = 500$). כמובן שההיפך הוא הנכון גם כן.

בורסת CBOE תשיק את המסחר בחוזים עתידיים כבר ב-10 בדצמבר, והיא תעבוד אל מול מדד המכירות הפומביות של Gemini Trust – אותה בורסת מטבעות שהוקמה ע"י קמרון וטיילר וינקלווס (מיליארדי ביטקוין). מנגד, בורסת CME תשיק את המסחר כשבוע אחרי ב-18 בדצמבר, והיא תעבוד עם ממוצע מדדי הבורסות הבאות: Bitstamp ,GDAX ,itBit ו-Kraken.

שתי הבורסות יחילו הגבלות על המסחר בביטקוין, למשל הגבלת רכישה של 1,000 (CME) או 5,000 (CBOE) חוזים עתידיים בלבד בו זמנית, הגבלות על כמות ה-Margin (הלוואת מינוף) שעל סוחרים להחזיק – על מנת למנוע קריסה כלכלית של הבורסה בעת משבר, ואף הטמעת מסגרת מחירים של 20% למטה או למעלה מהמחיר הנוכחי של הביטקוין (כדי לא להיכנע לאי היציבות).

משמעויות המסחר בחוזים העתידיים

המסחר שיושק בחוזים עתידיים יאפשר לראשונה למשקיעים ממסדיים כגון קרנות השקעות ובנקים להיכנס לטרנד הביטקוין והמטבעות הקריפטוגרפיים וככל הנראה יסלול את הדרך לבורסה ייעודית למסחר בביטקוין ובמטבעות הקריפטוגרפיים תחת רגולציה מתאימה. כמו כן, הוא צפוי לגרום, גם אם במעט, ליותר יציבות במחיר הביטקוין בעקבות מסגרת המחירים של שפורטה דלעיל.

לסיכום, שווי השוק של הביטקוין גדל מתחילת השנה במעל 1100%. יש שאומרים שאולי הגענו לקצה הדרך עבורו, ושמכאן זה לא ימשיך – על אחת כמה וכמה לא באותה מהירות. אך מי מאיתנו שבקיא בטכנולוגיה, משמעויותיה והאפשרויות שהיא מביאה עמה לעולם חדש לחלוטין, מבין שזהו לא הסוף – אלא רק ההתחלה.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן