כרייה באמצעות השמש? 'אפולו פאוור' הישראלית נתפסה בהטעיית צרכנים

מניית חברת קש ישראלית בשם אפולו פאוור (Apollo Power) נסקה לאחר שפרסמה מידע מוטעה וטענה שהיא הצליחה להשתמש בכוח השמש כדי לכרות מטבעות קריפטוגרפים. הטענות התגלו כמזויפות וכעת החברה בהליכי משפט.

אחד הוויכוחים המעניינים ביותר בתחום המטבעות קריפטוגרפים הוא בנוגע לחשמל המשמש לכרייה ולהעברות כספיות. יש שאומרים שכורי הביטקוין השתמשו ביותר חשמל מ-19 מדינות אירופאיות יחדיו. כמו כן, יש את העובדה הידועה שרוב הכרייה של המטבעות מתרחשת בסין, שם משתמשים פחם לתדלוק תחנות הכוח שלהם ולייצור חשמל. בעיות כאלו הן הסיבה שבגללה אנשים מחפשים דרכים להפחית בצריכת חשמל בכריית מטבעות קריפטוגרפים. נדמה היה שהושג פתרון כאשר חברה ישראלית טענה שהיא ערכה ניסוי מוצלח בשימוש כוח סולארי לכריית מטבעות קריפטוגרפים, אך בסוף התגלה כי המידע שפרסמו היה שקרי וכעת החברה עומדת בפני תביעה.

שימוש בשמש לכריית מטבעות קריפטוגרפים

כל המהומה החלה באמצע דצמבר כשאפולו פאוור, שנמצאת בתל אביב, הודיעה לבורסה לניירות ערך שהיא ביצעה ניסוי מוצלח בשימוש באנרגיה סולארית לכריית מטבעות קריפטוגרפים.

כתוצאה מההודעה, שווי החברה עלה עלייה חדה מ-10.7 מיליון דולר ל-14.9 מיליון דולר. אנשים התרגשו כששמעו שאפולו פאוור השיגה פריצת דרך טכנולוגית. החברה אף הוסיפה ואמרה שהם הגישו פטנט לרשויות ארצות הברית עבור מערכת סולארית מודולרית שהכילה מכרות קריפטו מובנים, דבר שטוב גם לסביבה וגם לכורי המטבעות הקריפטוגרפים.

הסיפור עוד לא נגמר

האופוריה ושווי המניות הגבוהים היו קצרי מועד. בהמשך אותו היום בדיוק לפני ששוק המניות נסגר, אפולו פאוור הגישו מסמך שני, לפי דרישת הרשות לניירות ערך בישראל. המסמך התבקש עבור הבהרה נוספת למה התכוונה החברה ב"פריצת דרך טכנולוגית" שתשנה את סוגיית האנרגיה הסובבת את כריית המטבעות הקריפטוגרפיים.

המסמך השני גילה את האמת. הניסוי של אפולו פאוור התרחש לאורך כ-30 דקות בלבד, וכמות מטבעות האת'ר שנכרו הייתה שווה ל-0.00054 את'ר בלבד. שווי של 4 סנט בלבד. למעשה, אם היו משאירים הטכנולוגיה שלהם פועלת בכריית מטבעות במשך שנה – ניתן היה להרוויח רק כ-130 דולר. ידיעה נוספת במסמך אומרת שהכוח שנוצר מהיחידה הסולארית לבד לא היה מספיק בשביל לכרות מטבעות ביטקוין.

אימת ה-Fear of Missing Out) FOMO)

כאשר החדשות המעודכנות יצאו לאור, מניית החברה צנחה בחזרה ל-10 מיליון דולר.

אלי בוכריס, אשר השקיע במניה, החליט לתבוע את החברה וציין כי אפולו פאוור הגישה דוח שהיה "חלקי, מטעה, שקרי ורשלני". כמו כן, המשיך אלי וטען שההודעה הראשונה נשלחה כדי לשכנע משקיעים להשקיע במנייה של החברה.

מצבים כאלה מראים כמה הפחד מהחמצה (FOMO) קיים. ערוץ או אתר חדשות גדול מדווח על ההודעה ומניע אנשים להשקעה במניה במהירות על מנת לעלות על הגל, והרבה יותר מדי פעמים – הודעות מרהיבות כאלה מתבררות כטובות מדי בכדי להיות אמיתיות.

פחד זה נמצא במיוחד במטבעות הקריפטוגרפים משום שהרבה אנשים שמעו סיפורים על אנשים שהשקיעו במטבעות קריפטוגרפים בשלב מוקדם ועכשיו הם מיליונרים. למרבה המזל עבור אנשים רבים, אפולו פאוור נדרשו לספק נתונים יותר מוצקים על ניסוים לרשות לניירות ערך. כרגיל, תמיד צריך לעשות מחקר רב ככל האפשר לפני שמשקיעים.

קרדיט ל-AltCoinCalendar

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן