תטא הוקמה על ידי מיטש ליו וג'יי לונג בשנת 2018. לליו יש היסטוריה ארוכה בענפי הווידאו ומשחקי המחשב, והוא ייסד את חברת פרסום הווידאו Tapjoy, חברת משחקי המובייל Gameview Studios, ואת-THETA.tv, פלטפורמת הלייב-סטרימינג (ה- DApp הראשון שנבנה על פרוטוקול תטא).
לונג הוא המייסד השני של תטא וה-CTO של הפרויקט, ולו ניסיון רב באוטומציה של עיצוב, משחקי מחשב, מציאות מדומה ומערכות מבוזרות. הוא חיבר מספר עבודות אקדמיות בנושא ומחזיק בפטנטים שונים בהזרמת וידאו, בלוקצ'יין ומציאות מדומה.
לתטא יש כעת צוות יחסית צנוע, והאתר הרשמי שלה מפרט משקיעים ארגוניים כגון Samsung NEXT, Sony Innovation Fund, משקיעי המדיה BDMI Bertelsmann Digital Media Investments, CAA Creative Artists Agency, וגם כמה קרנות הון-סיכון מסורתיות מעמק הסיליקון – DCM, סיירה ונצ'רס וקרן VR
שניים מיועצי הפרויקט הם סטיב צ'ן, מייסד-שותף של YouTube וג'סטין קאן, מייסד-שותף של Twitch.
לפרויקט תטא קיים טוקן ביתי משלו, THETA, המציע פונקציות ממשל שונות ברשת תטא. הפרויקט נתמך בין היתר ע"י גוגל, בינאנס, Gumi, Blockchain ventures, סוני אירופה וסמסונג כמאמתים ארגוניים, הפועלים ביחד עם רשת של אלפי Guardians (המורכבת ממשתמשי הקהילה) וביחד כולם מנהלים צמתים (Nodes) ברשת תטא.
מפתחי הפרויקט אומרים כי תטא נועדה לטלטל את תעשיית הווידאו-סטרימינג שבה קיימות בעיות כגון: ריכוזיות, תשתיות ירודות ועלויות גבוהות שגורמות לכך שמשתמשי הקצה מקבלים לעיתים קרובות חווית שימוש עלובה. בנוסף לכך, יוצרי תוכן מרוויחים פחות בגלל המחסומים הקיימים בינם לבין משתמשי הקצה.