לראשונה מאפריל: ביטקוין יורד מתחת ל-$69,500 על רקע המתיחות עם איראן

לראשונה מאפריל: ביטקוין יורד מתחת ל-$69,500 על רקע המתיחות עם איראן

בזמן ששוק המניות בארה"ב שובר שיאים חדשים, שוק הקריפטו צולל עקב כישלון המו"מ בין ארה"ב לאיראן ומכירת הביטקוין הראשונה של סטרטג'י מאז 2022

  • פורסם: 02/06/26 ,15:40
google-img הישארו מעודכנים
BITCOIN RED DROP

היום (ג), ביטקוין שבר את רף ה-70,000 דולר לראשונה מחודש אפריל, ורשם ירידה של כ-4.2% תוך 24 שעות.

הטלטלה בשוק אירעה על רקע שני טריגרים מרכזיים: מכירה מפתיעה של 32 מטבעות ביטקוין על ידי סטרטג'י, חברת רזרבת הביטקוין הציבורית הגדולה בעולם, ולחצים גיאופוליטיים סביב המשא ומתן בין ארה"ב לאיראן.

נכון לכתיבת שורות אלו, מחיר הביטקוין נסחר על 69,100 דולר למטבע, מחיר אתריום ירד ב-6% בשבוע האחרון ונסחר על כ-1,986 דולר, מחיר סולאנה ירד ל-78.86 דולר ומחיר ריפל (XRP) ירד ביותר מ-6.5% אחוזים בשבוע ונסחר במחיר של כ-1.25 דולר למטבע.

איראן משעה את המו"מ עם ארה"ב

הגורם המיידי ששלח גלי הדף לשווקים הפיננסיים מגיע מהזירה הגיאופוליטית במזרח התיכון. ההסלמה הצבאית של ישראל בלבנון הובילה לתגובת שרשרת דיפלומטית חריפה, כאשר איראן הודיעה על השעיה מוחלטת וחד-צדדית של שיחות המשא ומתן הבלתי ישירות שניהלה מול הממשל האמריקאי. 

המשקיעים, שממילא רגישים לכל סימן של חוסר יציבות אזורית, פירשו את המהלך כעליית מדרגה משמעותית בפוטנציאל להתלקחות אזורית נרחבת.

החשש הגדול ביותר של השווקים, ושל שוק הקריפטו בפרט, נוגע לאיום המרחף מעל מיצרי הורמוז, עורק הנפט והאנרגיה שדרכו עוברת כחמישית מאספקת הנפט העולמית. 

חסימה או שיבוש של התנועה במיצרים על ידי איראן עלולים להוביל לזינוק מיידי במחירי הנפט, מה שיצית מחדש את האינפלציה הגלובלית ויאלץ את הבנקים המרכזיים להשאיר את הריביות גבוהות לאורך זמן.

הערפל המדיני רק התגבר בעקבות מסרים סותרים מוושינגטון. בזמן שהנשיא דונלד טראמפ ניסה להרגיע את הרוחות ברשתות החברתיות וטען שהמגעים מול טהראן נמשכים כסדרם ובקצב מהיר, כלי תקשורת מרכזיים בארה"ב דיווחו במקביל על עימות חריף מאחורי הקלעים בינו לבין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בנוגע לקווים האדומים מול איראן. 

חוסר הבהירות המוחלט הזה גרם למשקיעים רבים לבצע מהלך קלאסי של בריחה מנכסי סיכון (Risk-Off), מכירת נכסים בעלי תנודתיות גבוהה, כמו מטבעות דיגיטליים, לטובת "נכסי מקלט" כמו זהב או אג"ח ממשלתיות.

TRUMP TRUTH SOCIAL

מכירה זניחה, השלכות משמעותיות

במקביל לסערה הגיאופוליטית, המשקיעים נאלצו להתמודד עם מכה פסיכולוגית מבית. הנתון שהכה את המשקיעים בתדהמה לא הייתה רק הירידה במחיר הביטקוין, אלא זהות מוכרי המטבעות. 

חברת סטרטג'י, שהפכה תחת הנהגתו של מייקל סיילור לסמל הבלתי מעורער של אסטרטגיית "HODL" (צבירת ביטקוין לטווח ארוך ללא מכירה), חשפה בדיווח רשמי ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית) כי מכרה 32 מטבעות ביטקוין בשבוע שבין ה-26 ל-31 במאי. המכירה הניבה לחברה כ-2.5 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 77,135 דולר למטבע. 

למרות שמדובר במימוש מזערי ביחס למאות אלפי המטבעות שברשותה, מדובר במכירה הראשונה של החברה מאז דצמבר 2022. לפי הדיווח, ההכנסות נועדו לממן תשלומי דיבידנד למחזיקי מניות STRC.

בשוק הקריפטו, נרטיבים חזקים יותר מהמספרים היבשים. ברגע שה"קונה המאמין ביותר בנכס" מכריז על מכירה, האמון של משקיעי הקצה מתערער.

מנכ"ל בכיר בבורסת BTSE, ג'ף מיי, הסביר את גודל האירוע: "גם אם כמות הביטקוין שנמכרה על ידי סטרטג'י הייתה זניחה יחסית, היא מאותתת לשוק שאפילו חברות הרזרבה הגדולות ביותר נמצאות תחת לחץ כבד עקב התנודתיות האחרונה". 

"גן עדן לדובים": הנזלות של 800 מיליון דולר

ברמה הטכנית, השבירה של רמת ה-70,000 דולר הובילה להנזלה כפויה של פוזיציות ממונפות. 

על פי נתוני Coinglass, תוך 24 שעות בלבד, הונזלו כ-800 מיליון דולר בפוזיציות לונג (סוחרים שמינפו את כספם בהימור שהמחיר יעלה) כאשר הונזלו פוזיציות ממונפות על ביטקוין בסך כ-485 מיליון דולר ופוזיציות ממונפות על אתריום בסך כ-95 מיליון דולר.

בתמונה: נתוני הנזלות הפוזיציות הממונפות ב-24 השעות האחרונות. מתוך Coinglass.com
בתמונה: נתוני הנזלות הפוזיציות הממונפות ב-24 השעות האחרונות. מתוך Coinglass.com

פלטפורמת המסחר Material Indicators סיפקה אזהרה חמורה, לפיה המשך אובדן השליטה של הקונים ("השוורים") בטווח הנוכחי עלול להוביל לבחינה מחדש של ממוצע הנע ל-200 יום: "אם הטווח הזה יישבר, המשקיעים יכולים לארוז מזוודות ל'בר-אדייס' (Bearadise – משחק מילים על גן עדן לדובים/שוק דובי)". 

להערכתם, רמת ה-68,000–69,000 דולר היא קו ההגנה האחרון של הרבעון השני לשנת 2026.

וול סטריט שובר שיאים בזמן ששוק הקריפטו מדשדש

החלק המרתק ביותר באירוע הנוכחי הוא הנתק המוחלט בין שוק המניות המסורתי לשוק הקריפטו. 

בזמן שביטקוין מדמם, מדד ה-S&P 500 טיפס לשיא כל הזמנים וחצה את רף 7,600 הנקודות, בעוד מדד הנאסד"ק הוסיף 0.4% לערכו.

אם מגמה זו תימשך, מדד ה-S&P 500 עשוי לסגור עשרה שבועות רצופים של עליות, הישג שלא נראה בשווקים מאז שנת 1985. 

פער זה מעורר מחדש את הוויכוח הנצחי בקרב כלכלנים: האם ביטקוין הוא בסך הכל "מניית טכנולוגיה ממונפת" שסובלת כרגע מנזילות נמוכה, או שיש לו מחזור חיים דינמי ועצמאי לחלוטין?

בינתיים, הסטטיסטיקה מראה שכל עוד זרימות הכספים לקרנות הסל של הביטקוין נותרות שליליות ולא יהיה זרז עלייה ברור באופק, השוק יתקשה לייצר מומנטום חיובי.

למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.

תגים

  • אין תגים
טל שמיר

טל שמיר

בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: שוק הקריפטו

רשת ZCash מתאוששת ומציגה שדרוג אבטחה מבוסס מתמטיקה; ZEC מזנק ב-14%

רשת הפרטיות תיקנה את פרצת האבטחה הקריטית שחשף קלוד קוד, הקונים חזרו לשוק והקפיצו את המחיר חזרה לרמת 422 דולר למטבע

  • 08/06/26
  • 04:31
  • טל שמיר

שוק הקריפטו דרוך על רקע חילופי האש בין ישראל ואיראן; ביטקוין מזנק ל-$63,000

המטבע הדיגיטלי זינק במהלך הלילה בעקבות "שורט סקוויז" של 660 מיליון דולר, אך נסוג בשעות הבוקר עקב הזינוק במחירי האנרגיה ותשואות האג"ח האמריקאיות

  • 08/06/26
  • 11:55
  • טל שמיר

בסופ"ש: נתוני התעסוקה וסערת מייקל סיילור הפילו את השווקים; ביטקוין צנח ל-$59,150

מחיר הביטקוין רשם את השפל הגדול ביותר מאז שנת 2024 וגרר גל פדיונות ענק בקרנות הסל והנזלות בסך 500 מיליון דולר

  • 07/06/26
  • 11:46
  • טל שמיר