מחיר הביטקוין עלה ביממה האחרונה לשיא של כמעט חודש ונסחר על 74,500 דולר, בעוד שוק הקריפטו חזר לשווי שוק של מעל 2.5 טריליון דולר.
הזינוק במחירי המטבעות הדיגיטליים מגיע על רקע התקוות להסכם ארוך טווח בין ארצות הברית לאיראן, שיביא לסיומו של העימות צבאי והדיפלומטי שהעיב על השווקים הגלובליים.
נכון לכתיבת שורות אלו, מחיר אתריום עומד על 2,382 דולר למטבע, מחיר סולאנה על 86 דולר ומחיר ריפל (XRP) עומד על 1.37 דולר למטבע.
בן סמוחה מנכ״ל CryptoJungle התייחס לניתוח השוק בתכנית ה-YouTube השבועית:
"ראלי שנובע מתקווה"
בתחילת השבוע (א'), סגן נשיא ארה"ב, ג'יי די ואנס, הודיע ששיחות המשא ומתן עם איראן לא צלחו והמשלחת חוזרת לארה"ב "ללא הסכם", עקב כך ירד מחיר הביטקוין חזרה לרמות של 71,000 דולר למטבע.
אתמול (ב'), הגיע רגע של הקלה: סגן הנשיא ואנס דיווח על התקדמות משמעותית בשיחות עם טהראן, ואמר כי איראן מחפשת בדחיפות להגיע להסכם שיביא לפתיחה מחודשת של מצרי הורמוז.
הצהרות אלו הספיקו כדי להפיח אופטימיות בשווקים: ביטקוין זינק לשיא של כמעט חודש, ושוק הקריפטו כולו הגיע לשווי של 2.6 טריליון דולר.
חוקר בחברת פרסטו ריסרץ', ריק מאידה, אמר כי: "זה נראה כמו ראלי של כלל הנכסים ולא ראלי קריפטו בלבד. המניות שנסחרות בארה"ב השיבו כבר לחלוטין את הירידות שרשמו מתחילת חודש מרץ וכעת נסחרות מעל הרמות של לפני המלחמה."
"השוק תמחר פרמיה גיאופוליטית משמעותית סביב איראן והורמוז, והצהרות ואנס האחרונות על התקדמות ממשית ונתיב לפתיחת המיצרים מחדש נתנו למשקיעים מרחב לקחת חלק מאותה פרמיה בחזרה," הוסיף מאידה.
בעקבות הידיעות, מחיר נפט מסוג WTI צנח שוב מתחת ל-100 דולר, ונסחר כעת במחיר של 96 דולר לחבית.

"אם ספינות יתקרבו, הן יחוסלו"
על אף האווירה האופטימית, הלחצים הגיאופוליטיים לא נעלמו מהתמונה.
הצו הנשיאותי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להטיל מצור ימי על מצרי הורמוז נכנס לתוקף אתמול (ב') לאחר שאיראן סגרה את נקודת המעבר הקריטית הזו, שדרכה זורם כחמישית מסך אספקת הנפט הגלובלית.
סגן הנשיא ואנס הגדיר את סגירת המיצרים על ידי איראן כ"טרור כלכלי", ותיאר את המצור האמריקאי על הנמלים האיראניים כתגובה מידתית.
טראמפ עצמו כתב בפלטפורמת Truth Social: "אם אחת מהספינות האלו תתקרב למצורנו, היא תחוסל מיידית, תוך שימוש באותה שיטה של חיסול שאנו משתמשים בה נגד סוחרי הסמים בסירות בים."

"שורט סוויז" בהיקף חצי מיליארד דולר
אחד הגורמים שהגביר את עוצמת הראלי היה גל הנזלות פוזיציות שורט ממונפות, הידוע בשם "סחיטת שורטים" (Short Squeeze), מצב שבו עלייה חדה במחיר מאלצת סוחרים שהמרו על ירידה לסגור את עסקאותיהם בהפסד, מה שמזין את העלייה עוד יותר.
לפי נתוני CoinGlass, בתוך 24 שעות חוסלו פוזיציות של כ-177,000 סוחרים בהיקף כולל של 530 מיליון דולר, כש-80% מהם, היו פוזיציות שורט ממונפות על ביטקוין ואתריום.

Valerius Labs כתבה בפרסום ב-X: "זו לא פריצה. זו סחיטת שורטים שרצה לתוך היצע. קונים אמיתיים מופיעים מעל הממוצע הנע של 200 ימים, לא 15% מתחתיו."
אנליסט של זאוס ריסרץ', דומיניק ג'ון, תיאר את ההתאוששות בשוק כ"ראלי קלאסי של נכסי סיכון", שהונע על ידי הקלה מאקרו-כלכלית, זרימות חזקות לקרנות הסל ואגרסיביות של "הלוויתנים", ארנקים גדולים המחזיקים כמויות עצומות של מטבעות דיגיטליים, שצברו מטבעות ליד רמות תמיכה מרכזיות.
ביטקוין נכנס לשבוע מסחר קריטי, כשאחד הסיפורים הגיאופוליטיים הגדולים ביותר בשנים האחרונות עדיין לא הגיע לסיומו. כעת, עיני שוק הקריפטו מכוונות לאיתותים מוושינגטון ומטהראן לגבי סיום או חידוש הלחימה.
למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.
תגים
טל שמיר
בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: שוק הקריפטו
רשת ZCash מתאוששת ומציגה שדרוג אבטחה מבוסס מתמטיקה; ZEC מזנק ב-14%
רשת הפרטיות תיקנה את פרצת האבטחה הקריטית שחשף קלוד קוד, הקונים חזרו לשוק והקפיצו את המחיר חזרה לרמת 422 דולר למטבע
- 08/06/26
- 04:31
- טל שמיר
שוק הקריפטו דרוך על רקע חילופי האש בין ישראל ואיראן; ביטקוין מזנק ל-$63,000
המטבע הדיגיטלי זינק במהלך הלילה בעקבות "שורט סקוויז" של 660 מיליון דולר, אך נסוג בשעות הבוקר עקב הזינוק במחירי האנרגיה ותשואות האג"ח האמריקאיות
- 08/06/26
- 11:55
- טל שמיר
בסופ"ש: נתוני התעסוקה וסערת מייקל סיילור הפילו את השווקים; ביטקוין צנח ל-$59,150
מחיר הביטקוין רשם את השפל הגדול ביותר מאז שנת 2024 וגרר גל פדיונות ענק בקרנות הסל והנזלות בסך 500 מיליון דולר
- 07/06/26
- 11:46
- טל שמיר