במהלך סוף השבוע, הבית הלבן הפך ללא כוונה את מטבע הפינגווין למטבע דיגיטלי בשווי מיליוני דולרים.
מטבע ה-Meme הנקרא גם The Nietzschean Penguin זינק בכ-564 אחוזים בעקבות פוסט ויראלי שפרסם הבית הלבן ביום שישי האחרון ברשת החברתית X. התמונה, שנוצרה בעזרת בינה מלאכותית, הציגה את הנשיא דונלד טראמפ הולך לצד פינגווין דרך נוף מושלג, תחת הכיתוב "Embrace the penguin".

הפינגווין התעורר משנתו
מטבע PENGUIN, שנוצר על בלוקצ'יין סולאנה דרך פלטפורמת Pump.fun, נסחר בשווי שוק של כ-387 אלף דולר טרם פרסום הפוסט במחיר של פחות מסנט אחד למטבע. תוך 24 שעות, נפח המסחר במטבע זינק ל-244 מיליון דולר, ושווי השוק עלה לכ-136 מיליון דולר. נכון לעכשיו, המטבע נסחר במחיר של כ-0.11 דולר, כאשר שווי השוק שלו עומד על כ-86.57 מיליון דולר, בעלייה של כ-32.34 אחוזים ביממה האחרונה.

הפלטפורמה שהפכה לבית למטבעות Meme
כהן הקים את Pump.fun ביחד עם נוח טווידל ודילן קרלר בינואר 2024. תוך זמן קצר הפכה הפלטפורמה לאחת מפלטפורמות ההשקה הפופולריות ביותר למטבעות Meme.
"ההצלחה המוקדמת של PENGUIN היא הוכחה שהמסחר בבלוקצ'יין לא מת מעולם, אלא היה ענק ישן שחיכה לרגע הנכון", אמר אלון כהן, מייסד שותף של פלטפורמת Pump.fun שדרכה הונפק המטבע, בציוץ ברשת X.

נכון לינואר 2025, מעל 6 מיליון מטבעות Meme הושקו על הפלטפורמה בזמן שזאת נחשבת לאחת האפליקציות הקריפטו הצומחות ביותר אי פעם.
בחודש יולי 2025 גייסה החברה 1.3 מיליארד דולר, כאשר 600 מיליון דולר גויסו בהנפקה ציבורית ועוד 720 מיליון דולר במכירות פרטיות.
הפלטפורמה מאפשרת ליוצרים להשיק מטבעות חדשים בעלויות נמוכות יחסית (פחות מ-2 דולר) ומרוויחה עמלה של אחוז על כל עסקה ו-1.5 מטבעות סולאנה כאשר מטבע מגיע לשווי שוק של 90,000 דולר ועובר להסחר בזירות מסחר מבוזרות.
עם זאת, הפלטפורמה גם עומדת במרכז ביקורת, שכן רוב מטבעות ה-Meme שהושקו עליה נכשלו.
עליית מטבע PENGUIN הגיעה על רקע ירידה כללית בשוק מטבעות ה-Meme, שהיה בין הסקטורים בעלי הביצועים הטובים ביותר ב-2024 אך קרס לאחר שמספר מטבעות של משפיענים צנחו ב-80 אחוזים או יותר ממחירי השיא שלהם.
שווי השוק הכולל של מטבעות ה-Meme זינק ב-23 אחוזים בתחילת השנה, מ-38 מיליארד דולר בדצמבר 2025 לכ-47 מיליארד דולר, אך נסוג מאז לכ-39 מיליארד דולר.
כשפוליטיקה פוגשת פינגווינים
הפוסט של הבית הלבן עורר גם ביקורת נרחבת ברשתות החברתיות, כאשר משתמשים מיהרו לציין שפינגווינים אינם חיים בגרינלנד או באזור הארקטי בכלל, אלא כמעט אך ורק בחצי הכדור הדרומי.
המימ של הפינגווין הבודד מבוסס על סרט דוקומנטרי מ-2007 של במאי הקולנוע ורנר הרצוג, "Encounters at the End of the World", המציג פינגווין בודד שנפרד מהלהקה שלו והלך לכיוון ההרים באנטארקטיקה.
הפוסט הגיע על רקע הדחיפה המתחדשת של הנשיא טראמפ לרכוש את האי גרינלנד מדנמרק, נושא שהעלה בנאומו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס השבוע.
למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.
תגים
טל שמיר
בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: שוק הקריפטו
קרנות הסל של Hyperliquid גייסו 172 מיליון דולר בחודש; HYPE מזנק ב-13%
שלוש קרנות סל חדשות מביאות את בשורת ה-DeFi לוול סטריט עם נפח מסחר מצטבר של קרוב ל-900 מיליון דולר
- 16/06/26
- 05:19
- טל שמיר
ביטקוין מזנק ל-$65,800 על רקע השלמת ההסכם של ארה״ב ואיראן
ההכרזה על הסכם השלום והסרת הסגר הימי על מיצרי הורמוז הציתה גל עליות בשווקים, מחירי האנרגיה צללו ופוזיציות "שורט" ממונפות הונזלו בהיקף של כ-200 מיליון…
- 15/06/26
- 10:40
- טל שמיר
טראמפ: "הסכם השלום עם איראן ייחתם היום"; ביטקוין עולה ל-$64,500
המטבע הדיגיטלי המוביל מזנק ב-8% מהשפל החודשי שרשם בתחילת יוני, בעקבות כניסת זרימות חדשות לקרנות הסל וציפיות להסכם שלום ארוך טווח בין ארה"ב לאיראן
- 14/06/26
- 11:36
- טל שמיר