פלטפורמת המסחר וההשקעות הישראלית eToro הודיעה היום (ד') על רכישת Zengo, ספקית ארנקי קריפטו בניהול עצמי (Self-custody) שבסיסה בישראל, בסכום המוערך בכ-70 מיליון דולר.
הרכישה נועדה לחבר בין פלטפורמת הברוקראז' הגלובלית של eToro לבין תשתיות הבלוקצ'יין ולכלכלה המבוזרת.
בעקבות הידיעה, מניית eToro מזנקת בכ-3% ונסחרת כעת במחיר של 35.6 דולר למניה.
מהלך אסטרטגי בעולם DeFi
הרכישה נועדה להרחיב את יכולות eToro בתחום נכסי הקריפטו המבוזרים.
לפי eToro, הטכנולוגיה של Zengo תחזק את יכולתה לתמוך בנכסים שעברו טוקניזציה (Tokenized assets), ייצוג של נכסים פיזיים או פיננסיים על גבי רשת הבלוקצ'יין, ותרחיב את התמיכה במודלי מסחר מבוזרים כמו שווקי תחזיות ומסחר בחוזים עתידיים מתמשכים (Perpetuals).
אוריאל אוחיון, מייסד-שותף ומנכ"ל Zengo, אמר בהודעה הרשמית לעיתונות: "מהיום הראשון, Zengo התמקדה בהפיכת הניהול העצמי לפשוט ובטוח עבור משתמשים יומיומיים. ההצטרפות ל-eToro מאפשרת לנו להאיץ את המשימה הזו בקנה מידה עולמי."
לאחר השלמת העסקה, ארנק Zengo ימשיך לפעול כמוצר עצמאי לצד הפלטפורמה הרגולטורית של eToro, כאשר הפונקציות המבוזרות, כמו גישה לאפליקציות מבוזרות, החלפות טוקנים וסטייקינג, לא יהיו מוסדרות תחת הגופים הרגולטוריים של eToro.
"תקופות של 'חורף' הן הזמן לבנות"
Zengo נוסדה ב-2018 על ידי אוריאל אוחיון, טל בארי ועומר שלומוביץ', ומונה יותר מ-2 מיליון משתמשים ב-180 מדינות.
מה שמייחד את הארנק שלה הוא מנגנון "אדריכלות ללא מפתח" (Keyless architecture) המבוסס על קריפטוגרפיית חישוב מרובה צדדים (Multi-Party Computation ר"ת MPC), שיטה המבטלת את הצורך בביטוי השחזור(Seed phrase), רצף מילים המשמש לשחזור ארנק קריפטו.
לפי Zengo, מאז הקמתה לא נפרץ אף ארנק אחד בפלטפורמה שלה.
עבור eToro, הנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-3 מיליארד דולר, מדובר ברכישה השנייה מאז הנפקתה בבורסה במאי 2025.
לפני כמה חודשים הודיעה החברה על רכישת אפליקציית ההשקעות האוסטרלית Spaceship.
יוני אסיא, מייסד-שותף ומנכ"ל eToro, אמר בהצהרה הרשמית של החברה: "כפי שאמרנו, תקופות של 'חורף' בשוק הקריפטו הן הזמן לבנות, ורכישה זו משקפת את הגישה ארוכת הטווח שלנו."
אקזיט צנוע לסטארטאפ ישראלי
מבחינת הסטארטאפ, מדובר באקזיט צנוע יחסית: Zengo גייסה לאורך חייה כ-24 מיליון דולר, כשהסבב הגדול היה סבב A בו גייסה החברה 20 מיליון דולר בשנת 2021 בהובלת קרן Insight Partners.
בין המשקיעים נמנים גם חברות כמו Samsung Next, אלרון, Collider Ventures וחברת טטר, מנפיקת המטבע היציב USDT.
eToro מצידה הוסיפה כי המסחר בסחורות (Commodities) היווה 60% מעמלות המסחר שלה לפי סוגי נכסים ברבעון הראשון של 2026, עם עלייה של פי ארבעה בנפח המסחר בהשוואה לאשתקד, צמיחה שמשקפת את כוחו של המודל העסקי המגוון שלה.
הרכישה של Zengo מסמנת את כוונתה של eToro להפוך לשחקנית דומיננטית לא רק במסחר המסורתי, אלא גם בתשתית העמוקה של הכלכלה המבוזרת.
כעת, נותר לראות האם השילוב בין מוסדיות לניהול עצמי יהיה המודל המנצח של "הקיץ" הבא בשוק הקריפטו.
למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.
תגים
טל שמיר
בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: חדשות קריפטו ועדכוני שוק בזמן אמת
שערוריה: מדינת אילינוי מטילה מס בגובה 0.2% על כל עסקת קריפטו
מושל המדינה פריצקר חתם על גזירה חסרת תקדים המטילה מס על עסקאות, העברות ואחסון מטבעות דיגיטליים; מייקל סיילור הגיב "טעות גדולה"
- 18/06/26
- 01:44
- טל שמיר
קווין וורש: "אנו מחויבים להורדת האינפלציה ל-2%"; ביטקוין נופל ל-$64,400
יו"ר הפדרל ריזרב החדש אמנם הותיר את הריבית ללא שינוי אך הפתיע את השווקים בנימה "ניצית", ההערכות העדכניות מצביעות על עליות ריבית אפשריות עוד השנה
- 18/06/26
- 11:11
- טל שמיר
מארה רכשה 1,000 מטבעות ביטקוין בשווי $65,000,000
חברת כריית הביטקוין משנה כיוון ומאותתת על מעבר לניהול רזרבה אקטיבי לאחר שמכרה ברבעון הקודם ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר
- 17/06/26
- 04:40
- טל שמיר