בנק גולדמן זאקס חשף בדו"ח הרבעוני לרשות ניירות הערך האמריקאית חשיפה משמעותית למטבעות דיגיטליים בהיקף של למעלה מ-2.36 מיליארד דולר. הדיווח מציג התפתחות נוספת בגישתו של בנק ההשקעות המוביל בוול סטריט כלפי שוק הקריפטו, כשהוא מציב את עצמו בין הבנקים האמריקאים המרכזיים עם החשיפה הגבוהה ביותר לנכסים דיגיטליים.
נכון לכתיבת שורות אלו, מחיר הביטקוין עומד על כ-67,000 דולר, מחיר אתריום כ-1,950 דולר, מחיר סולאנה כ-51.1 דולר ומחיר ריפל (XRP) כ-1.37 דולר.
פירוט ההחזקות: מביטקוין ועד סולאנה
על פי דוח 13F לרבעון הרביעי של 2025, החזקות הקריפטו של גולדמן זאקס מפורטות כך:
כ-1.1 מיליארד דולר בביטקוין, דרך קרנות הסל של בלאקרוק (IBIT) ופידלטי (FBTC), מיליארד דולר באתריום דרך קרן הסל של בלאקרוק (ETHA), כ-153 מיליון דולר ב-XRP של חברת ריפל לאבס, דרך קרן הסל XRP של Bitwise, ו-108 מיליון דולר בקרן סל של סולאנה (SOLZ).
עיקר החשיפה של הבנק למטבעות דיגיטליים מגיעה דרך קרן הסל IBIT של בלאקרוק, בה גולדמן זאקס מחזיק החזקות משמעותיות.
נכון לכתיבת שורות אלו, גולדמן זאקס הוא המחזיק השני בגודלו של קרן הסל IBIT, למעשה הבנק מחזיק יותר מניות של קרן הסל מהמנפיקה הרשמית בלאקרוק, המדורגת במקום ה-8 בהיקף אחזקות הקרן.

בנוסף, הבנק מחזיק כ-35.8 מיליון דולר בקרן הסל העוקבת אחרי הביטקוין של פידליטי (FBTC), וכן כ-92,000 דולר במניות של חברת אמריקן ביטקוין, המזוהה עם בניו של הנשיא דונלד טראמפ. הדו"ח גם חושף כי לגולדמן זאקס יש מאות אלפי דולרים באופציות Call ו-Put על IBIT המשמשות כגידור.
יתרון על הבנקים הגדולים
גולדמן זאקס הוא אחד מבנקי ההשקעות המשפיעים בעולם, המייעץ לממשלות ותאגידים בנושאי מיזוגים, שווקי הון וארגון מחדש. נכון לתחילת 2026, בנק ההשקעות מנהל כ-3.6 טריליון דולר בנכסים עבור לקוחות מוסדיים ופרטיים. הבנק גם עוסק בניהול עסקי מסחר, ניהול נכסים, ייעוץ השקעות ומשכנתאות.
מייסד זירת המסחר בינאנס, צ'אנגפנג זאו הידוע בכינוי CZ, כתב ברשת X:
"גולדמן זאקס חושף בדו"ח 13F של הרבעון הרביעי לשנת 2025 2.36 מיליארד דולר בנכסי קריפטו, עלייה של 15% מרבעון לרבעון למרות התנודתיות בשווקים. קריפטו הוא כנראה הנכס היחיד בו לך יש התחלה טובה יותר מהבנקים, אבל אם מכרת את הקריפטו שלך ברבעון הקודם, בזמן שהבנקים קנו, אז…"

החשיפה של גולדמן זאקס לריפל מגיעה באופן ספציפי דרך קרן הסל XRP, בשווי של כ-152 מיליון דולר. קרנות הסל של XRP בארצות הברית מחזיקות כיום יותר מ-1.04 מיליארד דולר בנכסים נטו. קרן הסל יחסית חדשה ונסחרת כ-56 ימים, אך רק ב-4 ימים נרשמו משיכות כספים.
מספקנות לאימוץ זהיר
באופן היסטורי, עמדתו של בנק גולדמן זאקס כלפי ביטקוין היתה ספקנית. לפני שנת 2020, מנהלים וצוותי המחקר של הבנק תיארו את ביטקוין כנכס ספקולטיבי עם שימוש מוגבל ככסף וללא הערכת שווי הוגנת או תזרימי מזומנים.
הבנק הזהיר לאורך השנים את לקוחותיו באופן עקבי כי מטבעות דיגיטליים אינם מתאימים לתיקי השקעות שמרניים והזהיר מפני סכנות תנודתיות קיצונית וסיכונים רגולטוריים.
עמדה זו החלה להתרכך לאחר שנת 2020 כאשר הביקוש המוסדי גדל. הבנק הפעיל מחדש את האפשרות למסחר בקריפטו, הרחיב את הגישה לנגזרים פיננסים, ואפילו פרסם מחקרים המכירים בתפקידו של הביטקוין כגידור אפשרי מפני אינפלציה, למרות שעדיין לא תמך במטבע הדיגיטלי כסוג של נכס ליבה.
בעקבות חורף הקריפטו, הבנק שוב הדגיש את סיכוני החשיפה למטבעות דיגיטליים ללקוחותיו תוך שהוא רוכש קרנות סל על המטבעות הדיגיטליים ותומך בעמדה הרחבה יותר לטוקניזציה של נכסים.
למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.
טל שמיר
בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: חדשות קריפטו ועדכוני שוק בזמן אמת
שערוריה: מדינת אילינוי מטילה מס בגובה 0.2% על כל עסקת קריפטו
מושל המדינה פריצקר חתם על גזירה חסרת תקדים המטילה מס על עסקאות, העברות ואחסון מטבעות דיגיטליים; מייקל סיילור הגיב "טעות גדולה"
- 18/06/26
- 01:44
- טל שמיר
קווין וורש: "אנו מחויבים להורדת האינפלציה ל-2%"; ביטקוין נופל ל-$64,400
יו"ר הפדרל ריזרב החדש אמנם הותיר את הריבית ללא שינוי אך הפתיע את השווקים בנימה "ניצית", ההערכות העדכניות מצביעות על עליות ריבית אפשריות עוד השנה
- 18/06/26
- 11:11
- טל שמיר
מארה רכשה 1,000 מטבעות ביטקוין בשווי $65,000,000
חברת כריית הביטקוין משנה כיוון ומאותתת על מעבר לניהול רזרבה אקטיבי לאחר שמכרה ברבעון הקודם ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר
- 17/06/26
- 04:40
- טל שמיר