בצל החרפת הקונפליקט עם איראן והזינוק במחיר הנפט: ביטקוין שוב יורד כ-10% בסופ״ש וחוזר ל-$68,000

בצל החרפת הקונפליקט עם איראן והזינוק במחיר הנפט: ביטקוין שוב יורד כ-10% בסופ״ש וחוזר ל-$68,000

על רקע סגירת נתיב הסחר הימי ע"י איראן והפצצת מתקני נפט, מחיר הנפט זינק מעל 91 דולר לחבית, מדד הפחד-חמדנות נמצא ברמות של "פחד קיצוני"

  • פורסם: 08/03/26 ,11:42
google-img הישארו מעודכנים

ביטקוין נסחר היום (א') במחיר של כ-67,850 דולר למטבע, לאחר שירד במהלך סוף השבוע מ-$73,500 ל-$66,550 – ירידה של כ-10%. הירידות הכו גם במדדי המניות המניות הגלובליים, בעוד מחיר הנפט מזנק ומלחמת ארה"ב-ישראל-איראן ממשיכה לשלוח גלי הלם לשווקים. 

מחיר חבית נפט מסוג WTI חצה את רמת 91 דולר, עליה של כ-40% מאז פתיחת המלחמה, וצפוי לזנק אף יותר בתחילת המסחר מחר (ב׳). ביום שישי, מדד ה-S&P 500 איבד כ-1.33% ומדד הנאסד"ק נפל כ-1.35%, בעוד מדד הפחד-חמדנות (Fear & Greed Index) של שוק הקריפטו צנח ל-18, רמת "פחד קיצוני".

נכון לכתיבת שורות אלו, מחיר אתריום עומד על כ-$1,960, מחיר סולאנה על כ-$83 ומחיר ריפל (XRP) על כ-$1.36.

FEAR GREED
בתמונה: מדד הפחד-חמדנות באדום, מחיר הביטקוין באפור. מתוך Coinmarketcap.com

מלחמת איראן: כשמיצר הורמוז נסגר, מחיר הנפט עולה

האצת הירידות במטבעות הדיגיטליים ובשווקים הפיננסיים הגלובליים הגיעה בעקבות פרוץ המלחמה בין ארצות הברית וישראל לאיראן בשבוע שעבר (ש'). מיד עם פתיחת שווקי החוזים העתידיים, זינק מחיר הנפט הגולמי ב-11.5%.

מחיר הנפט זינק על רקע עצירה אפקטיבית כמעט מלאה של תנועת ספינות המשא דרך מיצר הורמוז, צוואר הבקבוק שדרכו עובר כ-25% מסחר הנפט הגלובלי. ה-WTI, מדד הנפט האמריקאי, חצה את רמת 91 דולר לחבית, ואנליסטים הזהירו כי אם הסכסוך יתמשך, מחיר הנפט עלול לפרוץ מעל 100 דולר לחבית, סף שעלול להחמיר את האינפלציה ולפגוע בכלכלות ברחבי העולם.

מאז המסחר של יום שישי האחרון, הופצצו מתקני נפט באיראן, כווית ועיראק – וההלם שמכה בשווקי הנפט צפוי להחריף את העליות בשבוע המסחר הקרוב.

מיצר הורמוז
בתמונה: מיצר הורמוז. מתוך Openstreetmap.org

בשוק הקריפטו פועלות פלטפורמות נגזרות כמו Hyperliquid, בורסות מבוזרות (DEX) המאפשרות מסחר 24/7 והפכו למדד סנטימנט בזמן אמת. חוזי הנפט בפלטפורמה זינקו ביותר מ-5% כמעט מיד עם הודעת התקיפות האמריקאיות-ישראליות, עוד לפני פתיחת השווקים המסורתיים, ונפח המסחר הגיע לשיא של קרוב ל-200 מיליון דולר ב-24 שעות.

"קורלציה לנאסד"ק, לא לזהב"

מאז השיא שנקבע באוקטובר 2025, מטבע הביטקוין מתנהג יותר כנכס סיכון ופחות כנכס מקלט. הקורלציה של 30 יום בין הביטקוין לבין מדד ה-S&P 500 עומדת על 0.55, משמע כשמניות נופלות, ביטקוין לרוב צולל איתן. 

מייסד KC Private Wealth, קווין קראות'ר, טוען כי "הקורלציה הגבוהה של ביטקוין למניות הטכנולוגיה מחלישה את הטיעון בעד שימוש בו כגידור, וכל עוד טראמפ ממשיך להעלות את חוסר הוודאות הכלכלי, יש לצפות להמשך חולשה במטבע".

קורלציה
בתמונה: קורלציה בין הביטקוין למדד ה-S&P 500. מתוך: Newhedge.io

לחץ מכירות משמעותי הגיע ממחזיקי טווח קצר. כשמחיר הביטקוין הגיע ל-73,550 דולר בשיא השבוע שעבר, משקיעים העבירו מעל 27,000 מטבעות, כ-1.8 מיליארד דולר, לבורסות תוך 24 שעות. מהלך כזה, בו ביטקוין זורם לבורסות, מצביע בדרך כלל על כוונות מכירה.

בינתיים, מתכת הזהב ממשיכה לעלות ועומדת על כ-5,1170 דולר לאונקייה, עלייה של למעלה מ-80% בשנה האחרונה. מתכת הכסף נסחרת על כ-84 דולר לאונקייה.

למרות הפחד בשווקים, הלוויתנים קונים

מדד הפחד-חמדנות של שוק הקריפטו, מדד סנטימנט בסולם 0 עד 100, ירד ל-18, ברמת "פחד קיצוני". זוהי אחת מרמות הפחד הגבוהות שנרשמו אי-פעם, גבוהה מקריסת טרה לונה ב-2022 ורק מעט נמוכה מהקריסה שהגיעה בעקבות מגיפת הקורונה בשנת 2020.

אולם, בעוד הסוחרים מוכרים, המשקיעים הגדולים המכונים לוויתנים, עושים בדיוק ההיפך: לפי נתוני Glassnode, הלוויתנים צברו כ-270,000 מטבעות ביטקוין בשווי 23 מיליארד דולר בחודש האחרון, ורזרבות הביטקוין בזירות המסחר נמצאות בשפל של 6 שנים, כ-2.31 מיליון מטבעות בלבד. 

GLASSNODE
בתמונה: שינויים באחזקות הביטקוין של הלוויתנים. מתוך Glassnode.com

ראש מחלקת המחקר בבורסת Mercado Bitcoin, רוני סצ'וסטר, אמר כי "רכישה בתקופות של פחד הוכיחה את עצמה כאפקטיבית יותר מרכישה בתקופות של אופוריה".

האנליסט הראשי של בורסת Bybit, הן טאן, סבור כי הדרך לשחזור אמון המשקיעים במטבע עדיין ארוכה: "ביטקוין יצטרך לשוב מעל הממוצע הנע של 50 יום ולכבוש מחדש את רמת 80,000 הדולר הפסיכולוגית לפני שימשוך אליו קונים נוספים".

מה צפוי להמשך?

תחזיות מחיר הביטקוין לחודש מרץ 2026 נעות בין פסימיות לאופטימיות: מייסד חברת ZX Squared Capital, זיקיי צ'נג, צופה ירידה נוספת של 30% מרמות הנוכחיות בשנת 2026, ורואה במלחמה עם איראן את הגורם שעלול להאיץ את שלב הירידה הבא של המחזור.

תנודת מחירים מסוג זה צפויה להציב את הביטקוין ברמת 47,600 דולר למטבע, שפל שלא נראה מאז 2023. לעומתו, אלכס תורן, ראש מחלקת המחקר של Galaxy Digital, נזהר מניסיון לצפות את כיוון השוק: "2026 כאוטית מכדי להצביע על כיוון ברור, הסיכון לירידות שערים קיים בטווח הקרוב".

בעוד הלווייתנים מנצלים את הפחד לקניית הביטקוין, השוק כולו נושא עיניים להתפתחויות במיצר הורמוז, בשלב זה נראה כי רק רגיעה גיאופוליטית תצליח להחזיר את השווקים למגמת עלייה.

למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.

טל שמיר

טל שמיר

בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: חדשות קריפטו ועדכוני שוק בזמן אמת

מהיום: שחקני פוקר יוכלו להשתתף באליפות העולם ולשלם בקריפטו

קרן סולאנה תתן חסות לאליפות העולם בפוקר ותאפשר תשלומי סטייבלקוינס ו-SOL. וגם: אמש התקיים טורניר הפוקר ALL IN בהשתתפות נבחרת הפוקריפטו הראשונה

  • 10/06/26
  • 05:39
  • טל שמיר

האיחוד האירופי מכריז שיטיל סנקציות על בורסות קריפטו שיתמכו ברוסיה

חבילת הסנקציות החדשה תחסום שירותי מטבעות דיגיטליים ממדינות המסייעות למוסקבה לעקוף את ההגבלות הפיננסיות

  • 10/06/26
  • 12:17
  • טל שמיר

תושב וושינגטון נשלח ל-5 שנות מאסר בגין הלבנת הון בקריפטו בהיקף של $97,000,000

הנאשם שימש כצינור פיננסי בין נוכלים ברוסיה וניגריה לקורבנות ברחבי העולם, תוך שימוש בחברות קש ובהמרת הכספים למטבעות דיגיטליים

  • 10/06/26
  • 10:15
  • טל שמיר