לאחר מספר חודשים בהן הרשת החברתית הגדולה בעולם אוסרת על פרסומות ממומנות הקשורות בצורה כלשהי למטבעות דיגיטליים, סופסוף היא לוקחת צעד אחורה ועושה סדר – מה אסור, ומה מותר לפרסם?
בבלוג שפורסם אתמול (שלישי), השיקה פייסבוק טופס בקשת פרסום מוצרים ושירותים בעולם המטבעות הדיגיטליים, כך שחברה תיאלץ לאשר עצמה בטרם תוכל לפרסם.
עם זאת, פייסבוק מודיעים מראש שהנפקות טוקן ראשוניות לא יוכלו לפרסם, כמו גם אופציות בינאריות. נכון לכתיבת מלים אלו, ענקיות אינטרנט נוספות כגון גוגל וטוויטר נוקטות בגישה הישנה של פייסבוק: איסור גורף על פרסום ממומן בתחום.
הטופס שעל חברות בתחום להגיש דורש הצגת אישורים ורישיונות תפעול, מנסה להבין האם מדובר בחברה ציבורית ולגרוף כמה שיותר מידע שעשוי להועיל לחברה בווידוא שלא מדובר בהונאה. כמו כן, פייסבוק הודיעה שייתכנו שינויים עתידיים לשדרוג המדיניות שלה.
רוב לת'רן, יו"ר מחלקת ניהול המוצרים בפייסבוק, כתב בבלוג:
"בהתחשב בהגבלות הללו, לא כל מי שרוצה לפרסם יוכל לעשות זאת. אך אנו נקשיב לפידבק, נבחן את המדיניות וכיצד היא עובדת, ונמשיך לחקור את הטכנולוגיה כך שבמידת הצורך נבצע שינויים נוספים בהמשך."
סוכנויות היח"צ במרחב הקריפטו שמחו מאד על הבשורה, שכן מדובר בתחילת הדרך של פרויקטים הפועלים במרחב וזה יאפשר לאמינים מביניהם להגיע לקהל הרחב של משתמשים ומשקיעים.
יש גם את הסקפטים, כגון ג'יימסון לופ – מפתח ביטקוין מפורסם, שלטענתו מדובר בצעד של פייסבוק לקראת השקת פרויקט סודי משלהם – כך שזה ייראה רע מאד שפייסבוק תשיק פרויקט משלה אך תחסום אחרים.
Facebook is working on its own secret crypto project; it would look pretty bad if they blocked all other crypto projects while promoting their own. https://t.co/GUm5I2OKfh
— Jameson Lopp (@lopp) June 27, 2018
תורגם במקור מ-CoinDesk.