טסלה מכרה ברבעון הראשון של 2021 ביטקוין בשווי 272 מיליון דולר. זאת לאחר הרכישה בשווי 1.5 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה. המכירה מהווה כ-10 אחוז מהביטקוין שטסלה החזיקה, והיא הרוויחה למעלה מ-100 מיליון דולר מהמכירה.
מה המניע האמיתי?
במובן מסוים, הרכישה הגדולה של טסלה היא מהלך שמכריח חברות גדולות להתייחס ברצינות אל ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים, או לפחות לשקול את אפשרויות ההשקעה בהם.
מכירה של ביטקוין בשווי מאות מיליוני דולרים יכולה מצד אחד לערער את האמון במניעים של טסלה ואילון מאסק לגבי הרכישה הראשונית של ביטקוין. אך מצד שני, חברות השוקלות לרכוש ביטקוין בסכומים גבוהים ישמחו לגלות שהנכס נזיל, שכן במידת הצורך אם יצטרכו להנזיל במהירות – יהיה לכך שוק.
בתגובה לציוץ בטוויטר, אילון מאסק מדגיש כי הוא לא מכר מהביטקוין שברשותו, ושטסלה מכרה רק 10% מהביטקוין שלה כדי להוכיח את הנזילות של הביטקוין, כך שהוא יכול לשמש כאלטרנטיבה יעילה למזומן במאזן של חברות.
טסלה וביטקוין ממשיכים להיות חברים
מנהל הכספים הראשי של טסלה, זאכרי קירקהורן, אמר כי החברה מאמינה בערך של ביטקוין לטווח ארוך, וכי החברה השקיעה בביטקוין כדי להרוויח ריבית על רזרבות המזומנים העודפות של החברה, בסביבה של ריבית נמוכה. לא נראה שטסלה משנה את עמדתה בנושא.
בעוד שהחברה מתמודדת עם בעיות בשרשרת האספקה בדגש על תעשיית השבבים, על פי קירקהורן הנזילות של ביטקוין מספקת אופטימיות לעתיד:
"אין הרבה הזדמנויות מסורתיות לעשות זאת, או לפחות כאלה שמצאנו… במיוחד עם הריבית הכה-נמוכות ומבלי לקחת סיכונים נוספים או להקריב נזילות", אמר – בניגוד מוחלט לתפיסה הרווחת בקרב אנליסטים מסורתיים.
החברה הודיעה בחודש שעבר שתקבל ביטקוין כאמצעי תשלום, והיא תמשיך לעשות כן.