LUNA צונח 50% ומסייע בהפלת מחיר הביטקוין לעבר ה-$30,000

הארגון התומך ברשת טרה (Terra) מעניק הלוואת ענק בביטקוין לצורך הצלת שערי המטבעות UST ו-LUNA ותורם לצניחת השוק.
לונה וביטקוין נופלים

מטבע LUNA משלים ירידה של 50% ביום אחד בלבד וגורר איתו גל מכירות בביטקוין ותנודתיות קיצונית בשוק המטבעות הדיגיטליים.

הסיבה לכך היא שארגון LFG (ר"ת Luna Foundation Guard) – ארגון 'ללא מטרות רווח' התומך באקוסיסטם של רשת טרה (Terra), הלווה 1.5 מיליארד דולר כדי להגן על צימוד הסטייבלקוין UST לדולר. על כך דיווחנו אתמול (ב').

לאור המשך הירידה במחירו של UST, אשר הגיע היום (ג') עד לשפל של 0.61 דולר (ומאז עלה חזרה למעל 0.9 דולר), נראה כי נכון לעכשיו האסטרטגיה של LFG אינה מצליחה לשנות את המגמה באופן משמעותי וזאת על אף שהארגון העלה את סכום ההלוואה שהעניק ל-2.6 מיליארד דולר.

LUNA, המטבע התומך ב-UST, הגיע אתמול לאזור ה-23.5 דולר לאחר צניחה של יותר מ-70% בשבוע בלבד. נכון לכתיבת שורות אלו שווי השוק של UST הוא 16.5 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק של LUNA הוא כ-12 מיליארד דולר.

זהו מצב אבסורדי שבו שווי השוק של LUNA נמוך משווי השוק של הסטייבלקוין שבו הוא אמור לתמוך באופן כזה שכל המבקש דולר בשווי לונה תמורת UST יקבל זאת. מצב זה עלול להעיד על כך שאין מספיק הון בפרויקט של טרה כדי לתמוך בערך המטבע היציב האלגוריתמי ולשמור על הצימוד שלו לדולר.

בינאנס עוצרת את המסחר 

בורסת המטבעות הדיגיטליים בינאנס (Binance) הודיעה היום כי היא משהה באופן זמני את האפשרות למכור מטבעות LUNA ו-UST לאור הפגיעה המשמעותית בצימוד ה-UST לדולר. על פי ההודעה, ההשהיה הזמנית היא תוצאה של גודש חריג של טרנסקציות הקשורות לשני המטבעות.

בונים על ביטקוין

חלק מההלוואה שהעמיד ארגון LFG להצלת UST ניתנה בביטקוין (BTC). נכון ליום חמישי האחרון (5.5.2022) היו בידי הארגון כ-167,081 מטבעות ביטקוין בשווי של כ-3.5 מיליארד דולר,  לאחר מכן הודיע הארגון על רכישת 37,863 BTC נוספים.

מייסד הארגון, דו קוואן (Do Kwon) נשמע תחילה לא מוטרד מהמצב וצייץ בקצרה את המסר "פורסים הון נוסף, תהיו רגועים".

היום דווח כי כי LFG העבירה 42,500 BTC נוספים למספר יעדים, כולל בורסת המטבעות הדיגיטליים OKX ומאז לא נשמעו קולות נוספים מכיוונו של קוואן.

האם ביטקוין יציל את המצב?

לצד ביקורות על המהלך של LFG, לפיהן ההתערבות המלאכותית והאגרסיבית של הארגון במנגנון האלגוריתמי של UST, שאמור לפעול באופן פסיבי ועצמאי, מטילה ספק ביכולתו של המטבע היציב להיות מבוזר, נשאלת השאלה האם הרעיון של ביטקוין כגלגל ההצלה האולטימטיבי הוא בר קיימא. מיום חמישי האחרון  ועד היום ירד מחיר הביטקוין בכ-25% ונכון לכתיבת שורות אלה הוא עומד על פחות מ-32,000 דולר.

לשאלה על יעילות האסטרטגיה של רכישת ביטקוין כדי לספק בטחונות ל-UST מצטרפים עוד נתונים על כך שהיצע גדול של מטבעות זורם אל הבורסות – דבר המעיד בדרך כלל על כוח מכירה.

על פי Glassnode, חברת ניתוח רשתות הבלוקצ'יין, מספר הטרנסקציות ברשת הבלוקצ'יין של ביטקוין הגיע לשיא במהלך השבוע האחרון. מדובר בשיא מפתיע של 42,800 טרנסקציות ובזינוק משמעותי בגובה העמלות ששולמו עבור כל טרנסקציה. העמלה הממוצעת עלתה ל-2.72 דולר במהלך השבוע החולף – מחיר המבטא עליה של כ-15% לעומת גובה העמלה הממוצעת לפני.

על פי גלסנוד, משקיעים שילמו עמלות גבוהות כדי לתת עדיפות לפעולות המכירה שלהם במטרה לצמצם סיכונים בתיקי ההשקעות שלהם או כדי לתת בטחונות לפוזיציות הממונפות שלהם נוכח הנפילה במחיר הביטקוין במהלך הימים האחרונים.

נתונים אלה והעובדה כי כרגע אנו עדים לזרימה אגרסיבית של מטבעות ביטקוין אל הבורסות מעמידים בסימן שאלה את האפשרות שביטקוין יוכל לשמש בתקופה הקרובה כמקור להצלת מטבעות כמו UST ו-LUNA בפרט וכעוגן יציב בשוק המתאפיין כרגע בטלטלות משמעותיות בכלל.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

פיני שרגיל בן סירה

פיני שרגיל בן סירה

פיני הוא איש הייטק בעברו, שמגיע מתחום הכתיבה, ניהול התוכן והתקשורת השיווקית. לאחרונה החל את דרכו במרחב המרתק והאינסופי של הקריפטו. מתעניין באופן בו הרעיונות והטכנולוגיות של עולמות הבלוקצ'יין והקריפטו ישפיעו על מבני הכוח החברתיים והכלכליים בעולם.
פיני שרגיל בן סירה

פיני שרגיל בן סירה

פיני הוא איש הייטק בעברו, שמגיע מתחום הכתיבה, ניהול התוכן והתקשורת השיווקית. לאחרונה החל את דרכו במרחב המרתק והאינסופי של הקריפטו. מתעניין באופן בו הרעיונות והטכנולוגיות של עולמות הבלוקצ'יין והקריפטו ישפיעו על מבני הכוח החברתיים והכלכליים בעולם.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן