קבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי נכנסת לעולם הקריפטו. מועדון הקבוצה החל שותפות עם פלטפורמת הטוקנים Socios כדי להשיק טוקן חדש בשם CITY המציע לאוהדים את היכולת לזכות בפרסי VIP, מבצעי מועדון והצבעה בסקרים לטובת קבלת החלטות מחייבות ולא מחייבות.
חברת Socios שיתפה פעולה בעבר עם מועדוני כדורגל מהשורה הראשונה: יובנטוס, מילאן, ברצלונה ופריז סן ז'רמן שהוציאו בעבר טוקנים דרך הפלטפורמה שמנוהלת על ידי פרויקט צ'יליז (CHZ).
לציוץ המקורי לחצו כאן
אם לא די בכך, הקבוצה נכנסה לשותפות עם חברת הבידור הדיגיטלית Animoca כדי ליצור משחקי בלוקצ'יין ואספנות. אלה יהיו הנכסים הדיגיטליים הראשונים הקשורים לכדורגל שיצרו Animoca.
הטוקן CITY הוא מה שמכונה טוקן בר-חליפין. המשמעות היא שניתן לסחור בו כמו כל מטבע קריפטוגרפי אחר, ולממש אותו עבור סחורות ושירותים לאורך כל זמן קיומו. כל האוהדים שנרשמו למועדון האוהדים הרשמי, זכאים לקבלת טוקן CITY בחינם, לפי ההודעה באתר המועדון.
מצטרפת לעוד רבים
באמצעות השותפות של הקבוצה עם Animoca, מנצ'סטר סיטי קופצת על ההתלהבות הגודלת לאחרונה של הניפטיז (NFT).
ניפטיז הפכו להרבה יותר מסתם תחביב בעולם האומנות, כשטוקן NFT יחיד, בצורה של פיסת אומנות דיגיטלית, נמכר בסכום של 69.3 מיליון דולר.
מנצ'סטר סיטי לא הקדימה את שאר ארגוני הספורט האמריקאים שכבר חלקם נכנסו לתחום. ה-NBA שחרר שורה של ניפטיז בפלטפורת Top Shots שנמכרו כמו לחמניות חמות.
גם הפוטבול האמריקאי נכנס לפעולה. בעוד ל-NFL אין עדיין ניפטיז רשמיים, אך ישנם שחקנים בודדים שנכנסים לפעולה. כמובן שיש מקום נרחב גם לניפטיז בכדורגל. לדוגמא, הניפטי של כריסטיאנו רונאלדו שבר שיאים והפך לאוסף הכדורגל הדיגיטלי הנמכר ביותר לאחר שנמכר ב-290 אלף דולר.