סקר של מדד התשלומים החדשים של מאסטרקארד הראה שרוב דור המיליניאלז להוט להשתמש במטבעות דיגיטליים וללמוד עליהם עוד. על פי הסקר, כ-75% מהמיליניאלז מתעניינים בתחום ורוצים ללמוד עוד. הסקר נערך מה-26 בפברואר ועד ה-10 במרץ השנה.
הסקר גילה כי המטבעות הדיגיטליים התחילו להתבסס בתודעה של הצעירים, ודור המיליניאלז מוכן להשתמש בהם יותר ויותר. בהשוואה לשנה שעברה, 67% מהם יותר פתוחים לשימוש במטבעות דיגיטליים כאמצעי תשלום.
על פי הסקר, אשר נערך ב-18 שווקים שונים ברחבי העולם בקרב מעל 15,000 נבדקים, 4 מתוך 10 אנשים באמריקה הצפונית, אמריקה הלטינית, האיים הקריביים, המזרח התיכון, אפריקה ומרכז אסיה אומרים כי הם מתכננים להשתמש במטבעות דיגיטליים בשנה הקרובה.
עוד הסקר חשף כי 77% מהמיליניאלז מעוניינים ללמוד עוד על מטבעות דיגיטליים, ו-75% מהמיליניאלז מסכימים שהיו משתמשים במטבעות דיגיטליים אם היו מבינים אותם טוב יותר.
"בזמן שהעניין במטבעות דיגיטליים – במיוחד במטבעות צפים כמו ביטקוין – הוא גבוה, עבודה עדיין נדרשת כדי להבטיח את בחירת הצרכן, הגנתו ועמידתו בתקנות," נכתב בדיווח של מאסטרקארד.
ממצאים נוספים מהסקר
לא רק מטבעות דיגיטליים הופכים לפופולאריים יותר על פי הסקר, אלא גם חדשנויות דיגיטליות נוספות כגון שימוש בקוד QR, זיהוי ביומטרי ותשלומים ללא מגע.
מעל 90% מלקוחות מאסטרקארד שוקלים להשתמש בסוג תשלומים חדשני כלשהו, ומעל שני שליש כבר השתמשו לפחות באחד כזה. על פי מאסטרקארד הביקוש עבור הטכנולוגיות החדשניות הללו גבר בעקבות משבר הקורונה המתמשך.
בעקבות המשבר עוד ועוד אנשים העדיפו לבצע את הקניות שלהם אונליין וללא מגע ככל שניתן. הסגרים והפחד ממגע גרמו לאנשים לעשות קפיצה משמעותית בהרגלי הצריכה שלהם.
"כשהעולם נכנס לסגר בעקבות המגיפה ב-2020, צרכנים שינו את הרגלי ההוצאות שלהם והתחילו לאמץ תשלומים מסוג לחץ-וסע ללא מגע וקניות אונליין," כך נכתב בדיווח. הצרכנים אמרו שהם ככל הנראה לא היו עושים את השינוי הזה אם הכל היה מתנהל כשורה בעולם.
הסקר מצא גם כי יותר מחצי מהלקוחות לא יקנו בעסקים אשר לא תומכים בתשלומים אלקטרוניים כלשהם.
לסיכום
מסקר זה אנחנו לומדים עוד על המגמה העולמית של התשלומים הדיגיטליים. העולם עבר שינוי גדול אשר מאלץ רבים להשתמש בתשלומים דיגיטליים מתקדמים, ביניהם ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים שמבוססים על טכנולוגיית הבלוקצ'יין.
חברות התשלומים הן מהראשונות לשים לב לתופעה ולהתאים את שירותיהן למגמה העולמית כדי לא להישאר מאחור.
על פי מנהל המוצר הראשי, קרייג ווסבורג, על מאסטרקארד לחשוב אחרת בעקבות הקורונה.
"בעודנו מביטים קדימה, עלינו להמשיך לאפשר את כל האפשרויות, גם בתוך החנות וגם אונליין, לעצב את מרקם המסחר ולגרום לכלכלה הדיגיטלית לעבוד עבור כולם," אמר ווסבורג.