מטבע חדש שהושק לאחרונה על גבי רשת הבלוקצ'יין The Open Network) TON) של טלגרם הצליח לסחוף יותר מ-35 מיליון משתמשים ולהגיע לשווי שוק של יותר מ-530 מיליון דולר בתוך חודשים ספורים, ללא כל מהלך פרסומי או קמפיין שיווקי.
המטבע, תחת השם NOT, משמש כתגמול עבור משחק בשם Notcoin שניתן להתקינו כ"מיני-אפליקציה" על גבי טלגרם. המשתמשים במשחק נדרשים לבצע משימות פשוטות, שלאחר השלמתן הם יכולים לגשת לארנק הקריפטו המוטמע באפליקציית המסרים המידיים הפופולרית ו"לכרות" דרכה את הטוקן NOT באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי.
בכך המשחק Notcoin מציג מודל חדש שיווקי חדשני – "Click to Earn", בדומה למודל "Play to Earn" המשמש במשחקי קריפטו כמו Axie Infinity, המשתמשים יכולים להשיג את הטוקן תמורת המעורבות שלהם במשחק, אולם בשונה ממודל "Play to Earn" קבלת הטוקנים לא מבוססת על תחרות אלא על עצם ההשתתפות.
הקורס הפרונטלי והראשון מסוגו בארץ ללימוד מסחר בקריפטו
מספר המקומות מוגבל - לכל הפרטים👇
הטוקן NOT כבר נרשם למסחר בכמה בורסות קריפטו מרכזיות, בהן OKX, בינאנס ובורסת Bybit.
מחיר NOT אחד עומד כיום על $0.00523 דולר, מה שמקנה לו שווי שוק של 536 מיליון דולר. המשחק עצמו הושק בנובמבר, אולם רק בשבועות האחרונים הונפק הטוקן NOT והתאפשר למשתמשי המשחק לקבל אותו על גבי הבלוקצ'יין TON של טלגרם.
טלגרם כאקוסיסטם משותף לווב2.0 ו-ווב3.0
תמרוץ משתתפים באמצעות חלוקת טוקנים יכול להיות כלי שיווקי עוצמתי ביצירת ויראליות ועניין סביב אפליקציות ושירותים חדשים. לדברי Yat Siu, מייסד שותף של קרן Anima Brands המתמחה בגיימינג על בלוקצ'יין, אמר בשיחה עם אתר קוינטלגרף כי היכולת להשתמש במנגנוני צמיחה ויראליים לעידוד שימוש באפליקציות משחקים, שבעבר היתה קיימת במשחקי פייסבוק (כמו "פארמוויל" הנוסטלגית) יכולה לתרום משמעותית להצלחה של משחקי ווב3.0, ושפלטפורמת TON היא המתאימה ביותר לזה.
"הגישה של Notcoin הוכיחה את עצמה כבעלת ערך הרבה יותר גבוה עבור משתמשי הקצה והרבה יותר מתאימה לתמרוץ צמיחה לעומת הגישה של אפליקציו ווב2.0 המבוססת על מודל עסקי של פרסומות", הסביר Siu.
עוד ציין Siu כי משתמשי טלגרם מייצגים שילוב של גיימרים מעולמות הווב2.0 עם גיימרים מווב3.0, ובזכות זו אפליקציית המסרים המיידיים וארנק הקריפטו שלו מהווים אקוסיסטם משותף לשני העולמות האלה.
"אני רואה את העלייה של TON, טלגרם וקריפטו כמקושרים זה לזה, לא במשמעות שההיגיון והאתוס והמשימה שלהם חופפים, אלא שהם כולם חולקים אתוס של חירות, חופש זכויות קניין דיגיטליות וביזוריות", אמר Siu.