כנס Blockchain Expert שנערך ב-24 בדצמבר בכפר המכביה משך למעלה מאלף משתתפים מתעשיית הקריפטו הישראלית. בפאנל "איך מגייסים את הדור הבא בקריפטו", בהנחיית נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי, התכנסו מנהלות גיוס ומשאבי אנוש מהחברות המובילות בתחום לדון באתגרי גיוס כוח אדם איכותי לתעשייה.
אחד הנושאים שעלו בכנס הוא הקשר בין מחירי המטבעות הדיגיטליים בשוק והתעסוקה בתחום. "סך הכל כפי שאנחנו מכירים את המחזוריות של השוק, זה גורם לעניין, גורם למשקיעים ולאנשים חדשים להיכנס. כמה זה מורגש אצלכם?", שאלה משיח את המשתתפים. "חד משמעית, יש קורלטיביות גבוהה בין השוק לבין המשרות שנפתחות או נסגרות", השיבה לי בשור, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-COTI Group. "בשוק הדובי רואים עובדים שיושבים כמעט בלי עבודה, אבל אנחנו יודעים שכשיגיע הבול מרקט, נצטרך אותם ונצטרך גם לחזק אותם בעוד אנשים."
"מאוד מורגש כשהביטקוין עולה, הוא מוביל את השוק וסוחב אחריו את כל התעשייה", הוסיף ארז בן קיקי, מנכ"ל ושותף-מייסד DcentraLab. "אמנם 90% מהחברות אמנם לא מתעסקות בביטקוין אלא באיתריום וברשתות אחרות, אבל בסופו של דבר הכל מובל על ידי הביטקוין." בשור הוסיפה כי היא מרגישה "המון פניות בלינקדין מאנשים שמחפשים להיכנס לתחום, מכל העולם."
אחד האתגרים המרכזיים הוא איתור מועמדים שבאמת מחוברים לתחום. "העובדים הכי טובים הם מי שאוהב Web3", הדגיש בן קיקי. "זה לא סתם מי שבא לעבוד בהייטק. אתה אשכרה רוצה לעבוד בקריפטו, אתה אוהב את זה, כי אתה מאמין במהפכה הזאת – אתה תהיה הכי טוב בזה שאפשר."
AI והתמקצעות: הדרישות החדשות מהמועמדים
"איך השתנו הדרישות מהמועמדים בעידן ה-AI?" שאלה משיח. "עולם העבודה מאוד השתנה בשנה האחרונה", השיב בן קיקי. "היום אם אני מראיין בן אדם, יותר מעניין אותי לראות מה הוא עושה עם AI. אני מצפה מעובדים לייצר תפוקה של לפחות פי שתיים. אנחנו חברות טכנולוגיה, הבני אדם זה המכונות שלנו, אנחנו צריכים את האנשים הכי טובים כל הזמן."
אורין שטרסמן אלמוג, מנהלת צוות גיוס בפיירבלוקס המעסיקה כ-700 עובדים, ציינה כי "בהרבה מאוד מהמשרות שלנו לא בהכרח נדרש ניסיון בבלוקצ'יין או בקריפטו. כמובן שזה תמיד יתרון, אבל בסוף אנחנו מחפשים אנשים שרוצים להיכנס לתחום ויש להם תשוקה."
"מה אתם ממליצים למי שרוצה להיכנס לתחום בלי ניסיון?" שאלה משיח. "כולנו היינו שם באיזשהו שלב", השיבה בשור. "בסוף צריך להיות פרואקטיביים, להגיע לכנסים, לייצר נטוורק. תחשבו על איך לפתוח את הדלת ממקום אחר, אולי להיכנס לחברה בתפקיד אחר שיפתח את המסלול."
בן קיקי הוסיף כי החברה שלו מחפשת במיוחד יזמים שניסו להקים מיזמי Web3 בעבר: "יש המון יזמים מאוד טובים שבנו פרויקטים מעניינים בשנים האחרונות. המוצר והטכנולוגיה יכולים להיות טובים, אבל בסופו של דבר החברה לא שרדה. אלה בדיוק האנשים שיכולים להוביל פרויקטים חדשים בצורה נכונה."