הבנק המרכזי של איראן רכש מטבעות יציבים מסוג USDT בסכום של למעלה מחצי מיליארד דולר, במטרה לתמוך במטבע המקומי שקרס ולהתמודד עם האינפלציה המשתוללת במדינה.
הדיווח, שפורסם על ידי פלטפורמת ניתוח הבלוקצ'יין Elliptic, מגלה שימוש שיטתי במטבעות דיגיטליים כדי לעקוף את הגבלות מערכת הבנקאות הבינלאומית ואת הסנקציות המוטלות על המדינה.
אסטרטגיה דיגיטלית לשיקום הריאל
הבנק המרכזי של איראן החל לצבור USDT במהלך תקופה של תנודתיות כלכלית קיצונית. על רקע חוסר היציבות הגיאופוליטית במדינה וההפגנות כנגד משטר האייתולות, הריאל איבד כמחצית מערכו בתוך שמונה חודשים והגיע לשפל חדש מול הדולר והיורו. על מנת לעצור את ההדרדרות המהירה, הבנק המרכזי השתמש ב-USDT כדי לקנות ריאל בזירת המסחר המקומית נוביטקס.
על פי הדו"ח של חברת Elliptic, זירת המסחר החזיקה את המטבעות היציבים של הבנק המרכזי עד חודש יוני 2025 ובתקופת מלחמת 12 הימים מול ישראל זירת המסחר נפרצה. לאחר מכן, אסטרטגיית הקריפטו של הבנק המרכזי השתנתה, והוא העביר את ה-USDT שלו בשירותי תיווך בין-רשתות על מנת להעביר את הכספים מרשת טרון (TRON) לרשת אתריום.
מאוחר יותר, הבנק המרכזי החליף אותם לנכסים אחרים והעביר לרשתות בלוקצ׳יין ובורסות אחרות.

הקפאות חשבונות והשלכות
למרות השימוש המתוחכם במטבעות דיגיטליים, לחברת טטר (Tether), מנפיקת המטבע היציב USDT, עדיין יש את היכולת להקפיא חשבונות המחזיקים את המטבע. ביוני 2025, מספר ארנקים דיגיטליים הקשורים לבנק המרכזי האיראני הוכנסו לרשימה שחורה, וכ-37 מיליון דולר בשווי USDT הוקפאו באותו זמן.
השימוש בנכסים דיגיטליים באיראן עלה באופן משמעותי. חברת הניתוח Chainalysis דיווחה שהמערכת האקולוגית של הקריפטו במדינה זינקה ליותר מ-7.8 מיליארד דולר ב-2025, כאשר תושבים רבים פונים לנכסים דיגיטליים כמו ביטקוין כמקלט בטוח על רקע אי יציבות כלכלית ואינפלציה גבוהה.
למידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
- בלוקצ'יין – המדריך המלא
- מטבעות דיגיטליים – המדריך המלא
- מטבעות יציבים – המדריך המלא
- טטר – המדריך המלא
- משמרות המהפכה באיראן העבירו כמיליארד ד' שווי קריפטו
דיסקליימר: ידיעה זו נכתבה בסיוע כלי בינה מלאכותית תחת עריכה ופיקוח של צוות קריפטו ג'ונגל.
טל שמיר
בן 34, בוגר תואר במנהל עסקים עם התמחות במימון, מחבר הספר Bitcoin: Your Everlasting Income Machine
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך בקטגוריה: סטייבלקוינס
שלושת הבנקים הגדולים ביפן ישיקו סטייבלקוין משותף עד מרץ 2027
המהלך יחליף את רשתות התשלום המיושנות במדינה וישמש לסליקה בין-בנקאית, ניהול אג"ח ותשלומים חוצי-גבולות
- 09/06/26
- 05:30
- טל שמיר
נלחמים בסטייבלקוינס: הבנקים הגדולים בארה"ב מקימים רשת בלוקצ'יין פרטית
ג'יי פי מורגן, בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ ישיקו "טוקניזציית פקדונות" על מנת לבלום את בריחת הנזילות מהמערכת הבנקאית למטבעות היציבים
- 07/06/26
- 12:57
- טל שמיר
תשתית סטייבלקוינס חדשה: TerraPay ו-PalWallet מכריזות על שיתוף פעולה
שתי חברות הפינטק מאחדות כוחות על מנת לאפשר לעסקים להעביר תשלומים חוצי יבשות על גבי תשתית המשלבת מערכות פיננסיות מסורתיות עם סטייבלקוינס
- 03/06/26
- 01:41
- טל שמיר