בצל הסכם הארכת תקרת החוב: ביטקוין חוזר ל-$28,000

עפ"י ההסכם תקציבי הממשלה יוגבלו לשנתיים הקרובות, והאסטרטג של בנק אוף אמריקה מזהיר מירידות ביוני

שער הביטקוין חוזר הלילה ל-$28,450, לאחר עלייה בת 5%, ממחיר ה-$26,850, ב-24 שעות האחרונות. נכון לכתיבת מלים אלו, נסחר המטבע בשער $27,960. שערי מטבעות נוספים עלו גם כן, כאשר שער אתריום חזר ל-$1,930, שער ריפל (XRP) ל-$0.486, ושער קרדנו (ADA) ל-$0.384.

העליות מגיעות לאחר שהושגה הסכמה על ידי שני צדדי המתרס בארה"ב על העלאת תקרת החוב בקרוב ל-4 טריליון דולר לשנתיים הקרובות. ההסכמה הושגה לאחר משא ומתן בין דובר בית הנבחרים, קווין מקארתי הרפובליקני, לבין נציגיו של הנשיא המכהן ביידן.

ההגעה להסכם נתפסת כחיובית, באופן שאינו מפתיע, גם בשוק המניות. מדד הנאסדק סגר את שבוע המסחר הקודם בעליות של 2.58% וחזר לראשונה מאפריל 2022 ל-14300. מדד ה-S&P רשם עליות גם כן, ונסחר כעת ב-4205 לאחר שעלה 1.30% ביום שישי האחרון.

עם זאת, שווקי הזהב ומניות כורי זהב ממשיכים ליפול, די באגרסיביות, ויוצרים הסתעפות. שווקי הזהב משמשים לרוב כאינדיקציה לנזילות בשוק. ככל שישנה נזילות גבוהה יותר של דולר, כך ניתן לצפות שהזהב וכורי הזהב יעלו. הפעם, ההפך הוא הנכון.

הכשרה ייחודית בתחום הבלוקצ'יין

המסלול שיכשיר אתכם להיות מומחים בתחום החם ביותר

הם כבר בפנים:

ללמוד מהמובילים בתעשייה ולשדרג את העתיד שלכם!

המסלול שיכשיר אתכם להיות מומחים בתחום החם ביותר

הם כבר בפנים:

ללמוד מהמובילים בתעשייה ולשדרג את העתיד שלכם!

עיקרי הסכם העלאת תקרת החוב

בחודשים האחרונים כותרות רבות יצאו באזהרות על כך שארה"ב נמצאת על סף פשיטת רגל, ואף סוכנויות הדירוג איימו כי יפחיתו את דירוג האשראי של המדינה. אך ההיסטוריה מלמדת שתקרת החוב האמריקנית הולכת בכיוון אחד בלבד, והוא למעלה.

מקארתי ונציגיו של ביידן הגיעו להסכמות כאמור אשר יונחו על שולחנות חברי הקונגרס ויעלו להצבעה בימים הקרובים, כאשר שרת האוצר ג'נט יילן מזהירה שההסכם מוכרח לעבור בקונגרס עד ה-5 ביוני.

במסגרת ההסכם, התקציבים שאינם לביטחון ישארו כמעט זהים במשך השנתיים הקרובות, אך החל מ-2025 לא יהיו מגבלות תקציב. לאור ההגבלות שכן הוטלו, יהיה צורך בקיצוץ או הגבלת של תכניות פדרליות. הביקורת על מקארתי בקרב הרפובליקנים די גבוהה. רוב חברי המפלגה, בפער לא גדול, דרשו קיצוצים נרחבים יותר, ולא קיבלו אותם.

בינתיים, חשבון העובר ושב של הממשל האמריקני, ה-Treasury General Account, מתרוקן. החשבון כבר עומד מתחת ל-49 מיליארד דולר לאחר ירידה של למעלה מ-90% בשנה האחרונה, ומגיע למעשה ל"אדי הדלק האחרונים" לפני שיאלץ משרד האוצר להקפיא תשלומים.

ובכל אופן, ההסכם צפוי לעבור ולדחות את תקרת החוב פעם נוספת, עד הפעם הבאה, שככל הנראה תהיה קרובה יותר ממה שרוב הציבור מצפה.

עו"ש משרד האוצר האמריקני
חשבון העו"ש של משרד האוצר האמריקני. מקור: הפדרל ריזרב

"אירוע הפחתת סיכון גדול בסוף יוני"

האסטרטג של בנק אוף אמריקה, מייקל הרטנט, הינו בעל רזומה מצליח בשנים האחרונות בזיהוי ותחזיות השווקים. במהלך השבת הזהיר הרטנט שהסימנים מזכירים לו את המשבר הפיננסי באסיה בסוף שנות ה-90, כי בועת מניות ה-AI שהובילה לעליית מחיר המניה של NVIDIA מחזיקה את השוק, וכי בחלק השני של יוני – השוק יתהפך.

לדבריו, התנאים הפיננסים משתנים לרעה במהירות גבוהה, כאשר קצב פשיטות הרגל בקרב תאגידים האמריקניים הוא המהיר ביותר מאז 2010. בשליש הראשון של שנת 2023 לבדו פשטו רגל 236 תאגידים, יותר מפי 2 כמות התאגידים שפשטה רגל ב-2022.

לדבריו של הרטנט, התחזיות להעלאת ריבית ע"י השוק חזרו מ-0% ל-70% (קרי, 70% סבירות שהפדרל ריזרב יבחר להעלות ריבית שוב בפגישה שתתקיים ב-14 ביוני), מה שמוסיף לסיכון בצורה משמעותית.

במקרה של ביטקוין, המטבע מתמודד כעת מול רמת התנגדות בטריטוריית ה-$28,000 וטרם ניתנה אינדיקציה כי ההיפוך שנרשם בימים האחרונים הינו בעל המשכיות ממשית.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן