ביטקוין שוב מתקרב ל-$28,000: קרן הסל בדרך לאחר שה-SEC לא תערער בתיק גרייסקייל

כמו כן הפער בין הנחת המחיר על קרן GBTC לבין שער הביטקוין נפל לשפל שנתיים, מה שמלמד על אופטימיות בשוק בנוגע לאפשרות שהבקשה של גרייסקייל לקרן סל עוקבת ביטקוין תאושר
ביטקוין קרן סל

קרן סל עוקבת ביטקוין קרובה מתמיד? ביום שישי בחצות חלף המועד האחרון להגשת הערעור בתיק הנוגע לסירובה המתמשך של ה-SEC לאשר קרן סל עוקבת ביטקוין (Spot ETF). עם חלוף המועד ברור כי רשות ניירות ערך האמריקנית בחרה שלא לערער על פסיקת בית המשפט שמתחה עליה ביקורת בנושא. 

החלטת ה-SEC שלא לערער נתנה רוח גבית להערכות האופטימיות בשוק שלפיהן סיכוי גבוה לאישור קרן סל לביטקוין בחודשים הקרובים. אופטימיות זו באה לידי ביטוי במחיר הביטקוין, שקפץ בכ-4% והגיע חזרה לקו ה-28,000 דולר. נכון לכתיבת מלים אלו מחיר הביטקוין עומד על $27,695.

בעקבות הפסיקה כתב ג'יימס סייפרט מבלומברג ב-X כי קרן סל עוקבת ביטקוין היא "מעשה מוגמר", וכי להערכתו ה-SEC לא תערער לבית המשפט העליון. לדברי סייפרט, המומחה לתחום קרנות הסל, כבר השבוע יחל דיאלוג בין ה-SEC לגרייסקייל בנוגע לפרטים של הסבת GBTC לקרן סל.

הכשרה ייחודית בתחום הבלוקצ'יין

המסלול שיכשיר אתכם להיות מומחים בתחום החם ביותר

הם כבר בפנים:

ללמוד מהמובילים בתעשייה ולשדרג את העתיד שלכם!

המסלול שיכשיר אתכם להיות מומחים בתחום החם ביותר

הם כבר בפנים:

ללמוד מהמובילים בתעשייה ולשדרג את העתיד שלכם!

בסוף אוגוסט קבע בית משפט לערעורים במחוז קולומביה כי ה-SEC שגתה בהחלטותיה שלא לאשר לגרייסקייל להמיר את קרן הנאמנות GBTC ולהתחיל להציע ללקוחותיה אפשרות השקעה בקרן סל צמודת ביטקוין. בפסיקתו כתב השופט כי החלטה זו הינה "שרירותית וגחמנית". 

קביעת השופט התבססה בין היתר על המדיניות הבלתי עקבית של ה-SEC אשר אישרה בעבר קרנות סל העוקבות אחר שוק החוזים העתידיים של ביטקוין, אך סירבה ודחתה בקשות לקרנות סל צמודות ביטקוין עצמו.

הפעם האחרונה שהיינו כאן – בשיא השוק הקודם

בעקבות הידיעות נפלה "הנחת GBTC" (דיסקונט, Discount) לשפל של שנתיים, והגיעה לפחות מ-16%, זאת בהשוואה לשיא של 45% שהגיעה אליו באמצע יוני שעבר. הפעם האחרונה שהנחת GBTC היתה בשפל כזה היתה בדצמבר 2021, שבועות ספורים לאחר ששער הביטקוין שבר את שיא כל הזמנים והגיע לשווי של כ-69,000 דולר.

הנחת GBTC. מקור - אתר ycharts.com

"הנחת GBTC" היא המונח המקובל לפער בין מחיר קרן הנאמנות של גרייסקייל להשקעה בביטקוין – GBTC, ובין שער הביטקוין. הירידה בפער מעידה על התחזקות ההערכות בשוק שה-SEC יאשר את בקשת גרייסקייל להמיר את קרן GBTC לקרן סל עוקבת ביטקוין, במקביל לאישור בקשות נוספות המונחות על שולחנו של יו"ר הסוכנות גארי גנסלר, כולל הבקשה של ענקית ההשקעות בלקרוק.

אחד החסרונות הבולטים של GBTC הוא היותה קרן בלתי נזילה, מה שגורם לפערי המחירים בינה ובין שער הביטקוין. בזמנים של שוק שורי פערים אלה באים לידי ביטוי לטובת קרן הנאמנות, בצורה של פרמיה על המחיר, אבל בתקופות של ירידות (שוק דובי) נוצרת "הנחה" משמעותית במחיר הקרן שהתקרבה כאמור עד למחצית המחיר של ביטקוין בבורסות המובילות.

הפיכת GBTC לקרן סל צמודת ביטקוין תהפוך אותה למוצר השקעה נזיל ונגיש מאוד, ויקל על משקיעים גדולים כגון גופים מוסדיים, קרנות עושר לאומיות וגופים פיננסיים גדולים אחרים להפנות חלק מנכסיהם לביטקוין.

גם אם יהיה מדובר באחוזים בודדים מסך הנכסים המנוהלים בגופים אלה, ההשפעה על השוק, שבהשוואה לשווקים מסורתיים עדיין קטן יחסית, יכולה להיות גדולה מאוד.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

אהרן פורת

אהרן פורת

פעיל, יזם ומשקיע בתחום הקריפטו מאז 2013. עיתונאי לשעבר - מעריב, כלכליסט ומקור ראשון. כיום לומד לתואר שני במדיניות ציבורית באוני' ת"א. מאמין גדול ביכולת של טכנולוגיית בלוקצ'יין והקריפטו להביא את פוטנציאל שיתוף הפעולה האנושי לשיאים חדשים.
אהרן פורת

אהרן פורת

פעיל, יזם ומשקיע בתחום הקריפטו מאז 2013. עיתונאי לשעבר - מעריב, כלכליסט ומקור ראשון. כיום לומד לתואר שני במדיניות ציבורית באוני' ת"א. מאמין גדול ביכולת של טכנולוגיית בלוקצ'יין והקריפטו להביא את פוטנציאל שיתוף הפעולה האנושי לשיאים חדשים.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן