קבוצת ה-NBA פילדלפיה 76' הודיעה אתמול (ד') שהלוגו של זירת המסחר Crypto.com יוצג על מדי השחקנים שלה. על פי ההסכם, המותג של זירת המסחר יוצג באולם הספורט וולס פארגו סנטר, המארח את משחקי פילדפליה 76', כמו גם בפרסומי הקבוצה בטלוויזיה, ברשתות החברתיות ושאר ערוצי השיווק.
ההסכם בין פילדלפיה 76' ו-Crypto.com כולל גם הנפקת טוקנים ייחודיים (Non Fungible Tokens, NFTs או ניפטיז) אשר יושקו כפרטי אספנות למעריצים בפלטפורמת הניפטיז של זירת המסחר.
לצד פילדלפיה 76', גם במדי קבוצת פורטלנד טרייל בלייזרס ישולב לוגו של פלטפורמת קריפטו, לאחר שהקבוצה חתמה הסכם עם פלטפורמת StormX המציעה החזר במטבעות דיגיטליים לרוכשים דרכה.
מנהל הפיתוח העסקי של קבוצת ה-NBA אמר: "אנו נרגשים להשיק שיתוף פעולה ארוך הטווח עם כזה צוות מתקדם ב-Crypto.com, חברה החולקת את הדחף שלנו לגדולה. Crypto.com תהיה ארוגה בבד של הזהות שלנו, וביחד אנחנו נשנה את הנוף של איך קריפטו משולב בספורט."
מזירת המסחר Crypto.com נמסר כי שיתוף הפעולה נחתם לשש שנים, אך שווי העסקה לא נחשף. על פי המקורות של אתר החדשות CoinDesk, נראה שמדובר בלמעלה מ-10 מיליון דולר לשנה.
ספורט וקריפטו
נראה ש-Crypto.com הולכת בעקבות זירת המסחר המתחרה FTX בכל הקשור בשיווק באמצעות הסכמי פרסום עם קבוצות ספורט. בדומה ל-FTX, זירת המסחר Crypto.com מקיימת מספר שיתופי פעולה עם עולם הספורט, ביניהם עם קבוצת הכדורגל פריז סן-ז'רמן, מרוץ המכוניות פורמולה 1, קבוצת ההוקי מונטריאול קנדיאנס ואליפות הלחימה האולטימטיבית (UFC).
FTX, לעומת זאת, מקיימת שיתופי פעולה עם קבוצת ה-NBA מיאמי היט ועם קבוצת ה-eSport בשם TSM. בנוסף, FTX חתמה חוזה עם קבוצת הבייסבול אמפיירס, הסכם עם שחקן הפוטבול טום בריידי, וביצעה עוד מספר שיתופי פעולה נוספים בתחום.
על אף המשאבים הגדולים המושקעים בשיתופי הפעולה הללו, קשה למדוד את האפקט שלהם. על פי סם בנקמן-פרייד, המנכ"ל הצעיר של FTX, הוא לא יכול להוכיח ששיתופי הפעולה הללו הביאו להם יותר לקוחות. מצד שני, הוא טוען שהמותג שלהם מקבל הכרה עצומה כתוצאה מכך וזה "לא משהו שאפשר פשוט לקנות עם פרסומות בפייסבוק."