חברת התשלומים סקוור, אשר מנוהלת ע"י מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, מודיעה היום על רכישת 4,709 מטבעות ביטקוין בשווי של 50 מיליון דולר. הרכישה, שגובהה 1% מנכסי החברה, נובעת מאמונתה של סקוור כי "ביטקוין הוא כלי להעצמה כלכלית שמספק דרך לעולם להשתתף במערכת מוניטרית גלובלית, אשר מתואמת עם מטרת החברה", כך לפי הודעת החברה.
צעד זה מתווסף לצעדיה של מיקרוסטרטג'י (Microstrategy), ענקית הבינה העסקית אשר נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-1.5 מיליארד. במהלך החודשים יולי וספטמבר ביצעה מיקרוסטרטג'י רכישות הדרגתיות של מעל 38,000 אלף מטבעות ביטקוין בשווי של כ-415 מיליון דולר. בניגוד לסקוור עם זאת, במיקרוסטרטג'י מדובר במעל 80% מרזרבות המזומנים של החברה, אשר לפי המנכ"ל מייקל סיילור היו כ"קוביית קרח נמסה" לאור שחיקת כוח הקנייה של הדולר.
ביטקוין כהכנסה מרכזית של סקוור
אפליקציית התשלומים של סקוור, אשר מתחרה ברובינהוד (Robinhood), וונמו (Venmo) ואחרות, הינה פופולרית מאד.
ליבת העסק של סקוור היא אמנם שירותי סליקה לעסקים שמקבלים תשלומים באשראי, אך האפליקציה – Cash App – צוברת יותר ויותר תאוצה בקרב סוחרי מניות ומטבעות דיגיטליים.
כמעט חצי מהכנסותיה במחצית הראשונה של 2020 הגיעו מהאפליקציה, כאשר רכישות ומכירות של ביטקוין היוו כשליש מסך כל הכנסות החברה (לפני הוצאות).
"סקוור השקיעה בביטקוין בעבר מהיבטי מוצר, הנהגה וחדשנות רגולטורית, והיום מתווסף היבט ההשקעה הפיננסית", כך לשון ההודעה.
ג'ק דורסי לא עוצר
מנכ"ל טוויטר וסקוור ידוע כתומך נלהב של ביטקוין.
בחודש מאי השנה השיק (בחסות סקוור) תוכנית מענקים למפתחי ביטקוין בקוד פתוח, ובינתיים חולקו כבר כ-$200,000 במענקים.
בתחילת ספטמבר אמר בראיון לרויטרס: "אני חושב שהאינטרנט רוצה מטבע משלו, אני חושב שביטקוין הוא התצוגה הטובה ביותר של זה [של הרצון] עד כה, ואני לא רואה איך זה משתנה בגלל כל האנשים שרוצים את הדבר הזה ובונים אותו לטובת מיצוי הפוטנציאל שלו."
"אנו מאמינים שצריך להיות במטבע גלובלי טבעי עבור האינטרנט. בדיוק כמו שכולם צריכים להיות בעלי יכולת השתתפות בכלכלה ולהיות בעלי גישה לאותם כלים ושירותים – כך גם כולם לאפשר לכולם להשתתף במטבעות דיגיטליים ולקבל גישה לחדשנות שבבסיסם", הוא הוסיף.