בהודעה שפורסמה ביום שלישי (ג'), בורסת המטבעות הדיגיטליים קוינבייס (Coinbase) מסרה כי היא תהפוך לשותפה הבלעדית של פלטפורמת הקריפטו של איגוד הכדורסל הלאומי (NBA), איגוד הכדורסל הלאומי לנשים (WNBA), ליגת ה-NBA G, ליגת ה-NBA 2K ו-USA Basketball במסגרת עסקת חסות רב שנתית.
לפי ה-NBA, קוינבייס תיצור "תוכן ייחודי, חדשנויות, פעילויות וחוויות" למעריצי כדורסל כדי שיוכלו ללמוד על תעשיית הקריפטו. כמו כן, קוינבייס תהיה שותפה של גביע היו"ר בליגת ה-NBA לנשים (WNBA), בגביע ארה"ב לכדורסל גברים, בסיורי הראווה של קבוצת הנשים הלאומית ועוד.
מנהלת השיווק הראשית של בורסת קוינבייס, קייט רוש, אמרה כי השותפות תכלול "חוויות אינטראקטיביות לעיסוק בקהילה המדהימה של ה-NBA וה-WNBA וספורטאים ברחבי העולם". ההודעה מגיעה כאשר הליגה מתכוננת לפתיחת עונת 2021–2022, ולציון 75 שנים לקיומה.
"כפלטפורמת מטבעות דיגיטליים מהימנה המשמשת מיליונים, קוינבייס מתאימה באופן טבעי כשותפה ראשונה של ה-NBA בקטגוריה משגשגת זו", אמר קרי טאטלוק, סמנכ"ל שותפויות שיווק ומדיה גלובלית של ה-NBA.
על פי נתוני Statista, כ-1.6 מיליון איש בממוצע צפו במשחקי העונה הסדירה ב-NBA ברשתות התקשורת הגדולות במהלך עונת 2019–2020. קוינבייס מסרה כי היא תופיע במהלך משחקי ה-NBA בטלוויזיה הלאומית.
אין מקום לכולם
ליגת ה-NBA כבר הייתה פעילה לפני כן בתחום המטבעות הדיגיטליים, בעיקר באמצעות תוכנית הניפטיז (NFTs) שלה הידועה בשם TopShot. פעילות הניפטיז של הליגה מגובה כעת על ידי Dapper Labs ובלוקצ'יין Flow שלה. לא ברור אם הסדר זה יישאר בתוקף או שמא קוינבייס, שמשיקה פלטפורמת NFT משלה, תבקש לקבל שליטה על תחום הניפטיז הקשור לכדורסל.
חברות ופלטפורמות קריפטו רבות יצרו שותפויות עם ארגוני ספורט ברחבי העולם בעקבות התרחבות התעשייה ולכאורה הדבר הופך לכדאי יותר כנותן חסות. מוקדם יותר בחודש יוני השנה, בורסת FTX הודיעה כי הפכה לספונסרית הרשמית של ליגת הבייסבול הבכירה, ובעבר גם חתמה על עסקה שבה יקרא האצטדיון הביתי של מיאמי היט כ-FTX Arena עד שנת 2040. "היי. טוב להם!" מסר סם בנקמן-פריד, מייסד FTX, כשהשיב בתשובה לשאלה על פוטנציאל החסות החופפת במהלך משחקי מיאמי היט.