מנכ"ל רובינהוד, ולדימיר טנב, הודיע בשבת שמטבעות דיגיטליים הם בראש סדר העדיפויות בהתפתחות האפליקציה. "ביצענו הרבה עבודה מאחורי הקלעים לספק למשתמשי הקריפטו שלנו את הפונקציונליות אותה הם ביקשו. אנחנו יודעים שאתם רוצים ארנקים," אמר.
רובינהוד היא אפליקצית מסחר מקוונת אשר מאפשרת לבצע עסקאות ללא עמלה במניות ובמטבעות דיגיטליים. האפליקציה התפרסמה רבות בעקבות ה"שורט סקוויז" של מניית גיימסטופ.
בחודש שעבר הודיעה החברה על כוונתה לצאת להנפקה ציבורית, אשר תתקיים ביום חמישי הקרוב, בשווי מוערך של כ-33 מיליארד דולר. טיקר החברה (סימון המניה) יהיה HOOD.
רובינהוד וקריפטו
בנוסף ליכולת משיכה לארנקים, אשר הובטחו כבר בחודש מרץ, רובינהוד עשויה לאפשר בקרוב ללקוחות גם לצבור ריבית על מטבעות דיגיטליים כנגד הלוואות, ואף לעשות סטייקינג דרך האפליקציה.
אתמול שידרה החברה מצגת החושפת את תוכניותיה לעתיד, לקראת ההנפקה הציבורית הקרבה.
בשידור המקוון אמר מנהל הכספים הראשי של החברה, ג'ייסון וורניק, שהם "משקיעים הרבה בדברים שהם יודעים שהלקוחות שלהם רוצים, כמו ארנקים, הלוואות וסטייקינג. אנחנו חושבים שיש לפנינו הזדמנות גדולה ואנחנו מצפים לספק עוד מוצרים ללקוחותינו."
בשלב זה משתמשי האפליקציה אינם יכולים למשוך ממנה או להפקיד אליה מטבעות דיגיטליים. לדברי טנב, הדבר יתוקן. "אנחנו רוצים להציג תכונות חדשות בצורה בטוחה, ויש הרבה פריטים שאנחנו מוכרחים להכניס בצורה הנכונה מההתחלה," אמר.
על פי ניירת אשר הוגשה לרשות לניירות ערך בארה"ב, רובינהוד חשפה ש-17 אחוז מהרווחים שלהם ברבעון הראשון השנה הגיע ממטבעות דיגיטליים. 34 אחוז מתוך זה הגיע ממסחר בדוג'קוין (DOGE). מהחברה נמסר שאם הביקוש למימ-קוין (Memecoin – מטבע בדיחה) יפחת, זה עלול לסכן את העסק.
מניית HOOD מגיעה לציבור
בעקבות הפרסום הרב שקיבלה רובינהוד השנה, רבים מצפים להנפקה הציבורית שלה. מנית החברה צפויה להימכר בסביבות 40 דולר לאחת. החברה מכוונת לגייס למעלה מ-2 מיליארד דולר באמצעות מכירה של כ-55 מיליון מניות במחירים אלו.
כדי לקדם את ההנפקה הציבורית בפני משקיעים פוטנציאלים, חברות נוהגות להפגש עם משקיעים מוסדיים ומשקיעים גדולים אחרים ולהציג להם את תוכניות החברה לעתיד.
במקרים רבים החברות מוכרות למשקיעים גדולים את המניות במחיר מוזל לפני ההנפקה הציבורית, מה שעשוי להוביל למכירה מאסיבית של המניה ברגע שהציבור הרחב יוכל להתחיל לקנות אותה.
החברה מתכננת להציע כשליש מהמניות ישירות ללקוחותיה באמצעות האפליקציה.