חברת הענק הקוראנית סמסונג (Samsung) רוכבת על הגל וחושפת שקולקציית הטלוויזיות החכמות החדשה שלה משלבת פלטפורמת טוקנים ייחודיים (NFTs או ניפטיז). בעלי הטלוויזיות החדשות יוכלו להשתמש בפלטפורמה כדי לחפש, לרכוש ולסחור בניפטיז, וכמובן להציג את היצירות שרכשו.
בנוסף לשילוב הפלטפורמה במוצריה, סמסונג משקיעה בניפטיז ופרויקטים של המטאוורס (metaverse) באמצעות קרן ההון של החברה. ביום רביעי האחרון החברה השתתפה בסבב גיוס כספים עבור פלטפורמת משחקי מטאוורס.
ההייפ נמשך
לצד סמסונג, חברות גדולות נוספות נכנסו לאחרונה לתחום הניפטיז. בחודש יולי בשנה שעברה, הייתה זו חברת קוקה קולה שהשתמשה בניפטיז למטרת גיוס כספים עבור צדקה, וחודש לאחר מכן ויזה הודיעה שהיא רוכשת יצירה מאחד הפרויקטים המפורסמים בתחום – קריפטופאנקס (CryptoPunks) תמורת 150 אלף דולר.
מפורסמים רבים גם הצטרפו לחגיגת הניפטיז. האחרון שבהם הינו הראפר אמינם. בתחילת נובמבר, אספן ניפטיז כתב בחשבון הטוויטר שלו שהוא "עדיין חושב שאמינם נועד" לקנות את הניפטיז של הקוף שלו. יום לאחר מכן הוא צירף תמונה של אמינם עם כובע ושרשרת זהב, וכתב שזה "נועד להיות."
בחמישי האחרון, אמינם אכן רכש את היצירה ושם אותה בתור תמונת הפרופיל שלו בטוויטר. את היצירה הוא רכש תמורת לא פחות מ-123.45 מטבעות אית'ר (כ-452 אלף דולר). מאז הרכישה שביצע הראפר, רצו שמועות שמפורסמים נוספים רכשו מהקולקציה הנקראת "מועדון היאכטות של הקופים המשועממים" (Bored Ape Yacht Club או בקיצור BAYC).
המשקיע ואספן הניפטיז המפורסם גארי ויינרצ'וק, אמר לאחרונה שהוא צופה קריסה בלתי נמנעת בשוק הטוקנים הייחודיים, אך לדעתו פרויקטים מובחרים כגון BAYC ישרדו את הקריסה ואף יגיעו לגבהים חדשים בעתיד.
נפח המסחר בשוק הניפטיז בשנת 2021 עמד על למעלה מ-23 מיליארד דולר. אף על פי שהערך והשימושים האמיתיים מאחורי הטכנולוגיה עדיין מוגבלים, כפי שניתן ללמוד מהסרטון הבא, נראה כי בשלב הזה ההייפ עדיין נמשך ורבים מנסים לרכב על הגל במטרה לקבל פרסום ולגייס כספים.