קבוצת הכדורגל האנגלית ואלופת הפרימייר ליג, מנצ'סטר סיטי, החלה לפתח את הגרסה הוירטואלית של אצטדיון הבית שלה במטאוורס (Metaverse) בו המעריצים יוכלו לצפות ביחד, במובן הדיגיטלי של המילה, במשחקי הקבוצה. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם חברת הענק היפנית סוני (Sony) אשר תאפשר למומחי מציאות מדומה להשתמש במערכת Hawk-Eye המאפשרת בין היתר ניתוח תמונה, חישוב מסלולים ותנועה של כדורים ושחקנים בזמן אמת.
מנסצ'סטר סיטי וסוני חתמו על חוזה לשלוש שנים בשנת 2021, במטרה לפתח חוויה דיגיטלית חדשה למעריצים. המערכת המשוכללת של סוני מתמקדת בספורט והוכנסה לשימוש לראשונה במשחקי הקריקט בשנת 2001. כיום שופטים משתמשים במערכת זו בזמן המשחק באמצעות טכנולוגית שידור חוזר מיוחדת כדי לקבל החלטות. טכנולוגיית הצילום וההדמיה של המערכת תאפשר ליצור העתק דיגיטלי של האצטדיון ברמה גבוהה של דיוק.
ללכת למשחק אמיתי במחשב
מנהלי הקבוצה מאמינים שהמעריצים שלה יהנו מהיתרונות של אצטדיון וירטואלי אשר יאפשר להם להיות חלק מהקהל במשחקים, גם ללא נוכחותם הפיזית. מנהלת השיווק של קבוצת סיטי פוטבול המנהלת מועדוני כדורגל, נוריה טרה, אמרה: "אני מאמינה שהתמונה הקלאסית של מישהו יושב על הספה וצופה במסך זה משהו שאנחנו לא יכולים להעלות על הדעת שעדיין יהיה המציאות בעוד עשר שנים, אם לא קודם לכן."
המטאוורס הוא כינוי לעולם וירטואלי בו המשתמשים יכולים לנוע ולתקשר באמצעות הדמות הוירטואלית שלהם (אווטאר). יזמים ומנהלים רבים ברחבי העולם מאמינים שזוהי מגמה משמעותית בתחילת דרכה, ובה אפשרויות רבות. על פי הדו"ח של הבנק הגדול ביותר בארה"ב, ג'יי. פי מורגן צ'ייס, אשר פתח לאחרונה טרקלין וירטואלי במטאוורס – צפויות להיות הכנסות של כטריליון דולר בשנה מהתחום, בעיקר בתעשיית השיווק.
האם העולם הוירטואלי יתפוס?
כפי שכולם שמו לב, גם חברת פייסבוק מאמינה בתחום ואף שינתה את שמה למטא (Meta). כחלק מההימור הגדול של מארק צוקרברג על הכיוון שאליו הטכנולוגיה והמשתמשים הולכים, החברה משקיעה משאבים רבים בקידום הטכנולוגיה של המטאוורס, כמו למשל משקפי מציאות מדומה, במטרה להפוך את העולם הוירטואלי לאטרקטיבי יותר.
פרויקטים רבים מתחום המטבעות הדיגיטליים וה-NFT (Non Fungible Tokens או טוקנים ייחודיים), כמו Decentraland ו-SandBox, מפתחים עולמות וירטואלים בהם אנשים יכולים להשתתף ולקנות NFTs של נדל"ן וירטואלי, נעליים וירטואליות או אפילו כרטיסים כדי להשתתף בהופעות באמצעות האווטאר שלהם.
גם הקבוצה המתחרה של מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, החלה במאמצים להכנס אל עולם המטבעות הדיגיטליים והמטאוורס. ב-10 בפברואר הודיעה הקבוצה על חוזה של מספר שנים עם פרויקט הבלוקצ'יין טזוס (XTZ) המבוסס על מנגנון הוכחת ההחזקה.