הביטקוין ה-19,000,000 נכרה; 90% מהמטבעות כבר בחוץ

מטבע הביטקוין ה-19 מיליון נכרה, מה שמשאיר רק 2 מיליון מטבעות לכרייה במהלך 118 השנים הבאות.

ביום שישי האחרון, נכרה הביטקוין ה-19 המיליון (BTC), ציון דרך חשוב למטבע הדיגיטלי הראשון. ביטקוין בן קצת יותר מ-13 שנים, ולמעלה מ-90% מכלל המטבעות נמצאים כעת במחזור, תשעה עשר מיליון מתוך עשרים ואחת מיליון, זאת אומרת שרק 2 מיליון מטבעות טרם הוטבעו (או נכרו).

בבלוק מספר 730,002, שנכרה על ידי כורה בשם SBI Crypto, הביטקוין ה-19 מיליון נכנס למחזור. SBI Crypto הרוויח כ-6.32 מטבעות עבור תגמול הבלוק בתוספת העמלות.

לא אנחנו, לא אתם, לא סאטושי וגם לא צוותי הפיתוח השונים יוכלו לחזות במטבע האחרון שייכנס לסירקולציה, זאת מאחר והכורים לא יוכלו לעשות זאת עד שנת 2140. הסיבה לכך היא תהליך שנקרא חצייה (Halving) ועל מנת להבין אותה, יש להבין את הכרייה, אך בקצרה – הירידה המסיבית בתגמולי הכרייה מאז הבלוק הראשון (בלוק בראשית) נובעת מצמצום קצב ההיצע החדש בחצי אחרי כל 210,000 בלוקים שנכרים. אירוע החצייה קורה בערך כל ארבע שנים.

כיום, התגמול עבור כריית בלוק אחד ברשת של ביטקוין הוא 6.25 מטבעות BTC וצפוי לקטון בחצי (3.125 BTC) במרץ 2024 בבלוק מספר 840,000. לאחר כריית הבלוק האחרון, הצפי הוא שהכורים יתוגמלו בעמלות של עסקאות המשתמשים בלבד מתוך הנחה שהרשת תהיה מספיק גדולה כדי לאפשר לכורים להתפרנס אך ורק מהן.

מחסור ואימוץ

כיום, קהילת הביטקוין גדולה מתמיד, וכשהביטקוין ה-19 מיליון נכרה, זה מדגיש את המחסור המורגש בביטקוין. לדברי קצין האסטרטגיה הראשי של קרן זכויות האדם, אלכס גלדשטיין, המחסור בולט אף יותר, בהתחשב בכך שהעולם נמצא בשלבים יחסית התחלתיים לאימוץ רוחבי של ביטקוין.

המחסור העתידי ידוע מראש לכולם, ותהליך האימוץ ממשיך להיראות מבטיח, ולכן השילוב של שניהם מתבטא במחירו וערכו של ביטקוין, שהחל את דרכו ללא ערך כלל.

עד כה, אל סלבדור היא מדינת הלאום היחידה שאימצה ביטקוין כהילך חוקי, וכעת מנפיקה אג"ח מגובה ביטקוין על מנת לגייס כסף. עם זאת, מספר מדינות אחרות כולל ברזיל הראו סימנים מבטיחים לאימוץ ביטקוין בשנה שעבר וישנן שמועות לא מאומתות שבכנס 'ביטקוין מיאמי' שיחול השבוע, תודיע הונדורס שהיא המדינה הבאה שתאמץ את ביטקוין כמטבע רשמי.

בנוסף, חברות רבות החלו להשתמש בביטקוין כנכס רזרבה, ככלי גידור נגד אינפלציה או מתוך אמונה כי הוא משמש כיחידה חשבונאית אולטימטיבית לאורך זמן, בניהן: מיקרוסטרטג'י (Microstrategy), טסלה (Tesla), Block (לשעבר Square) ולאחרונה גם Terraform labs העומדת בראש פרויקט הסטייבלקוין UST והמטבע LUNA.

כמה מטבעות ביטקוין באמת יש?

בעוד שהנתונים מראים שיש 19 מיליון מטבעות ביטקוין שנכרו עד היום, אף אחד לא באמת יודע כמה מטבעות שמישים באמת קיימים. זה נובע מהעובדה שיש מספר לא ידוע של מטבעות אבודים שהם בלתי ניתנים להשגה – בהם לעולם לא יעשה שימוש. על פי חברת ניתוח הבלוקצ'יין צ'יינאלסיס (Chainalysis) הערכות הן כי 3.7 מיליון מטבעות (בערך כ-20% מהמטבעות בסירקולציה) הם מטבעות אבודים.

ממציא הביטקוין, סאטושי נקמוטו, סיכם את דילמת המטבעות האבודים כאשר בעבר אמר שמטבעות אבודים יהפכו את ביטקוין לנדיר יותר ולכן ליקר יותר. "מטבעות אבודים רק הופכים את המטבעות של כולם לשווים מעט יותר".

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

דור אופיר

דור אופיר

ביטקוינר, מגיע מעולם ניהול פרויקטים בשיווק דיגיטלי, בעל רקע מעולם הכלכלה ובשנים האחרונות גם מתעשיית הקריפטו. דור מאמין שהאינטרנט בשילוב תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו יובילו את העתיד הכלכלי והפסיכולוגי של האנושות בדורות הבאים. https://twitter.com/Dor_Ophir
דור אופיר

דור אופיר

ביטקוינר, מגיע מעולם ניהול פרויקטים בשיווק דיגיטלי, בעל רקע מעולם הכלכלה ובשנים האחרונות גם מתעשיית הקריפטו. דור מאמין שהאינטרנט בשילוב תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו יובילו את העתיד הכלכלי והפסיכולוגי של האנושות בדורות הבאים. https://twitter.com/Dor_Ophir

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

תעשיית הבלוקצ'יין
צומחת בקצב מסחרר!

הכשרה מקצועית, הסמכה רשמית ו-Boost לקורות חיים

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן