בינאנס עוצרת תשלומים ממערכת SEPA האירופית; המנכ"ל CZ מגיב

בהמשך לצעדי האכיפה והאזהרות של השבועיים האחרונים, בורסת בינאנס כעת עוצרת זמנית את הפקדות ממערכת SEPA האירופית
CZ

בורסת בינאנס (Binance), בורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה בעולם, עוצרת זמנית את התשלומים מ- SEPA, זאת על פי דו"ח של Financial Times מציטוטי הדוא"ל של בינאנס.

מערכת SEPA (ר"ת Single Euro Payments Area) היא מערכת התשלומים שמקבילה ל-SWIFT ומשמשת את האיחוד האירופי לבדו.

בהודעת דוא"ל שנשלחה למשתמשים, מסרה בינאנס כי לקוחות לא יוכלו להפקיד כספים באמצעות SEPA החל משעה 15:00 ביום רביעי (שעון ישראל) וכי ההשעיה הינה זמנית. בינאנס הוסיפה כי ההשעיה נובעת מאירועים שאינם בשליטתה ושהיא "עובדת קשה על פתרון עם שותפינו."

"ההפקדות באמצעות SEPA יוחזרו תוך שבעה ימי עבודה", אך החלטת בינאנס לא תשפיע על המשיכות מ-SEPA. רשת SEPA נועדה לפשט העברות בנקאיות בקרב 27 מדינות החברות באיחוד האירופי. 

בינאנס התמודדה מול התנגדות אירופאית בשבועיים האחרונים. הבנק הבריטי, ברקליס (Barclays) מסר ביום שני האחרון כי הוא מונע מלקוחות להשתמש בכרטיסי החיוב (Debit) וכרטיסי האשראי (Credit) שלהם לצורך ביצוע תשלומים לבינאנס, אם כי המהלך אינו מונע מהם למשוך כספים מהבורסה.

החודש, הודיעה הרשות להתנהלות פיננסית בבריטניה (FCA) כי בינאנס אינה רשאית לבצע פעילויות מוסדרות במדינה.

בן סמוחה, מייסד CryptoJungle, עושה עבורכם סדר בכל מה שקורה עם בינאנס בסרטון הבא:

תביעה ייצוגית נגד בינאנס

בנוסף לאכיפה הגוברת על ידי רגולטורים שונים בעולם, קבוצה של משקיעים איטלקיים ומשקיעים בינלאומיים הגישו תביעה ייצוגית נגד בינאנס בטענה כי הם הפסידו עשרות מיליוני דולרים בגלל שלא הצליחו לנהל את הפוזיציות מסחר שלהם ולראות את היתרה שלהם בשעות השיא בפלטפורמת החוזים העתידיים (Futures) של בינאנס.

בשם קבוצת משקיעים, חברת משפטית וייעוץ איטלקית, Lexia Avvocati, אמרה כי תנקוט בצעדים משפטיים נגד בינאנס על מנת לפצות על הנזקים שנגרמו למשקיעים מעסקאות בפלטפורמת החוזים העתידיים של הבורסה. החברה ואיגוד הבלוקצ'יין השוויצרי טוענות כי בינאנס הפרה את כלליה בנוגע למסחר בנגזרים במטבעות דיגיטליים ולא תפקדה כראוי בזמני שיא מסוימים.

על פי חדשות החדשות המקומיות באיטליה, התביעה מתמקדת סביב הפסקות הפעילות הזמניות של הבורסה למספר שעות בימים שונים, כמו למשל ב-8 בפברואר, כש​​אילון מאסק הודיע כי חברת טסלה רכשה ביטקוין בשווי של 1.5 מיליארד דולר. המשקיעים בתביעה הייצוגית טוענים גם כי הפסקות דומות שהתרחשו ב-18 באפריל, 5 במאי, 19 במאי, 28 במאי וב-4 ביוני ולכן זו עילה לפיצוי בשל ההפסקות הלא צפויות שגרמו להפסדים כספיים רבים.

למרות שלפי הדיווחים, בינאנס אפשרה למשתמשים שנפגעו מההפסקות לבקש פיצוי, לקסיה אמרה כי הבורסה מציעה "סכום מעורר רחמים" עבור לקוחותיה, שסירבו להצעה "המצחיקה". משרד עורכי הדין מסר כי המשקיעים יהיו מוכנים לדחות את התביעה במידה ובינאנס תפצה אותם כראוי לפני ה-12 ביולי, והזהירה גם כי תבקש הגבלות רגולטוריות כנגדה באיחוד האירופי ובשוויץ.

התביעה המשפטית מגיעה על רקע הרשות לניירות ערך בתאילנד והרשות המוניטרית של איי קיימן שהכריזו לאחרונה על מאמצים רגולטוריים נגד בינאנס בגין פעילות בתחומי השיפוט שלהם ללא רישיון מתאים.

מנכ"ל בינאנס מגיב

היום (יום ד'), פורסם בבלוג של בורסת בינאנס מכתב תגובה מאת המנכ"ל צ'אנגפנג זהאו הידועו בכינוי CZ, בו הוא משקף את ההתקדמות של בינאנס ב-4 שנים האחרונות, את הסביבה הרגולטורית הנוכחית ואת גישתו בנוגע לעתיד.

במכתב, מתייחס CZ לכך שבורסת בינאנס תמיד שמרה על טובת משתמשיה, גם לפני שהיו הנחיות ברורות בתחום המטבעות הדיגיטליים. בינאנס הקימה קרן ביטוח חירום (SAFU) להגנה על נכסי המשתמשים והשקיעה במשאבים חינוכיים בשלב מוקדם באמצעות Tutorials ו-Binance Academy בכדי לעזור למשתמשים מכל הרבדים באוכלוסייה לקבל החלטות מושכלות בנוגע למטבעות דיגיטליים. כמו כן גם צוין במכתב כי בינאנס מגנה על המשתמשים שלה באמצעות עבודה מול רשויות אכיפת החוק כמו רשות מס הכנסה בארה"ב (IRS), היחידה לפשע מאורגן בדרום מזרח בריטניה ועוד רבים אחרים כדי למנוע פשעי רשת כגון הלבנת הון, מימון טרור והונאות.

בהמשך המכתב מדגיש CZ כי קשה להתעלם מהאימוץ ההולך וגודל של מטבעות דיגיטליים ברחבי העולם ואת הצורך במסגרות רגולטוריות מוסדרות וברורות יותר במדינות שונות. CZ הוסיף וכתב כי הוא מאמין שעם מסגרת משפטית ורגולטורית מפותחת לטווח הארוך יהיה בסיס איתן שבאמת הופך את תעשיית המטבעות הדיגיטליים לחיונית בחיי היומיום של כולם.

נקודה נוספת שהתייחס אליה CZ היא הגדלת צוות הייעוץ הבינלאומי של הבורסה שכולל בכירים לשעבר בעמדות מפתח. בין המינויים הבולטים נמנה שר המזכיר לשעבר של ה-FATF ריק מקדונל וראש המשלחת הקנדית לשעבר של ה-FATF ג'וזה נאדו כיועצי ציות ורגולציה, כמו גם מקס באקוס, סנטור ארה"ב לשעבר במונטנה ושגריר ארה"ב בסין, ובריאן ברוקס לשעבר יו"ר הוועדה לפיקוח על המטבע במשרד האוצר (ה-OCC). 

הנושאים האחרונים אליהם התייחס CZ הם הרחבת השותפויות המקומיות ויישום טכנולוגיות בקרה ורגולציה בכדי להטמיע הגנות נוספות למשתמשי בינאנס. בנוסף, ציין כי בינאנס גאים לומר שהם עברו מספר רב של ביקורות חיצוניות נגד הלבנת הון (AML), ושלאחרונה שיתפו פעולה בקבוצות עם ארגונים בולטים נגד פשיעה כמו משרד האו"ם לסמים ופשע (UNODC) והאינטרפול, ושהם מצפים להמשך שיתוף פעולה שכזה גם בעתיד.

CZ סיכם את דבריו בכך שציין את הלוקליזציה של הפעילות העסקית כדי לציית לתקנות המקומיות. לדוגמה, Binance.com אינה זמינה למשתמשים בארה"ב, בעוד שקיימת שותפות מותג עם Binance.US, שהיא ישות עצמאית לחלוטין המהווה בורסה תואמת ומוסדרת בארה"ב.

לסיכום 

כפי שזה נראה, למרות המכתב של CZ – בינאנס עדיין נמצאת במוקד של צרות רגולטוריות וניכר שהן לא צפויות להיפסק בתקופה הקרובה. בעוד שזוהי ספקולציה, מסתמן כי ההמלצות החדשות לרגולציה מצד כוח המשימה הבינלאומי לאכיפה פיננסית (ה-FATF) והרגולטורים של הבנק להסדרי סליקה בינלאומיים (ה-BIS) יכוונו בין היתר נגד בינאנס לצד בורסות נוספות כגון קוקוין, בייביט ואחרות.

אמנם הזמן יעשה את שלו, ושוק הקריפטו חווה מהמורות קשות יותר, אך מסתמן כי הניסיון להכיל רגולציה מקיפה ודרקונית יותר נמצא בעיצומו.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

דור אופיר

דור אופיר

ביטקוינר, מגיע מעולם ניהול פרויקטים בשיווק דיגיטלי, בעל רקע מעולם הכלכלה ובשנים האחרונות גם מתעשיית הקריפטו. דור מאמין שהאינטרנט בשילוב תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו יובילו את העתיד הכלכלי והפסיכולוגי של האנושות בדורות הבאים. https://twitter.com/Dor_Ophir
דור אופיר

דור אופיר

ביטקוינר, מגיע מעולם ניהול פרויקטים בשיווק דיגיטלי, בעל רקע מעולם הכלכלה ובשנים האחרונות גם מתעשיית הקריפטו. דור מאמין שהאינטרנט בשילוב תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו יובילו את העתיד הכלכלי והפסיכולוגי של האנושות בדורות הבאים. https://twitter.com/Dor_Ophir

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן