ביטקוין ב-$38,500: הגבלות המזומן בניגריה מובילות לבריחה למטבע המבוזר

המטבע הדיגיטלי המבוזר נסחר ב-60% פרמיה למחירו במערב, וניגריה מובילה את החיפושים בגוגל ל"קניית ביטקוין".
ביטקוין ניגריה

שער הביטקוין בניגריה הגיע הלילה לכמעט $39,000, פרמיה של כ-60% מעל שער ה-$23,700 בו נסחר במערב. הקפיצה המשמעותית בהפרשי המחירים מגיעה לאור מאמצי הבנק המרכזי המקומי שמנסה לדחוף את אזרחי המדינה למטבע דיגיטלי של בנק מרכזי.

תוספת עריכה: חלק משמעותי לפרמיה הוא הפרמיה שיש בין שער הדולר הרשמי במדינה, לבין שער הדולר בשוק השחור אשר נסחר גם הוא בפרמיה.

ביטקוין, שנסחר גם בזירת המסחר NairaEX וגם בשווקי מסחר בין אדם לאדם כגון Paxful ו-LocalBitcoins, הגיע לשער של כ-18,000,000 ניירות (Naira), השווים לכמעט $39,000.

אם לא די בכך, 9 מתוך 10 הערים בעולם בהן נפחי החיפושים לביטוי "קניית ביטקוין" הוא הגבוה ביותר, הן בניגריה. זאת על אף שרק כ-50% מ-213 מיליון תושבי המדינה בעלת חיבור יציב לאינטרנט. נפחי החיפוש לביטוי "ביטקוין" גם הן כיום מובילות את העולם.

גוגל טרנדס ביטקוין ניגריה
9 מתוך 10 הערים שהכי מחפשות "קניית ביטקוין", מניגריה. מקור: Google Trends

הבנק המרכזי נלחם במזומן

הבנק המרכזי בניגריה החליט להגביר את המלחמה שלו במזומן ע"י החלת הגבלות על משיכות מכספומטים. השאיפה היא להפוך את אוכלוסיית ניגריה במהירות ל-Cashless, חסרת מזומן, על אף שהמטבע הדיגיטלי של הבנק המרכזי שהושק באוקטובר 2021 – ה-eNaira – צבר אימוץ בקרב פחות מ-1% מהאוכלוסיה.

בסוף דצמבר 2022 הודיע הבנק המרכזי כי החל מה-9 בינואר האזרחים יוכלו למשוך רק עד 20,000 NGN (כ-$44) ביום ועד 100,000 NGN (כ-$217) סך הכול. הדדליין שהוצב תחילה עמד על ה-24 בינואר, אך אותו נאלץ הבנק המרכזי להאריך לאחר תלונות מצד האזרחים ותורים ארוכים בכספומטים.

בין היתר, הבנק המרכזי משיק גם שטרות נייר חדשים בטענה שהוא נלחם במדיניות הלבנת הון.

בפברואר 2021 הבנק המרכזי בניגריה אסר על בנקים במדינה לתת לשירותים לבורסות קריפטו והוביל את הפרמיה לשיא דאז של 36% ביחס למחירו במערב. אך הפעם, הפניקה נרחבת יותר בקרב האזרחים – כך מסתמן.

מעוניינים ללמוד לסחור ולהשקיע בשוק המטבעות הדיגיטליים?

לתיאום שיחת ייעוץ בחינם:

ניסיון להכיל

במהלך חודש דצמבר האחרון חבר פרלמנט ניגרי שמכהן כיו"ר ועדת שוק ההון התראיין וציין כי מטבעות דיגיטליים צפויים להיות מוכרים בחוק ניירות ערך ככלי לגיטימי להשקעה, מתוך "צורך להפוך את שוק הון הניגריה ליעיל ותוסס".

חבר הפרלמנט, בבנגידה איברהים, הוסיף כי על מנת לעשות זאת עליהם "להתאים עצמם למדיניות בעולם".

אך איברהים – שאף כיהן כנשיא ניגריה בין השנים 1985 ל-1993 – מדגיש כי אין זה היפוך במדיניות כלפי הבנקים במדינה שנאסרו לתת שירותי קריפטו, אלא "בחינה מחדש" של מה נכנס תחת פיקוחו של הבנק המרכזי במדינה ומה לא.

"כשהבנק המרכזי אסר על קריפטו, הוא גילה שרוב המשקיעים בכלל לא משתמשים בחשבונות מקומיים [אלא בורסות בינלאומיות וארנקים פרטיים]. לכן, הם לא נמצאים בתחום השיפוט של הבנק המרכזי… ולא יכול להיבדק על ידו."

ניגריה נחשבת למדינה בה אימוץ הקריפטו ביחס לאוכלוסיה הוא מהגבוהים ביותר בעולם לפי מחקר של Chainalysis, ועפ"י סקרים כשליש מהאוכלוסיה בגילאים 18-60 כבר מחזיקה בקריפטו. אין זה מפתיע בהינתן שהנאירה הניגרית איבדה 66% נגד הדולר משנת 2014 ו-23% רק ב-3 השנים האחרונות.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

מסלולי ההכשרה של CryptoJungle

מעוניינים ללמוד לסחור ולהשקיע בשוק המטבעות הדיגיטליים?

מצויין, יש לכם הזדמנות חד פעמית להצטרף למסלול המקצועי, המקיף והמוצלח ביותר בישראל! מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים נוספים!

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן