מייסד LUNA גנב 10,000 ביטקוין אחרי הקריסה: פרטים חדשים

כמו כן מתגלה חברת המסחר שהרוויחה למעלה מ-1 מיליארד דולר תמורת לקיחת חלק בהצלה זמנית של UST.
Terra Luna

הפרויקט LUNA קרס בתחילת מאי 2022 ושלח את שוק המטבעות הדיגיטליים לחודשים ארוכים של ירידות מחירים ופשיטות רגל של חברות. באיחור אופנתי, תובעת הרשות לניירות ערך בארה"ב (ה-SEC) את הפרויקט ומייסדיו על הונאת משקיעים, מכירה לא חוקית של ני"ע והאשמות דומות.

ההאשמות מתייחסות לסטייבלקוין-לכאורה UST, הפרויקט Anchor Protocol שהציע תשואות ב-UST, והמטבע LUNA שהיה משויך עם האקוסיסטם.

מהתביעה מתגלים פרטים חדשים וחמורים. מיד אחרי הקריסה של UST מ-1$ ל-10 סנט בתחילת מאי, קוואן חבר לחברת המסחר האמריקנית Jump Crypto, כדי להחזיר את ההצמדה ל-1$ – תמורת טוקנים של LUNA.

"מיד אחרי ההתאוששות של UST במאי 2022, Terraform Labs [החברה שמאחורי LUNA] וקוואן החלו להצהיר הצהרות שווא על האופן שבו UST חזר להיות מוצמד לדולר. באופן ספציפי, הם המחישו את היעילות של האלגוריתם שבבסיס של UST – והשמיטו בכוונת תחילת את הסיבה האמיתית מאחורי ההצמדה: ההתערבות הישירה של Jump," נמסר בתביעה.

מיו"ר מחלקת האכיפה ברשות לני"ע, גורביר גריוואל, נמסר שהפרויקט "לא היה מבוזר ולא היה פיננסי," כרפרנס ל"כלכלה מבוזרת" (DeFi). "זו הייתה פשוט הונאה שמחירה הוקפץ באמצעות סטייבלקוין אלגוריתמי-לכאורה – אשר המחיר שלו נשלט ע"י הנאשמים ולא ע"י הקוד."

Jump הכניסה 1.28 מיליארד דולר מהמהלך

בעוד שבתביעה עצמה שם החברה הושמט והיא לא הואשמה, עפ"י TheBlock החברה היא אחת מקרנות המסחר המוכרות ביותר בתחום, Jump Crypto, הפועלת משיקגו.

עפ"י הדיווח, החברה ביצעה רכישות UST בגובה 62 מיליון דולר כדי לסייע בשמירת ההצמדה לדולר, אך הרוויחה 1.28 מיליארד דולר עבור מכירת הטוקנים שקנתה בהנחה גדולה כחלק מההסכם עם קוואן וחברת Terraform Labs.

ג'אמפ משויכת מאד עם האקוסיסטם של Terra לאחר שביצעה השקעות מרובות בפרויקטים שפותחו עליו, ב-Luna Foundation Guard (ר"ת LFG לכאורה הארגון המבוזר שהיה אמור לשלוט בפרויקט) ואף נשיא ג'אמפ שימש כחבר דירקטוריון ב-LFG.

משך 10,000+ ביטקוין לכיסו

מייסד לונה דו קוואן, שעדיין נמלט מהרשויות בדרום קוריאה והאינטרפול, משך למעלה מ-10,000 מטבעות ביטקוין לארנק פרטי, וממנו לחשבון בנק שוויצרי לאחר הקריסה. כך המיר מאות מיליוני דולרים לכיסו, בה בעת שהפרויקט קורס ומשאיר מאחוריו מיליוני קורבנות.

זוהי עובדה מרתקת נוספת שממחישה את גודל ההונאה, עפ"י ה-SEC.

10,000 המטבעות היו שייכים ל-LFG ולחברת Terraform Labs. נכון לכתיבת מלים אלו הרגולטור בשוויץ סירב להגיב על הידיעה אך ציין כי הוא "משתף פעולה עם רשויות בינלאומיות בקונטקסט של סיוע מנהלי."

בינתיים, ההערכות האחרונות הן שקוואן מסתתר בסרביה, והרשויות מחפשות אותו אקטיבית בשטח.

פרטים נוספים שהתגלו הם על השותפות עם "The Chai" – פלטפורמת סחר אלקטרוני בדרום קוריאה – אשר קוואן טען שמשתמשת ברשת הבלוקצ'יין של Terra מאחורי הקלעים. עם זאת, התברר כעת כי היה זה שקר מוחלט ולא בוצעו תשלומים עבור הפלטפורמה על גבי הבלוקצ'יין. אם לא די בכך, התגלה כי קוואן יצר צומת מאמת פיקטיבי (מחשב שמריץ את הבלוקצ'יין) וזייף עסקאות בשם החברה.

הנזק של הפרויקט LUNA ייזכר לעוד שנים בתעשיית הקריפטו והוא ממחיש את הצדדים השליליים שעדיין קיימים בה, ומטילים צל על החיוביים.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן