הכירו את קוואנטום (QTUM)

בן הכלאיים של ביטקוין ואת'ריום

קוואנטום (QTUM) הוא פרויקט בלוקצ'יין המגשר בין החוזים החכמים והקלים לתכנות של אית'ריום ובין מבנה הרשת היציב והבטוח של הביטקוין, כל זאת על סמך עיקרון הוכחת האחזקה (Proof of Stake). באופן זה, קוואנטום מיועדת לשפר את היכולת ליצור חוזים חכמים לעסקים ומוסדות כלכליים, בין היתר בעזרת כלי פיתוח, תבניות, חוזים מוכנים מראש, תכניות עבודה ותוספים שיעזרו להטמיע את הטכנולוגיה.

דרגו את Qtum מ-1 עד 5:

4.7/5 – (9 votes)

היצע ושווי שוק

שער קוואנטום וכמות המטבעות

הגיוס הראשוני התרחש בין אמצע מרץ לאמצע אפריל 2017 עם 100 מיליון מטבעות שהופצו. מתוך המטבעות האלו 51% היו זמינים לציבור ו-49% הנותרים התחלקו בצורה הבאה:

  • 20% למפתחים, היזמים וחברי המימון הראשוני (Backers)
  • 20% לפיתוח עסקי
  • 9% למחקר אקדמאי, התרחבות לשווקים חדשים וחינוך

כרגע נמצאים בסירקולציה כ-90 מיליון מטבעות.

בעוד שבביטקוין מגבלת תקרת גודל הבלוק הינה 1 מ"ב, בקוואנטום היא הועלתה ל-2 מ"ב. כמו כן, בביטקוין משך הזמן בין היווצרות בלוקים הוא 10 דקות בעוד שבקוואנטום הוא 2 דקות.

בנוסף ל-100 מיליון המטבעות שהופצו, קיימת אינפלציה שנתית של קצת פחות מ-1%. הגמול הנוכחי לבלוק שנכרה (עפ"י אלגוריתם ה-PoS) הוא 4 מטבעות QTUM, כאשר זה יירד בהדרגה לאורך השנים עד שיגיע לגמול של מטבע QTUM אחד לבלוק.

את שווי השוק הנוכחי תוכלו לראות מתעדכן בזמן אמת בתיבה בצד שמאל.

צוות הפיתוח

מי עומד מאחורי מטבע קוואנטום

צוות הפיתוח של קוואנטום מורכב מאנשי קהילת האת'ריום והביטקוין, אבל גם עובדים בחברות היותר מסורתיות כמו Alibaba, באידו ואפילו נאסד"ק. באופן זה, הוא צבר ניסיון רב בכל מה שקשור לבלוקצ'יין, כלכלת שוק וטכנולוגיה.

בין יתר החברים ניתן למנות את פטריק דאי (Alibaba), נייל מאהי (עם 20 שנות ניסיון בפיתוח תוכנה), ג'ורדן ארלס, שבחן 100 מטבעות קריפטוגרפים שונים בשביל למצוא בהם פרצות אבטחה ועוד רשימה ארוכה של שמות מוכרים בקהילת המפתחים והקריפטוגרפיה.

איך זה עובד?

איך עובד מטבע קוואנטום

כאמור, הבסיס של קוואנטום מבוסס על הרשת של הביטקוין, אך מעל הבסיס הזה יש מספר שכבות המאפשרות למכונה הווירטואלית של את'ריום (EVM) להריץ חוזים חכמים.

נשמע פשוט, לא? האמת שלא ממש: ספר החשבונות (Ledger) של האית'ריום מבוסס על מאזן חשבונאי באופן דומה לחשבון הבנק שלנו. לעומת זאת, הביטקוין משתמש בפלט של כספים שלא נוצלו (Unspent Transaction Output -UTXO) על מנת לסמן בספר החשבונות ולבצע את ההעברה הבאה.

לכל שיטה יש כאמור את היתרונות שלה: UTXO מאפשרת לבצע כמה העברות במקביל והסקלאביליות שלה גבוהה יותר, אבל למאזן החשבונאי של את'ריום קל יותר לכתוב קוד נלווה.

קוואנטום פותרת את חוסר התאימות הזו באמצעות שכבה שמפשטת את החשבונות (Account Abstraction Layer) ולמעשה ממירה בפועל בין שתי השיטות השונות, וכאן אולי טמונה היכולת הכי חשובה של קוואנטום.

זרמי מידע ו-Oracles

מלבד שכבת ההמרה, חידוש חשוב נוסף של קוואנטום הוא האפשרות לייבא "זרמי מידע" (Data feeds) ממקורות חיצוניים. הדבר מתאפשר באמצעות "אורקלס" (אשר בתרגום חופשי ניתן להגדיר כדברי האל או נבואות), ממשק תכנות יישומים (API) שמאפשר לעזרים חיצונים לקבל מידע מחוזים החכמים או להעביר אותו אליהם. מלבד זאת, האורקלס יכולים לבצע חישובים מחוץ לרשת.

היכולת לבצע חישובים מחוץ לרשת חשובה במיוחד לעסקים הדורשים משאבי מחשוב רבים, זאת מכיוון שחישובים שמתבצעים בתוך המכונה הווירטואלית דורשים שימוש בכל הצמתים ביחד, מה שעלול לגרום למכונה לשימוש יתר ומן הסתם גם "לתקוע" את כל ההעברות.

הוכחת העבודה 3.0

בשונה משרשראות אחרות, בקוואנטום, הוכחת העבודה משמשת גם ליצירת החוזים החכמים ולא רק לשם אימות העברות. הבחירה הזו נעשתה לאחר שצוות הפיתוח בדק מהו הפתרון הטוב יותר עבור יישומים בתחומי הכלכלה, הלוגיסטיקה והיצור, והסתבר שהוכחת העבודה היא היעילה ביותר מבחינת אפקטיביות ואבטחה.

שימוש בחוזים חכמים על מכשירים קלים

יישומים מבוזרים בדרך כלל לא יכולים לפעול עם מכשירים מוגבלים או קלים כמו למשל סמארטפונים. הסיבה לכך היא שכוח החישוב שלהם הוא עדיין נמוך יותר לעומת מחשבים אישיים, מעבר לכך שהחיבור שלהם לרשת לא יציב וגם מקום האחסון הוא בדרך כלל מצומצם. לכן, צומת על מכשיר שכזה לא אוגר את כל ההיסטוריה של השרשרת, אלא רק את הבלוקים הכי רלוונטיים או האחרונים שהיו בשימוש.

קוואנטום פותרת את הבעיה הזו באמצעות "אימות תשלום פשוט" (SPV) שמתבסס בעצמו על UTXO. באופן זה, לא צריך להריץ צומת שלם, אלא רק לאמת את הטרנסאקציה.

יתרונות וחסרונות

היתרונות והחסרונות של מטבע קוואנטום

  • ליהנות מכל העולמות – העובדה שקוואנטום מגשרת בין ביטקוין לבין אית'ריום מאפשרת לה להתעדכן בחידושי פיתוח של שתי הפלטפורמות. לדוגמה, כבר היום אפשר למצוא בקוואנטום פיתוחים של ביטקוין כגון SegWit. באותו אופן, אפשר לייבא חוזים חכמים מאת'ריום לקוואנטום.
  • שיתופי פעולה – למוסד של QTUM יש כבר שיתוף פעולה עם סטארבקס, לפחות על הנייר ועם חברת המסחר הסינית, 360 finance.
  • אורקלס – זה יכול להיות יתרון וזה גם יכול להיות חסרון. בחרנו להציב זאת כחסרון שכן שכבת אורקלס בסופו של דבר דורשת רמה מסוימת של אמון. מדובר בגורם חיצוני לבלוקצ'יין שמזין מידע לתוכו, ולכן עלינו "להאמין" כי המידע שמוזן אכן מהימן ושהתהליך איננו מזוהם.
  • חלוקת המטבעות – 51% לציבור ו-49% לפרויקט ולצוות הפיתוח זו איננה חלוקה הוגנת. צוות הפיתוח לוקח 20% (למימון משכורות, מפתחים וכולי) אך זה יותר מהנהוג ומהממוצע.

ארנקים מומלצים

ארנק קוואנטום מומלץ

  • ארנקי תוכנה:

    • Qtum Core – הארנק הרשמי, זמין לכל מערכות ההפעלה למחשבים וגם לאנדרואיד / iOS. מבוסס על הארנק הרשמי של ביטקוין.
    • Qtum Electrum – ארנק קוד פתוח שתומך גם בייבוא מארנקים אחרים, זמין למק ולחלונות (יש לבחור ב-Desktop).

    ארנקי רשת:

    Qtum Web Wallet – ארנק ווב, לא שומר את המפתחות הפרטיים של המשתמש.

    ארנקי חומרה:

    Ledger Nano S – ארנק החומרה הידוע תומך גם בקוואנטום.

    ארנקי מובייל:

קניית קוואנטום

איך קונים קוואנטום?

ישנן שתי דרכים עיקריות לרכישת המטבע QTUM. הראשונה היא באמצעות כסף פיאט (דולר, אירו וכו'), ואילו השניה היא באמצעות ביטקוין או את'ריום.

קניית QTUM בכרטיס אשראי

בורסת בינאנס השיקה לאחרונה שירות הפקדות בכרטיס אשראי. מדובר בזירת מסחר וותיקה ואמינה, בעלת נפח מסחר גבוה. הכנו לנוחיותכם את המדריך המלא לבורסת בינאנס.

שימו לב, אפשרות רכישה זו עלולה להסתכם בעמלות של כ-10%, בין השאר בעקבות עמלות המרת מט"ח.

קניית QTUM עם ביטקוין או את'ריום

ביטקוין ואת'ריום הם 'השער' לעולם המטבעות הדיגיטליים. לכן ישנן דרכים רבות לרכוש QTUM עם 'מעבר' בביטקוין או באת'ריום תחילה.

אם טרם רכשתם ביטקוין או את'ריום, אלו המדריכים עבורכם:

אם ברשותכם ביטקוין או את'ריום, אלו האפשרויות עבורכם:

זירת המסחר הסינית הגדולה ביותר בשוק המטבעות הדיגיטליים. בעלת הממשק הנוח ביותר ונפח המסחר הגבוה ביותר. למדריך המלא על בורסת בינאנס.

זירות מסחר וותיקה אשר ניתן לבצע את הרכישה דרכה. למדריך המלא על בורסת קוקוין.

חלפן הכספים המאפשר לבצע המרת קריפטו לקריפטו דרכו. קל יותר לשימוש ומהיר מבינאנס, אבל עם עמלות מעט גבוהות יותר. בנוסף, הכנו עבורכם את המדריך המלא לחלפן הקריפטו צ'יינג'לי.

סקירת מטבעות דיגיטליים פופולריים

בואו ללמוד על המטבעות הקריפטוגרפיים

המדריך עזר לכם? פרגנו לנו בכוכבים

תנו ציון מ-1 עד 5:

4.7/5 – (9 votes)

ואם בא לכם גם לשתף ברשתות החברתיות בכלל פינוק 😍

כתיבת תגובה

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן