פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית אינסטגרם (Instagram) המופעלת על ידי מטא (Meta, לשעבר Facebook) אמורה להציג מספר כלים הקשורים ל-NFT שיאפשרו ליוצרים להטביע, להציג ולבחור NFTs משלהם.
חברת מטא מסרה ב-2 בנובמבר במהלך אירוע "שבוע היוצר 2022" שלה כי הפלטפורמה תאפשר ליוצריה ליצור "פריטי אספנות דיגיטליים" ולמכור אותם "גם באינסטגרם וגם מחוצה לה".
החברה הוסיפה שליוצרים תהיה "ערכת כלים מקצה לקצה" מיצירה, הצגה ומכירה של NFTs בתוך הפלטפורמה ובחרה ברשת פוליגון (MATIC) כשותפה ראשונית לפונקציונליות זו.
"קבוצה קטנה של יוצרים תוכל בקרוב ליצור פריטי NFT ולמכור אותם ישירות באינסטגרם", אמר סטפן קסריאל, ראש המסחר והפינטק של מטא.
בנוסף במערך הנוכחי המתוכנן של רשתות הבלוקצ'יין שיהיו מעורבות נמצאת רשת אתריום, פלואו (FLOW) ופוליגון. בנוסף, חשפה מטא גם את את תמיכתה בסולאנה (SOL) והארנק Phantom הפופולרי שלה.
מה השלב הבא?
בעת ההשקה, אינסטגרם תשתמש ברשת פוליגון בשביל ביצוע הטבעה (Minting). האפליקציה גם תמשוך נתונים של NFTs מ-OpenSea כך שניתן יהיה לצפות בשמות ותיאורים של הפריטים ישירות בפלטפורמת האינסטגרם.
סטפן, אמר גם כי מטא לא תגבה עמלות עבור יצירה או מכירה של NFTs עד 2024, ועמלות הגז (GAS) יכוסו על ידי החברה "בעת ההשקה" אך לא הבהיר את מסגרת הזמן המוגדרת.
לאחר מכן, הוסיף סטפן כי עסקאות NFT עדיין יהיו כפופות ל"עמלות חנות אפליקציות", בהתייחס לעמלה של אפל בגובה 30% על מכירות NFT שגררה ביקורת קשה על היותה יקרה יותר מהעמלה הממוצעת של 2.5% שנאכפת על ידי שווקי NFT כמו OpenSea.
מקור: Meta
עם זאת, קונים לכאורה לא יוכלו לרכוש NFTs באמצעות מטבעות דיגיטליים דרך אפליקציית אינסטגרם, שכן אפל וגוגל תומכות רק ברכישות בתוך האפליקציה באמצעות מטבעות פיאט (כסף ממשלתי – שקל,דולר,יורו) ושתיהן אוסרות על כפתורים, קישורים חיצוניים או פעולות אחרות שנותנות למשתמשים דרך לעקוף את מנגנון העמלות שלהן.
מטא לא פרסמה את גובה העמלה אותה היא מתכננת לגבות ממכירות NFT של משתמשיה וגם לא איך כיצד תיראה מערכת התמלוגים של היוצרים.