מצטרפת לסין: ניו-יורק בדרך לאסור על כריית ביטקוין

מגמת הגבלת הכרייה של ביטקוין מתרחבת ומגיעה להצעת חוק במדינת ניו יורק, ארה"ב. סין ממשיכה באכיפה נגד כריית ביטקוין בשטחה.
geothermal energy

בהצעת החוק חדשה, מדינת ניו-יורק עשויה לצאת נגד כריית ביטקוין וכל כרייה מסוג הוכחת עבודה. הוכחת עבודה (Proof Of Work או בקיצור PoW) מתייחסת לתהליך הכרייה של מטבעות דיגיטליים הדורש כוח מחשוב כדי לאמת טרנזקציות בבלוקצ'יין, לאבטח אותו וליצור מטבעות חדשים.

הצעת החוק להגביל את הכרייה של ביטקוין בטענה לפגיעה באיכות הסביבה, עברה בסנאט של ניו יורק בשלב ראשון. ההצעה מציעה להשהות את כל הכרייה מסוג PoW לשלוש שנים, "עד שההשלכות הסביבתיות יוכלו להיבחן כראוי." 

el salvador energy

בהצעת החוק מתואר חוק שימור הסביבה הנועד למנוע מתן אישורים לפעילויות חדשות הדורשות ייצור חשמל על בסיס דלקים מבוססי פחמן. בנוסף, הצעת החוק דורשת להגביל את פעילויות הכרייה הקיימות כך שלא ישתמשו ביותר חשמל ממה שהן משתמשות כיום, כמו גם מחייבת ליצור הצהרה כללית על האופן בו כרייה מסוג PoW משפיעה על הסביבה.

מאחר והצעת החוק אינה מתנגדת ספציפית רק לביטקוין, כרייה של כל מטבע דיגיטלי בשיטת PoW תקבל התייחסות שווה. כותבי הצעת החוק חוששים מהשימוש הנפוץ בניו יורק בו משמישים מחדש מפעלים ישנים לייצור חשמל כדי לכרות ביטקוין. 

"תחנות כוח רבות המשתמשות בדלקים מאובנים הושבתו ברחבי המדינה בשנים האחרונות בעקבות הביקוש המופחת לאנרגיה," נכתב בהצעת החוק. "…פעילויות המשתמשות בשיטת הוכחת עבודה [PoW] עבור אימות עסקאות בלוקצ'יין מחזירות את המפעלים הללו לפעילות… ויכולות לגרום להשפעות שליליות משמעותיות על איכות האוויר." 

מחוז צ'ינגהאי בסין הורה על סגירת חוות כריית ביטקוין

על פי מסמך ממשלתי, מחוז נוסף בסין הודיע על איסור פעילויות הכרייה של מטבעות דיגיטליים בשטחו. צ'ינגהאי הוא מרכז כריית מטבעות דיגיטליים משמעותי בסין המבוסס ברובו על שימוש בחשמל המיוצר על ידי פחם.

ממשלת המחוז הביעה את כוונתה לשים קץ לכל פעילויות הכרייה בשטחה. זאת על רקע החששות של ממשלת סין בנוגע לתעשיות הצורכות אנרגיה רבה ומזהמות את הסביבה, כמו גם את הנחיות מועצת המדינה לשמור על יציבות כלכלית ולפעול נגד כרייה ומסחר במטבעות דיגיטליים. 

כריית ביטקוין בסין משתמשת ברובה בשילוב של אנרגיה הידרו-אלקרטית (בעונות הגשמים) ופחם. השימוש בפחם משך במיוחד את תשומת לבה של ממשלת סין אשר מנסה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של המדינה.

האכיפה במחוזות שונים בסין ממשיכות להתרחב מאז הודעת הממשלה במאי כי בכוונתה לצאת נגד כריית ביטקוין והמסחר בו. דיווחים על תהליכי הגירה של כורים מסין ומכירת ציוד כרייה החלו להגיע מאז ההודעה.

כוח המחשוב המאבטח את רשת ביטקוין יורד כתוצאה מניתוק של כורים מהרשת. כשכוח המחשוב הכללי יורד, נהיה קל ורווחי יותר לכורים אחרים לכרות ולכן הדבר יוצר תמריץ לכורים במקומות אחרים בעולם להצטרף לרשת הביטקוין או להשקיע יותר אנרגיה בכרייה.

בינתיים באל-סלבדור

בזמן שבסין הממשלה נלחמת בכורי הביטקוין באופן ישיר ובניו יורק מסתמנת מגמה של הקשחת עמדות כלפי ביטקוין ומטבעות דיגיטליים נוספים, באל סלבדור נעים קדימה לכריית ביטקוין באמצעות אנרגיה ירוקה.

תוך כדי שהחוק ההיסטורי המעניק לביטקוין מעמד של מטבע חוקי באל סלבדור עבר ברוב מוחלט, נשיא המדינה, נאיב בוקלה, מעדכן בכוונות וההתפתחויות של המדינה להיות פעילה גם בתהליך כרייה של ביטקוין.

"הרגע הוראתי לנשיא של LaGeoSV (חברת החשמל הגאותרמי בבעלות המדינה שלנו), להכין תוכנית למתקני כרייה של ביטקוין עם אנרגיה מאוד זולה, 100% נקייה, 100% מתחדשת, עם 0 פליטות מהרי הגעש שלנו. זה הולך להתפתח מהר!," כתב בוקלה בחשבון הטוויטר שלו.

el salvador energy 2

כנראה התהליך מתקדם מהר ממה שחשב. לפני מספר שעות, הודיע הנשיא בציוץ נוסף: "המהנדסים שלנו הרגע הודיעו לי שהם חפרו באר חדשה, שתספק 95 מגה-וואט של אנרגיה גיאותרמית. מתחילים לעצב מרכז ביטקוין שלם סביב. מה שאתם רואים יוצא מהבאר [בוידאו] הם אדי מים טהורים."

el salvador energy 3

באל סלבדור יותר מ-50% מהאנרגיה מגיעה ממקורות מתחדשים כאשר אנרגיה ירוקה רבה עוד לא מנוצלת כלל. הסרטון של אדי המים ממקור וולקני, אשר יצא לפני שעות בודדות בלבד, כבר נצפה מעל מיליון וחצי פעמים.

כפי שכתבנו מוקדם יותר השבוע, אל סלבדור נעה קדימה בכל הכוח להשתלב עם רשת הביטקוין ברבדים רבים, למשוך משקיעים ובעלי הון לשטחה במהלך חסר תקדים שאפשר להתייחס אליו כאל צעד גדול ומהפכני במהפכה הגדולה של ביטקוין.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

דאיה מורטי

דאיה מורטי

דאיה הינו מורה ויוצר תוכן בתחום הקריפטו, שאוהב לחקור את התופעות הפסיכולוגיות, החברתיות והכלכליות בתחום. בשנת 2013 כתב תוכן באתר 'אלף ביט', ומאז נהנה לצפות ולהשתתף בטרנספורמציה שהביטקוין מביא לעולם. בזמנו הפנוי הוא אוהב לתרגל יוגה ומדיטציה. בעל הבלוג Bitcoin4U. לבלוג: https://bitcoin4u.co.il/
דאיה מורטי

דאיה מורטי

דאיה הינו מורה ויוצר תוכן בתחום הקריפטו, שאוהב לחקור את התופעות הפסיכולוגיות, החברתיות והכלכליות בתחום. בשנת 2013 כתב תוכן באתר 'אלף ביט', ומאז נהנה לצפות ולהשתתף בטרנספורמציה שהביטקוין מביא לעולם. בזמנו הפנוי הוא אוהב לתרגל יוגה ומדיטציה. בעל הבלוג Bitcoin4U. לבלוג: https://bitcoin4u.co.il/

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן