חדשות השבוע: האלטים מדממים, הבלאגן של ליברה, בינאנס 2.0 ועוד

שבוע מעניין במיוחד עובר על עולם המטבעות הדיגיטליים. התנודתיות המשוגעת של ביטקוין ממשיכה ומובילה לקריסתם המוחלטת של האלטים, המטבע של פייסבוק ממשיך לצבור אויבים אבל גם חבר מפתיע פוטנציאלי, אנרגיית הכרייה בביטקוין שוברת שיאים מחדש, ועדכונים מעניינים על זירות המסחר המובילות בתעשייה.

אז מבלי להכביר במלים…

ביטקוין כרכבת הרים

השבוע הפגין שער הביטקוין עוצמה חזקה וטיפס משער של כ-$11,000 עד $13,200 על פני מספר ימים. אתמול, מבול של מוכרים התחיל בשעות אחר הצהריים והוביל לצניחה מהירה לשער של כ-$11,500 בו נסחר גם כעת.

במקביל, האלטים ממשיכים לרשום נקודות שפל חדשות במונחי ביטקוין כאשר אתריום, ריפל, איאוס ורבים אחרים מבקרים במחירים אותם לא ראו מאז סוף שנת 2017, לפני "עונת האלטים" המפלצתית שחווינו.

האם זה אומר שצפויה לנו עונת אלטים דומה, עכשיו שנדמה שלאלטים אין עוד לאן לרדת? האם ביטקוין ימשיך לטוס בסערה לעבר שיאו הקודם ב-$20,000?

על כך ארחיב בניתוח שיעלה בהמשך הסופשבוע. Stay tuned.

ליברה, ליברה, ליברה

לא עובר יום אחד מבלי שדמויות או ממשלות מפתח בעולם יתבטאו בנוגע לליברה, המטבע של פייסבוק, אשר מסתמן כאיום גדול עבור הבנקים המרכזיים, כסף פיאט, והשליטה של ממשלות בכסף שלנו.

כך, השבוע התבטא יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, ג'רום פאוול, נגד המטבע. "אני פשוט חושב שלא ניתן שזה (המטבע) ימשיך קדימה מבלי שיש שביעות רצון גבוהה מהדרך שהחברה תתמודד עם הלבנות הון… שמירה על המידע, פרטיות הצרכנים – כל הדברים הללו צריכים לקבל מענה מעמיק ומחושב בתהליך מכוון שלא יהיה כ'ספרינט' למימוש והשקה". את דבריו של פאוול חיזק גם סגן יו"ר הבנק העממי של סין, מו צ'נגצ'ון, והוסיף: "המטבע לא יהיה בר-קיימא ללא תמיכה ופיקוח מצד בנקים מרכזיים".

אם לא די בכך, גם בבנק המרכזי באירופה התבטאו נגד ליברה. בהצהרה של חבר ההנהלה Benoit Coeure, הוא המחיש שרגולטורים פיננסיים בכל רחבי העולם צריכים לפעול במהירות ולהיערך לגאות הגוברת של מטבעות דיגיטליים וכניסתם למערכת הפיננסית. הוא הוסיף: "זה לא בא בחשבון שניתן להם לפתח תחום שנמצא בריק רגולטורי את שירותיהם הפיננסיים משום שזה פשוט מסוכן מדי. עלינו לפעול מהר יותר משפעלנו עד עכשיו".

לבסוף, מסתמן שליברה לא תגיע בכלל להודו. גם הבנק המרכזי וגם הממשלה, במובן מסוים, הוציאו את המטבעות הדיגיטליים מחוץ לחוק כאשר החליטו למנוע מבנקים להתעסק עימם, ובימים אלה אף מנסחים חוק שיכלול קנסות וייתכן שאף מעצר למשתמשי או כורי מטבעות דיגיטליים, ליברה ביניהם.

מהצד השני, דיווחים מזירת המסחר Gemini מחזקים את השמועות שהסתובבו בחודש האחרון על חבירת הבורסה למעגל החברות המייסדות של מטבע הליברה. זאת למרות שהתאומים ווינקלווס הם כמובן אלו שתבעו את מארק צוקרברג על גניבת פייסבוק מהם. טיילר וינקלווס אף יצא בהצהרה מעניינת משלו: "ההרגשה שלנו היא שליברה היא המטבע הראשון מפני רבים של חברות (FANG Facebook, Amazon, Netflix and Google). הצפי שלנו הוא שבתוך 24 חודשים כמעט לכל חברת FANG יהיה מטבע או לכל הפחות תעבוד על אחד". נחיה ונראה!

אנרגיית הכרייה של ביטקוין ממשיכה לשבור שיאים

לא רק המחירים מספקים לנו ריגוש ותנודתיות גבוהה, אלא גם אנרגיית הכרייה ברשת אשר ממשיכה לגדול בקצב גבוה ושוברת שיאים.

רמת קושי הכרייה הגיעה ל-9.06 טריליון בבלוק מס' 584,640 וחצתה בכ-14% את השיא הקודם, כלומר התחרות בין הכורים גוברת ועושה זאת גם בקצב מהיר במיוחד. לפי BTC.com, קצב חישוב ה-Hash ברשת כיום עומד על 65.65 ExaHash לשניה, מה שמתורגם לצריכת חשמל שנתית של כ-71.7 טרה-וואט לשעה.

מאחר ששיגעתי אתכם עם מספרים שלא מסבירים הרבה, אעשה מעט סדר. רמת קושי הכרייה היא רמת הקושי של החידות שנאלצים הכורים לפתור על מנת ליצור את הבלוק הבא. ככל שיותר כורים מפעילים אנרגיה כדי לפתור את החידות, כך גובר הקושי לכרות וההפך. כל שבועיים (2016 בלוקים אם להיות מדויק) מתעדכנת רמת הקושי על מנת שבממוצע, ייווצר בלוק חדש בשרשרת הבלוקים כל 10 דקות.

קצב חישוב ה-Hash הוא מספר פונקציות הגיבוב המחושבות על פני זמן נתון (לרוב נמדד בשניות), כלומר ככל שהקצב חישוב ה-Hash גבוה יותר, כך מצופה שתיפתר חידת הבלוק מהר יותר. לבסוף, על מנת להגיע למהירויות חישוב שכאלה, דרושה אנרגיה גבוהה. האנרגיה הזו מתורגמת לצריכת חשמל שכיום, כאמור, מוערכת בצריכה שנתית שגוברת על של שוויץ כמדינה.

עם זאת, ראוי לסייג את ה"פחד מבזבוז אנרגיה", בכך שמחקרים מראים שרוב האנרגיה המשמשת לכריית ביטקוין מגיעה ממקורות אנרגיה מתחדשים כגון סולרית, הידראולית ורוח.

קושי כריה ביטקוין
תמונה: BTC.com

בינאנס וקוקוין משיקות מסחר ממונף

הבורסה המובילה בעולם המטבעות הדיגיטליים, בינאנס, השיקה היום רשמית את Binance 2.0, שכלל שדרוג מערכתי ועיצובי, וכמובן מסחר ממונף (כלומר יכולת ללוות כספים ולסחור בסכומי כסף גבוהים משהפקדתם). לאחר שמועות שהתחילו לפני כחודשיים וגרסת בטא שעלתה לפני כחודש, כעת ניתן לסחור בביטקוין, ריפל, אתריום, טרון, טט'ר והמטבע של בינאנס (BNB) במינוף של פי 3.

גם קוקוין מצטרפת לחגיגה ותאפשר מינוף של פי 20 ב-KuMEX, אגף המסחר הממונף שכעת נמצא בבטא.

לפני שאתם עטים על החדשות, זכרו שמסחר ממונף הוא מסוכן במיוחד וניתן בקלות לאבד הרבה יותר ממה שניתן להרשות להפסיד, לכן רצוי שלא לסחור במינוף – על אחת כמה וכמה אם אתם חסרי ניסיון.

פולוניאקס עושה קאמבק? תאפשר הפקדת פיאט

בורסת פולוניאקס (Poloniex) היא בורסה ותיקה בשוק הקריפטו אשר ספגה מפלה קשה בנתח השוק שלה. לבסוף, נרכשה על ידי Circle, וזו מנסה להחזיר אותה לעניינים.

במהלך חודש יוני קיבלה פולוניאקס רישיון לפעול בתוך גבולות ארה"ב, ולאפשר הפקדה של כסף פיאט (דולר, שקל וכו') כמעט מכל העולם. כעת, גם משתמשים ישראליים יכולים להפקיד שקלים בבורסה, באשראי או בהעברה בנקאית, ואלו יומרו ישירות למטבע צמוד-הדולר של Circle, USDC.

ממשק המשתמש הלא נוח, התקשורת הלוקה בחסר ובעיות נוספות גרמו לקהילה לאבד את האמון בזירת המסחר. האם הנזילות החדשה היא זו שתחזיר אותה למעמדה? ייתכן בהחלט, במיוחד לאור הסקנדלים הלא-פוסקים של מתחרה אחת גדולה בשם ביטפינקס.

ביטפינקס מסתבכת בניו-יורק

בורסת ביטפינקס נמצאת בימים אלה במאבק משפטי נגד התובע הכללי בניו-יורק, על כך שהשתמשה בכספי הרזרבות של מטבע צמוד-הדולר שנמצא בבעלותה, USDT, לטובת כיסוי משיכות כספים של משקיעים בבורסה עצמה.

ביטפינקס בתגובה הגישה בקשה לביטול התיק בטענה שלא פעלה בניו-יורק, וכעת מגיש התובע בניו-יורק ראיות חדשות שמציגות שהיא אכן כן פעלה, על אף שלא הייתה אמורה על פי חוק. בעקבות הראיות החדשות, הבנק המסחרי מטרופוליטן ביקש לסגור את חשבונות הבנק של חברת טט'ר על מנת להרחיק עצמו מהפרשה. בנוסף, הצפי הוא שבקשת הביטול של ביטפינקס תידחה אף היא.

בינתיים, לא נצפית "בריחה" מ-USDT, כלומר ניתן לומר שהשוק כבר נהיה אדיש לסקנדלים הללו והתעייף מהם. יכול לומר שגם אני 😉

ביטקוין ממשיך לצבור תאוצה בזימבבואה, ארגנטינה וונצואלה

LocalBitcoins היא פלטפורמה שמחברת בין אנשים פרטיים שמעוניינים למכור ולקנות ביטקוין, תוך שילוב מערכת מוניטין שמאפשרת לאמת את זהות המוכר ולסמוך עליו.

בסוף חודש יוני, נשיא זימבבואה החזיר את הדולר הזימבבואני ואסר על שימוש במטבעות חוץ, כולל הדולר האמריקני, הפאונד והרנד הדרום-אפריקני. עבור מי מכם שאינו יודע, משנת 2006 זימבבואה נמצאת באסון כלכלי של היפר-אינפלציה, כלומר איבוד מהיר מאד של כח הקנייה שמאפשר הכסף שהם מחזיקים.

בתגובה לצו הנשיאותי האחרון, נפחי המסחר ומחיר הביטקוין בזימבבואה זינקו לשיאים חדשים, כאשר חלק מאתרי החדשות מציינים אף שהמחיר הגיע ל-$76,000 לביטקוין אחד, 580% מעל שער ה-$11,000 שנסחר בו המטבע ביתר העולם. עם זאת, הסבירות הגבוהה היא שבחישוב שפורסם לא בוצעה התאמה לאינפלציה ולשער הדולר בשוק השחור בזימבבואה, ולכן ההפרש כל כך גבוה בעינינו (אך בעיני המקומיים הפרמיה לא הייתה כה גבוהה).

בארגנטינה, נפחי המסחר צוברים תאוצה אף הם כאשר חצו את השיא של נובמבר האחרון. כך גם בונצואלה, שם המטבע המקומי כבר אינו בעל ערך, העוני רב, והאקסודוס לטובת ביטקוין ממשיך. השבוע נרשם ווליום המסחר הגבוה ביותר, כך לפי CoinDance.

לסיכום!

כפי שאתם רואים היה בהחלט שבוע עמוס במיוחד, וזה עוד אחרי שסיננתי אירועים נוספים שרציתי לציין. כל יום לומדים את ערכו האמיתי של ביטקוין, על התשתית שנבנית לאימוץ מטבעות דיגיטליים, וגם על הצרות שממשיכות לתקוף את התחום.

אנחנו כאן, להמשיך לעדכן 😊

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.
בן סמוחה

בן סמוחה

בן 32, בוגר תואר לכלכלה וניהול מאוניברסיטת 'בן גוריון', וכעת מרצה באוניברסיטה. בן הקים את CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו', שיחדיו מהווים גוף התוכן, האקדמיה והקהילה המובילים והגדולים בישראל. בנוסף, נמנה בין מייסדי עמותת Blockchain B7, ויועץ חיצוני לארגונים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן