בורסת ביטמקס – המדריך המלא לזירת המסחר

ביטמקס

ביטמקס (Bitmex) היא אחת מפלטפורמות המסחר המובילות במסחר בנגזרים פיננסים, ביטקוין ומגוון מטבעות דיגיטליים נוספים. היא הוקמה בשנת 2014 ע"י HDR, ומאז עלייתה מטאורית. HDR Global Trading Limited הוקמה ע"י סמואל ריד, ארתור הייז ובן דלו, שעל-פי הדיווחים הוא המיליארדר הראשון בבריטניה שעשה את הונו מביטקוין. החברה רשומה בסיישל ופועלת ברחבי העולם.

כיום, מחזור המסחר היומי שלה עומד על סביבות 2 מיליארד דולר וזמינים למסחר מעל 270 צמדי מטבעות, ביניהם הפופולריים ביותר:
BTC/USD, ETH/USD ו-XRP/USD. נפח המסחר השנה האחרונה (Year to Date) עבר את הטריליון דולר בפברואר השנה (2021). 

להבדיל מזירות מסחר פופולריות אחרות, המסחר והעמלות בבורסה נקובים בביטקוין הנקרא XBT.

במדריך ניתן סקירה קצרה של ההיסטוריית הבורסה, יתרונותיה וחסרונותיה, פיצ'רים,עמלות, ומדריך השימוש בה: פתיחת חשבון וביצוע פקודות מסחר בסיסיות. 

2019: יזמי ביטמקס מואשמים באי מניעת הלבנת הון 

בכתב האישום שהוגש בניו יורק נגד שלושת היזמים נטען כי שיחדו את הרשויות בסיישל ואיפשרו לאזרחים אמריקאיים לסחור בבורסה בניגוד לחוקי ארצות הברית. נכון לעכשיו, לא ניתן פסק דין על סמך האשמות אלה.

החברה נמצאת בבדיקה של ועדת המסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC) לאיתור פעילות בלתי חוקית על פי דרישות הסחר וממשיכה בפעילותה כרגיל, אולם הפלטפורמה אינה זמינה לסוחרים בארה"ב וקיימת אפשרות שבנקים בישראל ימנעו העברת כספים מהבורסה לחשבונות בנק של אזרחים ישראלים בעתיד. 

האם ביטמקס בטוחה?

בשלהי 2019 ביטמקס חשפה בטעות מיילים של חשבונות המשתמשים שלה בטוויטר וגרמה לפאניקה בין הסוחרים והמשקיעים, ויחד עם זאת, היא בין הבורסות היחידות שלא נפרצו מעולם הודות לסטנדרט אבטחה גבוה מאוד שכולל:

  • החזקה של הכספים בארנקים קרים
  • משיכה של הכספים מהבורסה לארנקים פעם ביממה
  • צוות פנימי של החברה מבצע את ניהול המשיכות באופן ידני ובזמן מסוים, תהליך המאפשר סירוב והפחתה של עסקאות מזויפות
  • שירותי האינטרנט של אמזון בשילוב מגוון פונקציות כמו לדוגמא אימות דו-שלבי לשרתים, אבטחת מנוע המסחר כדי לכבות את המערכת במידה וכתובת ההפקדה והמפתח הפרטי אינם תואמים. 
  • הפלטפורמה מפותחת גם באמצעות kdb+, שפת תכנות המשמשת לעתים קרובות ליצירת יישומי מסחר עבור כמה מהבנקים הגדולים בעולם

בנוסף, ביטמקס מחלקת מענקים למפתחים בקוד פתוח המשקיעים בפיתוח תשתיות רשת הביטקוין והאקוסיסטם שמסביבה, ובכך תורמת ליצירתן של תשתיות מאובטחות עליהן בחלקה מבוססת בורסת המסחר.

חמשת הפיצ’רים המרכזיים של ביטמקס 

  1. מסחר בחוזים עתידיים עם מינוף גבוה המגיע עד ל-100X במספר מטבעות: BTC, BCH, ETH, DASH, ETC, LTC, XMR, XRP, XTZ, ZEC
  2. בביטמקס ניתן לרכוש חוזים של החלפות מתמשכות (Perpetual Swap) ללא קביעת תאריך סיום מוגדר מראש, שעליהן נסביר בהמשך המדריך.
  3. אנונימיות. לעת עתה ביטמקס אינה מחייבת תהליך אימות מקפיד (KYC) לשימוש בשירותיה כאמצעי למניעת הלבנות הון. ביטמקס זמינה ברוב המדינות אך לא עבור אזרחי ארה”ב. 
  4. זמינות ותמיכה 24/7 עם כלים בהתאמה אישית 
  5. ביטמקס מממשת את ה-API המלא של BitcoinCharts שזו דרך פשוטה לגשת לנתונים של ספר הפקודות והמסחר בדרך שתואמת זירות מסחר נוספות 

מסחר ממונף הוא אפיק השקעה מסוכן, במיוחד בשוק המטבעות הדיגיטליים התנודתי. המינופים אמנם עשויים להניב פרמיה גבוהה, אך מנגד ברוב המקרים צפויים להוביל להפסדים גדולים.

מהם נגזרים פיננסיים (Derivatives)?

נגזרים פיננסיים הם סוג של חוזי מסחר אשר ערכם נגזר מנכס בסיס כלשהו (למשל ביטקוין, את’ריום, מניות ועוד).כשמשתמש סוחר בנגזרים פיננסיים כמו חוזים עתידיים או אופציות, הוא אינו קונה או מוכר מטבעות דיגיטליים ישירות – אלא חוזה המתייחס למטבע ואשר הבורסה או הברוקר הם אלו שאמונים על תיווך בין צדדי החוזה

מהם חוזים עתידיים?

חוזים עתידיים הם מכשירים פיננסיים הנסחרים בבורסה. חוזה עתידי הוא התחייבות לספק או לרכוש נכס כלשהו (סחורה, מטבע חוץ, ביטקוין) במועד עתידי, כאשר המחיר נקבע מראש והתשלום מתבצע במועד מסירת הנכס או הסחורה.

בחוזה עתידי קיים סיכון כי אחד מהצדדים לא יעמוד בהתחייבויותיו בזמן בו הוא אמור לצאת לפועל. לדוגמה, אם המחיר שהוא התחייב לשלם גבוה משמעותית מהשווי הנוכחי של הסחורה. לכן, במועד קניית או מכירת החוזה העתידי, סוחר הפועל מול גוף פיננסי כמו ביטמקס נדרש להפקיד ביטחון כספי הנקרא “מרג’ין” (Margin) עליו הסברנו במדריך המלא למסחר ממונף

מהן החלפות מתמשכות (Perpetual swaps)?

החלפות מתמשכות דומות לחוזים עתידיים, אלא שאין להן תאריך תפוגה ומחירן אינו נקבע מראש. בנוסף, הן נסחרות קרוב למחיר נכס הבסיס, בניגוד לחוזים עתידיים, שעשויים לסטות באופן משמעותי ממחיר הנכס המקורי.

עמלות 

דמי המסחר של ביטמקס מתחלקים לשניים: Makers ו-Takers. 

עמלת Makers – אלו המספקים את הנזילות לספר הפקודות יקבלו הנחה (עמלת מסחר שלילית) בגובה 0.025% ברוב המטבעות , 0.0% ב-Tezos ו-Zcash.

עמלת Takers – אלו המחפשים נזילות ומורידים מיידית כסף נזיל מספר הפקודות, יחויבו בדמי מסחר בגובה של 0.075% ברוב המטבעות, 0.25% ב-Tezos ו-Zcash.

העמלה יורדת או מתווספת ליתרת החשבון ואינה משפיעה על סכום ההפקדה הראשוני של החוזה.

עמלות אלה תואמות את הסטנדרט בתעשייה, אך חשוב לזכור כי עמלה זו מחושבת על פי הסכום הממונף, ולא על הסכום הראשוני, כך שהעלויות יכולות לצמוח במהירות.

דמי מימון

כדי לשמור על החוזה בתוקף, על המשתמש לשלם דמי מימון (Interest/Margin Fee/Funding Fee). אם נשווה זאת למשכנתא לבית, הסכום הראשוני שמשולם הוא עבור רכישת הנכס ואילו דמי המימון מכסים את ‘תשלומי הריבית’ על ההלוואה. בחוזים עתידיים, דמי המימון משתנים בהתאם למחירי השוק. בביטמקס דמי המימון הוא הסכום המינימלי הנדרש כדי להמשיך להחזיק בפוזיציה. הערך ההתחלתי שלה הוא 1% מערך החוזה הכולל. החוזה יפקע אם מחיר הפוזיציה יפחת מעלות המימון שלה.

לדוגמה, בפוזיציית לונג (Long) של 1BTC ב-USDT 10,000 עם מינוף 50x: 

סכום ראשוני = 1 (כמות הביטקוין) כפול $10,000 (מחיר ב-XBT) כפול 1/50 (המרג’ין שלך) = 200 XBT

דמי מימון = 1 כפול $10,000 כפול 1% = 100 XBT

בדוגמה זו ניתן לספוג הפסדים שלא מומשו עד לסכום של 100 XBT מבלי להנזיל את הפוזיציה.

בנוסף יש עמלת חתימת חוזה (Settlement fee) בגובה 0.05% ברוב המטבעות, 0.25% ב-Tezos ו-Zcash.

 ביטמקס – יתרונות 

  1. בורסה ותיקה ומנוסה
  2. גישה למידע רחב הזמין באתר האינטרנט של ביטמקס 
  3. אבטחה גבוהה, מעולם לא נפרצה 
  4. שירות ותמיכה 24/7 
  5. מגוון מצומצם של נגזרים של 10 מטבעות דיגיטליים שמושך קהל ממוקד יותר, בורסה נישתית 
  6. מגוון רחב של צמדי מסחר
  7. מערכת הפועלת כקרן ביטוח. כאשר לסוחר יש פוזיציה ממונפת פתוחה, היא תונזל כאשר שיעור המרג'ין (maintenance margin) שלו נמוך מדי. מה שמונע מסוחרים לצבור חובות מעבר לביטחונות המושקעים שלהם ומבטיח לסוחרים לקבל רווחים במלואם מעסקאות זוכות.

ביטמקס – חסרונות

  1. יש סכום הפקדה מינימלי לכל הסוחרים 
  2. רק ביטקוין מתקבל למשיכה והפקדה בפלטפורמה
  3. משיכה מתבצעת רק בזמן מוגדר ביום
  4. הפלטפורמה אינה לגמרי חדשה, מסוגננת או חדשנית כמו מתחרותיה בשוק
  5. מורכבת לסוחרים מתחילים 
  6. חקירות נוכחיות בבריטניה ובארה"ב עשויות להעלות חשש אצל חלק מהסוחרים בעולם ובנקים בישראל משימוש בפלטפורמה זו ועשויות להערים קשיים בהמשך לסחור ולהעביר חזרה כספים לחשבון הבנק 
  7. יש דיווחים על עומסים וקושי בביצוע פעולות בתקופות בהן הביקוש גבוה

לסיכום

ביטמקס היא פלטפורמה ותיקה ומאובטחת מאוד, מתמחה במסחר בביטקוין, נגזרים פיננסיים ומסחר במגוון צמדי מטבעות. 

עם זאת, חשוב לזכור שהמסחר בנגזרים פיננסיים כמו חוזים עתידיים הוא אפיק השקעה מסוכן מאד, ואנחנו לא ממליצים לעסוק בו למי שלא עוסק בזה בצורה יום-יומית או למי שמעוניין לקנות את הביטקוין הראשון שלו ובכל בחירה שעשיתם זכרו שהמפתח הפרטי לכסף שלכם בבורסה לא אצלכם, מומלץ לא להחזיק אותו באף בורסה לטווח ארוך. 

מדריך שימוש בבורסת ביטמקס

לפתיחת חשבון בביטמקס, היכנסו לאתר הבורסה ומלאו את הפרטים. חשבון מייל אמיתי זהו אמצעי האימות היחידי שמבקשים בהרשמה. לאחר ההרשמה תקבלו מייל לאישור ההרשמה ואימות חשבון המייל. 

השלב הבא הוא הפקדת כסף בחשבון. ניתן לבצע הפקדה רק עם ביטקוין, לחצו על Account בראש תצוגת המסחר של ביטמקס. כעת לחצו על Deposit והמשיכו עם ההפקדה. זהו גם התהליך למשיכת ביטקוין מביטמקס, לחצו על Withdraw, במקום על Deposit.


השלב הבא לאחר הפקדת כסף לחשבון הוא שלב המסחר. בפינה השמאלית העליונה תוכלו להכניס עסקה (Place Order). מתחת לפקודות, תוכלו לפתוח ולקבוע פוזיציית לונג/שורט בכפתורים, ירוק ואדום.

איך לבצע פקודת שורט (Short) לביטקוין: בפקודת מסחר זו לפוזיצית שורטבשווי 20,000 חוזים (חוזה אחד = $1), השווים 20,000 $, ונשתמש במינוף 10x. המשמעות היא שהמרג'ין ההתחלתי בו אנו משתמשים יהיה שווה 2,000 $ בעוד שאר הפוזיציה שלנו הוא המינוף שמספקת ביטמקס. כמו כן, נבחר בדוגמה שלנו הזמנה מסוג Market order. 

ביצוע פקודה (Place Order): בתא של הכמות (Quantity) אנו מזינים את כמות החוזים שאנו רוצים ששווי הפוזיציה המלא שלנו יהיה שווה (מרג'ין ראשוני + מינוף). מתחת ל-Sell Market (כלומר Short Market) אפשר לראות שהעלות תהיה 0.1871 XBT, או BTC. עם זאת, למטה ניתן לראות כי שווי ההזמנה (Order Value) מציג 1.8466 BTC. הסיבה לכך היא המינוף פי 10 שבחרנו במחוון המינוף למטה, כפי שמוצג, בתחתית התמונה. ניתן לבחור מינוף של עד 100x בביטמקס. וכך, העלות היא מה שנותר לשימוש מהיתרה הזמינה בביטמקס, ושווי ההזמנה, הוא ערך הפוזיציה המלא, (מרווח ראשוני + מינוף).

לביצוע פקודת limit מומלץ לבחור Post Only. בדרך זו מובטחת עמלה עבור שליחת ההזמנה בתמורה לנזילות שסופקה לבורסה. 

בלחיצה על Sell Market יקפוץ חלון לאישור התנאים. הדבר החשוב ביותר שיש לשים לב אליו הוא Estimated Liquidation Price, כפי שמראה החץ הירוק בתמונה. אם מחיר הביטקוין יגיע לרמה זו, הפוזיציה תסתיים.

לצפייה בכל פקודות השורט הפתוחות לחצו על Sell בפינה הימנית של החלון והפקודה הושלמה. ניתן לראות את הפוזיציה מתחת לחלון המסחר תחת Open Positions כמו שרואים בתמונה למטה בחיצים הירוקים.

חשוב להדגיש, שלפני שמתחילים לסחור, כדאי מאוד להכיר את אופציות המסחר השונות שהבורסה מציעה. 

שימו לב, אם הינכם סוחרים מתחילים אנו מפצירים בכם ללמוד היטב ולהתנסות בטרם תתחילו לסחור במינוף שכן מדובר בשוק מסוכן תנודתי מאוד. הסיכון בשוק גבוה גם כך.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.
צוות האתר

צוות האתר

קריפטו ג'ונגל הוא בלוג ואתר חדשות שמסקר את עולם הבלוקצ'יין, ביטקוין, את'ריום ושאר המטבעות הדיגיטליים. באתר מדריכים, חדשות וסקירות שיעזרו לך להישאר מעודכן.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן